Alla inlägg under december 2016

Av Julia Jacobsson - 28 december 2016 16:10

Julafton var väldigt mysig, det va bara familjen som firade tillsammans.
I veckan har jag varit på Väla en sväng men där va så otroligt mycket folk att vi fick parkera på en mack en bit ifrån och gå dit. Vi bestämde oss ganska snabbt för att strunta i att gå där så länge och att ta det en annan dag istället.
Igår vid middagstid va jag ute och sprang(dags att ta tag i träningen igen nu!) och när jag kom hem sprang jag ner till sjön och gick sedan därifrån upp mot hästhagen. När jag va på väg mot stallet hör jag hur hästarna skengalopperar bakom mig och jag ser sedan hur de springer åt andra hållet. Jag hörde fortfarande galopperande steg bakom mig och vände mig om för att jag skulle kunna hoppa till sidan om någon häst va på väg mot mig. När jag vänder mig om ser jag ett stort svart vildsvin(lika stor som vår minsta häst) komma farande ca 20m från mig, mot mig och jag blev chockad och bara stod där.. men så fort jag kollade på den så vände den av åt ett annat håll och försvann ut ur hagen, som tur va. Det var en riktigt otäck upplevelse och hästarna var livrädda efteråt.. väldigt märkligt att den kom mitt på ljusa dagen..
pappa ringde några grannar som har hand om jakten och en kille från min förra klass som har hand om den nu tog kontakt med mig och va snäll och kom igår kväll för att prata lite och fråga om händelsen så att de skulle kunna lösa det. Snacka om att det finns snälla människor!

Av Julia Jacobsson - 24 december 2016 10:05

December har bestått av ett fullspäckat schema med stress och jäktande, men idag är det dagen som jag har längtat efter hela året, julafton! Så god jul på er! :-)

I december har jag bland annat varit ute på julshopping, marknadsfört mitt UF-företag vilket har lett till en mass beställningar och en hel del timmar bakom symaskinen :-p jag har även för första gången ridit Crépes som gjorde det som att han aldrig hade gjort något annat. Kanske en blivande montehäst?
Hästarna är på vintervila nu men jag måste erkänna att jag längtar rättså mycket tills de sätts igång igen, bara en månads väntan kvar :-D

Av Julia Jacobsson - 8 december 2016 13:22

I söndags åkte familjen till Väla för lite shopping och vi passade även på att äta på Ikeas julbord samtidigt. Det blev årets första julbord för min del, otroligt efterlängtat! Gott var det men efteråt så mådde man inte jättebra ju haha. Det är väl tur att julen bara kommer en gång om året ändå ;-)
Jag fick iaf en hel del julklappar inhandlade, så det känns skönt att ha fått lite avklarat!

Av Julia Jacobsson - 3 december 2016 23:35

I onsdags kväll så marknadsförde jag mitt UF-företag och jag fick faktiskt en hel del beställningar som jag nu måste ta tag i, roligt!
På torsdag eftermiddag åkte jag med familjen och Micke till Göteborg för att titta på bil, men tyvärr va de inte som jag hade tänkt mig och sökandet fortsätter.
I fredags var jag ledig från skolan, men dagen var full av andra aktiviteter, så som att åka till gymmet med Emma, sedan full fart hem, duscha och åka mot farmor med pappa. Det va så längesedan jag träffade henne nu, så de tiderna är guld värda! Väl hemma igen fixade jag stallet, tränade lite till och gjorde mig iordning för utgång med kompisarna. Det blev en riktigt bra kväll/natt och dagen idag har mest bestått av att ta det lugnt. Men den avslutades med en runda till gymmet och sedan tacomys med familjen, en otroligt välbehövlig lugn dag faktiskt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards