Direktlänk till inlägg 25 augusti 2022

Nu kör vi!

Av Julia Jacobsson - 25 augusti 2022 21:41


Nu va det ett bra tag sedan här, har varit sjukt mycket med semester, jobb, stress och ångest så har mest viljat få ut allt på annat sätt.
Men sedan sist så har vi bland annat hunnit va ute och spela bowling och ha utekväll med Jonna, dennis, Filippa och Tom. På onsdagen va jag hos Linn och sen banjobb med Tornado för vagn, första sedan han va skadad och han kändes helt okej för att va första sen skadan, inga negativa effekter efteråt, tack och lov!!Tävlade på Åby med Zixten och Wille som båda fick en 3:a med hem och Crêpes ett godkänt kval.
Jag och mamma åkte sen till Gotland för en vecka med tävling och semester. Vi besökte Katthammarsvik och åt räktallrik, solade och fick sprungit en del.
Tävlingen på fredagen gick Zixten och Wille varsitt lopp. Wille sprang fint men kände att något inte helt stämde. Han kom in som 2:a efter att spurtat sig till det bra på slutet.
Zixten fick nu värmning och det gjorde susen, han kom in som 5:a på 1.46,9, årsbästa och ändå kändes han loj.
På lördagen hade vi en lugn mysig dag i stan och avslutade med käk tillsammans med Emeli, Ingrid, Nanni och Jenni i stan.
Söndagens tävling va 5års baggen. Wille gick fint iväg men något va inte 100 idag heller, han kommer in som 4:a ändå.
Sen va det Zixten. Han va trött sedan fredagen men jag laddade honom från start och han flög iväg, tog ledningen och va nere på 38 innan svängen då han bromsade till 41. Han har ALDRIG varit nere så snabbt i en längre bit! Fick en häst utvändigt som vi ville men då galopperade den och han blev loj och galopperade med och sen ville han inte och på slutet tog krafterna slut, men jag va sjukt nöjd ändå!
Sen va det Wille igen, han fick bort bomullen och höjd käk, av med boots (detta fick han redan på fredagen) men han sprang fint till en 3:djeplats ändå.
Måndagen fyllde jag år och vi åt mysfrukost i klubbstugan där vi bodde nu. Jag sprang en sväng innan vi åkte till stan för lunch på Crepperiet, men det blev ingen hit, slutade i ångest och vi åkte hem, jag gick ut och sprang en sväng till för att rensa tankarna och sen åkte vi på kvällen till stan för att äta och tog ett efterrättscrepes på crêperiet, så jävla gott och kvällen avslutades bra!
Vi åkte sen hem på tisdagen. Jag körde Tornado hemma.
Jobbade sen onsdag, torsdag och fredag och det bestod mest av det och jobb. I fredags hade vi kräftskiva, jag, Filippa, Jonna, Dennis och Tom. Det va supermysigt och avslutades med att åka en spontanare till stan. Va hemma sent och lördagen blev en sväng till travet för banjobb med Tornado under sadel tillsammans med Jonna och Mazy. Han va dock inte alls fin idag, störde sig på sina bakskydd och sprang riktigt illa, så jag trodde han skadat sig igen.. men jag slängde av skydden och red ut igen och då va han såå fin!
Har sedan dess mest jobbat, tränat häst och igår va Thilda och kollade Wille och han hade flera spänningar.. skönt att fått fixat till! Vi bokade även flyg och hotell tills nästa helg då vi ska upp till Stockholm på livepod, Sweet or psyko.
Imorse gick jag upp 6, åkte till travet med Tornado för att rida banjobb och vi testade bandage idag bak. Han kändes MYCKET finare och nu ska vi bara lätta fram för att hinna undan snabbare och träna mer uthållighet så kommer det bli bra sen! Åkte hem och gjorde mig klar för jobb och nu har jag snart avklarat ett benpass. Ska duscha och sen hem.
Imorgon blir det springrunda på morgonen innan jobb, sen jobb 9.30-16.30 innan jag ska till Halmstad och spela minigolf och dricka lite med Simon, KUL!
På lördag ska jag på 25års fest hos Thildas kille och söndag ska jag antagligen på älgsafari med Fredrik. Fullspäckad helg haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards