Direktlänk till inlägg 3 juli 2022

Midsommar och semester

Av Julia Jacobsson - 3 juli 2022 10:32


Både midsommar, raggarrunda, tävling och semester har hunnits med denna veckan.
Midsommar va mysigt! Det va jag, Jonna, Filippa, Dennis (Jonnas kille), Tom (Filippas kille), Anton och Alexander som firade tillsammans. Vi käkade, men efter maten fick jag galet ont i magen, vi skulle spela kubb men det funkade inte riktigt för mig och det blev ingen mer dricka den kvällen, men vi avslutade med lekar och kortspel.
Midsommardagen inleddes vid 11, jag gick ut och sprang en sväng för att väcka kroppen till liv inför dagen. Vid 1 skulle ja va hos Filippa och vi skulle åka bort till Stäme för att deltaga i midsommardagsrundan med Toms raggarbil. Vi träffade på en massa människor där som man inte trodde skulle vara där, vi körde iväg och åkte mot Båstad, sjöng till härliga låtar, cruisade och bara hade det sjukt härligt! Träffade i Båstad upp Tina (min gamla kollega) som också va med med sin kille. Vi åkte mot skummeslöv där jag fick dansa bugg. Så jävla roligt sånt är, speciellt med någon som är duktig på det! Vi fick i oss lite mat med innan det blev hemgång.
På söndagen startade dagen hyfsat tidigt med en löprunda för att komma igång. Vi skulle till Kalmar för att rida finalen i kalmarsundsmontén. Hästen kändes sjukt fin! Vi kom iväg bra, hade lite trafikproblem men in på upploppen så skulle vi styra ut efter en som va på väg om, helt oryckt huva och allt kvar hade vi, så jag tänkte ?detta kommer gå sjukt bra?, men precis då så galopperar hästen helt från ingenstans.. vi tar ur fältet och ska ta ner. Då gör hästen 90° höger-vänster och jag kan inte hålla mig kvar.. ramlar av men tänker att jag inte ska tappa honom och kasar på knäna men lyckas hålla fast honom. Vi får sen gå upploppet ner.. publiken tycker att det va en sjukt snygg räddning säger dom och applåderar, men allt jag känner är hur värdelös man känner sig som inte höll sig kvar.. men med en stor besvikelse för både mig och Jonna, ett par uppskrapade knän (som jag inte märkte förrän någon påpekade för min adrenalin va så hög) och mörbultad kropp så åker vi hemåt. Rider Clousse när jag kommer hem.
Måndag inleder jag sedan min semester. En ganska meningslös vecka att ha semester då meningen va att åka till Gotland för SM men Zixten inte riktigt va där och vi fick skita i det, så har nu semester hemma en vecka..
Måndagen körde jag Tornado och skrapade sedan färg på altanen i nästan 4h, då vi ska göra vi den och jag ville ha färg samtidigt. På kvällen körde jag Crepes med Wille på släp samtidigt som mamma körde Zixten.
Tisdagen började sedan med frukost framför en serie innan lite fix i stallet och red Clousse som fick trava för första gången en bit sedan operationen. Åkte sedan mot Halmstad för att möta upp Filippa för en sushilunch, så sjukt mysigt och välbehövlig för oss båda! Åkte sedan hemåt. Väl hemma igen så bytte jag bara om och åkte och mötte upp Filippa och Tom för att ta ett dopp i grushålan (en konstgjord sjö). Åkte hem och bytte om och hängde med en kompis som behövde ha skjuts från verkstad.
När jag kom hem tog jag och mamma cyklarna in till Laholm för att posta paket.

Onsdagen började sedan med att klockan ringde vid halv 7. Jag gick upp och packade för att köra ner till Linn för att rida lite hästar. Började jag red 4 av hennes hästar, alla som skulle ridas in och alla skötte sig såå fint! En blev dock rädd för en grej så jag hamnade på marken och bara hoppade upp igen men handen gillade inte riktigt det.. men alla skötte sig såå fint, som dom varit ridna flera gånger! Vi hade en trevlig stund och efter det så åkte jag upp till Halmstad och travet för att prova en av Johannas hästar på banan. Innan det tog jag en promenad i solen i närheten av banan. Den rörde sig sjukt fint men behövde nog bara förstå lite vad det va den gjorde när någon satt på istället för bakom.
Körde sedan hem och inväntade kiropraktorn som skulle gå igenom Tornado, Clousse och Wille. Tornado hade bara lite vätska ovanför kronranden fram på båda och liiite känning i sin skadade kota, men inte mer än vad det borde va under rehab, så han skulle bara smörjas med djupverkans olja. Troligen kunde det komma från en liten låsning som han hade i höger bogblad.
Clousse hade inga problem i kropp mer än känning i sin opererade kota då den va lite svullen och är på läkning, så han skulle också bara ha olja.
Wille hade lite känning i ligamenten ?unghästknän? i båda bak och höger framkota, men övrigt fin i kroppen, så bara olja där med. Skönt ändå att veta att man gör styrketräning och det mesta rätt! Men skönt att upptäckt det lilla som stört!
Torsdagen hade bara en träff med Linnéa planerad, så när jag vaknade tänkte jag att jag skulle springa en lång runda med mål att få längddistansrekord. Jag sprang och kom upp till 19.66 när jag kom hem, men kände att över 2mil ville man ju så jag sprang det sista med och mitt nya rekord blev 2mil på ca 2 timmar i gassande sol och jag va sjukt nöjd! Käkade lite innan jag gjorde mig ordning för att åka till Halmstad och träffa Linnea. Vi köpte mat på en pizzeria och tog med och satte oss i parken och snackade skit, så jävla mysigt!! Och det av flera månader sedan sist så vi hade en hel del att snacka om!
När jag kom hem fick Zixten köras med Crepes på släp. Resten av kvällen blev mest lugn innan Filippa skrev och undrade om vi skulle åka och käka glass i Mellbystrand, vilket vi gjorde, SÅ mysigt!!
Fredagen bestod av fix på altanen, städning hemma, eldning av massa papper, kartonger osv som vi hade liggandes hemma och allmänt fixande innan Sara dök upp vid halv 7-7 och vi åkte till Laholm till Örelid för att äta. Vi har inte heller setts på ett bra tag och hade mycket att snacka om! Vi åkte hem och satte oss i hammocken på altanen, nedbäddade i filtar med vin och satt och bara snackade skit i några timmar, mysigt!!
Lördagen gick vi upp och käkade frukost innan vi gick ut och gjorde iordning Tornado och Clouseau för att rida en sväng på dom tillsammans. Första gången dom gick ihop och första gången Sara red själv, allt gick SÅ bra! Vi red till Hjärnered och travade 5 intervaller på några hundra meter var mellanåt. Efteråt åkte vi till gymmet för att köra ett ben/ markpass med fokus styrka och vi fick till ett grymt bra pass! Avslutade med dusch, bastu och sen mat på Örelid igen innan hon åkte hem och jag åkte hem och jobbade lite, sen avslutades kvällen med en stor godispåse(har inte ätit det på länge men mitt sug va enormt igår så jag åkte och köpte) och serie fram tills sent på natten!
Idag kunde jag inte sova så länge så jag drog direkt till gymmet och har snart avverkat en timme på trappan och ett styrkepass med mage, axlar, armar och rygg, snacka om att kickstarta dagen! Känns SÅ skönt!

 
 
Ingen bild

Frida

5 juli 2022 21:48

Varför är jag så avundsjuk på ditt liv?

Julia Jacobsson

10 juli 2022 18:18

Men ååh vad gulligt av dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards