Alla inlägg under juni 2022

Av Julia Jacobsson - 24 juni 2022 09:08


Glad Midsommar!!
Idag är det redan fredag och midsommar, vad hände där? Det är även inledning till min första veckas semester, hoppas på bra väder nu!
I tisdags skulle jag träffa Linnea efter jobbet men något kom emellan för henne så det gick inte och jag fick åka hem istället. Tog mig en löprunda i solen istället och fixade lite hemma.
I onsdags startade dagen med en mils löprunda i skogen med inslag av intervaller. Jobbade sen fram tills 17. Efter jobbet mötte jag upp Filippa, vi åkte till systemet och affären för att handla allt inför idag och imorgon. Vi avslutade med att ta en kvällsmat på Örelid innan jag åkte hem och körde Wille med Zigge på släp tillsammans med mamma som körde Tornado. Jag avslutade sen kvällen med att storstäda verandan men högtryckstvätt för jag va uttråkad haha.
Torsdagen inleddes med sovmorgon till 8, följt av en 12-13km lång löprunda i skogen som bara skulle va mysig. Gjorde sen iordning Clousse som skulle få skritta en kvart under sadel, första passet sedan sin skada och han va extremt överladdad haha, men nu är vi igång iallafall, förhoppningsvis.. Fixade sen iordning för jobb och jobbade fram tills 20.15 Åkte därefter hem och städade lite inne innan jag gick och la mig.
Idag ringde klockan vid 06.50 för att hinna åka till gymmet och köra ett SPRINT och COREpass med lite trappa innan jobbet. Åkte ju på nitlotten att få jobba idag, men jobb 10-14 är blir ett lugnt, får fixa fika och ha det trevligt med kunderna bara!
Sen blir det att åka hem, ta ett glas vin och fira in semestern! och sen fixa inför kvällen då folket droppar in vid halv 7. Ska bli så mysigt och kul!

Av Julia Jacobsson - 21 juni 2022 06:56


En vecka sedan sist, en hel del som hunnit hända som vanligt.
I onsdags försov jag mig en halvtimme, skulle hinna springa intervaller och fixa hästarna på en timme istället för 1,5, men jag tänkte att ?jag klarar detta?. Slängde på mig kläderna, ut och kutade och slog nytt rekord på min intervallrunda, hann med både hästarna och göra mig klar för att komma i tid till jobbet.
När jag slutade vid 17 åkte jag bort till Fönstermiljö för att jobba där en timme innan hemgång. Det blev en rätt lugn kväll sen.
Torsdagen började sedan med en sovmorgon till 8, gick sen ut och sprang en sväng i det fina vädret, nästan 15km blev det! Tog sedan en kaffe och frukost i solen innan jag gjorde mig klar för att åka till jobb. Idag hade jag med mig en praktikant/ kille som ska börja jobba som timmis här, så jag slapp va ensam och tiden gick snabbt! Sista dagen innan helg och första gången jag hade ledigt som vanligt nu, min 3 dagars helg, SÅ skönt!!
Fredagen inleddes med ett löppass på drygt 14km, fixade sedan en massa inför att egentligen vänta in ett gäng jag skulle gå på Summer On med, men det va massa krångel där, sen ankomst osv, och jag och min syrra snackade och jag hängde på dom istället, vilket visade sig SÅ lyckat!
Vi kom inte fram förrän spelningen att kolla på Newkid och Miriam, men annars såg jag människor ÖVERALLT som jag kände igen. Allt tack vare gymmet haha. Men sjukt kul att träffa alla som i den miljön och tillståndet va väldigt öppna och sociala! Snackade med flera roliga människor, sprang rundor och köpte drinkar och käk och kollade väl minst av allt på spelningen.. men jag hängde med flera gäng och hade bara en så sjukt bra och händelserik kväll helt enkelt!
Mamma hämtade oss vid strax efter 12 och jag däckade i bilen på vägen hem.. väl hemma sprang jag in och la mig, skulle upp redan vid 7 igen för att bli hämtade 8 av Thilda och gänget. Piggnade till bra och vi begav oss mot Mantorp. En dag fylld med mycket coola bilar som driftade, roligt sällskap, både den mitt gäng och träffade Vicky från travet där, sen även en hel del god dricka och dunderväder! Gick i shorts och linne nästan hela dagen vilket man fick ångra på natten när man knapp kunde sova för det gjorde så ont av brännan haha.. vi avslutade kvällen med att kolla på albatraoz som spelade och hade så jävla roligt! Vi åkte hemåt vid 12 och landade hos Thilda vid 03. Somnade istortsett direkt vi satte oss i bilen..
dagen efter kollade vi film innan vi åkte till donken och käkade innan Thildas kille Hugo skjutsade hem oss.
Jag tog med mig mamma till gymmet för att se till att psyket skulle må bra och det va så skönt att fått gjort! Fick även städat rummet och mådde bättre än de andra gånger jag druckit, så det va SÅ skönt!
Igår började dagen med intervallpass följt av att köra Wille med Crepes på släp och sedan Tornado med Zixten på släp innan jag gjorde mig klar för jobb 11.45-20.15 Sista veckan nu innan min första semestervecka och midsommar, så himla skönt!!
Idag ringde klockan 05.50 för att fixa och få till ett gympass innan jobbet. När jag slutar idag ska jag åka till Halmstad och träffa Linnea, det va ett bra tag sedan sist och verkligen på tiden!

Söt Jonna va när vi satt intryckta i baksätet på väg till Summer On

Av Julia Jacobsson - 14 juni 2022 19:08


Alltså helgen, vilken succé!!
Sedan sist va det torsdag där jag tog sovmorgon, vaknade innan klockan (första gången sedan jag kan minnas) och va utvilad!! Sprang en sväng, fixade stallet och satt sen en timme i solen och bara njöt innan det va dags för jobb. Fick mersmak för hur mitt liv kommer se ut om lite mer än ett år!
Sen blev det jobb och efteråt hem och sova.
Fredagen startade i hyfsad tid, gick upp och körde Zigge med Crepes på släp innan det va dags för jobb11.45-19.15 Efteråt tränade jag och bastade innan jag köpte käk och åkte hemåt för att kolla serie.
Lördagen började med ett intervallpass på 6km innan jag och mamma åkte till Fönstermiljö för att jobba 2h. Skulle sen kolla på bilen men precis när vi kommer så ser vi hur den kör iväg och någon köpt den.. aningen surt men då va det tydligen inte rätt.. åkte hem och gjorde mig klar för att åka ner till Ängelholm och möta upp Albin. Olycka på åsen och jag fick sitta ställe i kö utan AC i 20 min i strålande sol, snacka om varmt haha.. men när vi möttes upp så åkte vi till Sofierokiosken och köpte glass och snackade. Jag va såå nervös för det va första gången vi sågs ensamma och nyktra, men det gick bra! Vi körde sen en sväng och bestämde att åka och spela minigolf, väldigt kul! Körde sen en sväng i Helsingborg och kollade, snackade och bestämde sen att möta upp Thilda och Hugo för att äta tillsammans på en restaurang i Ängelholm. Sen blev det att vi stack och spelade bowling, drack drinkar och umgicks innan vi drog hem till dom för att fortsätta hänga och dricka lite. När klockan va halv 3 gick vi och la oss. Vaknade sen 12 dagen efter, chillade lite innan vi körde och hämtade min bil och jag körde raka vägen till jobb. Hade så sjukt roligt som alltid med dom!
Efter jobb hände inte mycket mer än grillat med familjen.
Måndag morgon startade med ett intervallpass, sen körning av Tornado, följt av jobb. När jah kom hem körde jag Wille med Creppe på släp tillsammans med mamma och Zixten, hon hade Bill på släp.
Idag va det jobb 8-17, haft inventering hela dagen och nu efter varit helt ledig då alla hästar tränade igår. Fick även bortbytt mitt pass på söndag som jag hade lite smått ångest över och har nu en vecka som ser ut som den egentligen ska, första på sjukt länge, SÅ skönt!! Får se vad som händer i helgen! Men nu är snart 75 min trappa och ryggpass avklarat, nu blir det BASTU!!

Av Julia Jacobsson - 8 juni 2022 21:41


Onsdag redan, vad händer?!
Alltså nu känns det som livet går åt rätt håll!
Söndagen startades med en löprunda på 12 km innan stallet fixades och jag sedan snackade med Thilda och vi bestämde att hon, jag, Hugo (hennes kille) och Albin skulle hitta på något.
Vi möttes upp i Båstad och började med att gå till Torstens för att käka. Det blev en kycklingpasta för mig, SÅ gott! Vi tog sedan bilen ut till Torekovs camping där vi spelade minigolf. Vi åkte sedan vidare till hamnen i Torekov för att käka glass och njuta lite. Det va verkligen sjukt fint där, första gången där för min del!
Vi tog sedan bilen upp till Mellbystrand och strandhotellet för att köra en runda minigolf till. Denna rundan vann jag haha, blev ju sist första svängen.. men vi hade grymt kul och bestämde oss att efter det köra ner mot Thilda och Hugo. Vi körde inom Maxi och köpte kubb, crocket och massa dricka. Gick sedan till donken för att käka burgare innan vi åkte till dom.
Vi spelade först några rundor kubb, följt av en runda crocket och avslutade sedan med att gå in och spela kort medan killarna drack groggar och vi sen körde lite andra spel. När klockan va 2 tänkte jag att det va dags att köra hem, men dom övertalade mig att vänta köra tills på morgonen så jag stannade och sov där med. Klockan ringde sedan vid 6, jag körde hem och packade, fixade Wille och begav oss sedan mot Kalmar. Wille va fin i värmningen men när starten gick ville han inte gå snabbare än 2.18 första rakan men gasade sedan och gick något sjukt snabbt och stabilt resten av loppet, in tills mitten av upploppet då vi va uppe som 3:a och jag pressade lite väl mycket när han redan va en bit under 50 och sprang, så vi slog på galopp men lyckas ändå komma 3:a på nytt voltrekord, under 2.00 Han är verkligen som en helt annan häst nu! Så glad och ser så fram emot detta åt! Siktet inställt!
Sen va det fika, prisutdelning innan jag skulle värma Dynamite. Jag fick order att värma som jag ville så det gjorde jag. Vi gick in och tog av skor och fixade och begav oss sedan till loppet. Han va taggad och jag nervös för att leda volten men vi kommer iväg bra! Ligger fint på innern men går ut i andraspår på bortre lång och ligger kvar där tills 700m kvar då en attack kommer och vi hänger på! In i sista sväng ligger vi i 3:dje spår med oryckt huva, så den rycker jag och in på upploppet ligger vi tvåa, kopplar greppet 100m kvar men en häst kommer utvändigt i rasande fart och kommer om strax innan mål, men vi blir 2:a!! På nytt monterekord i dessa kriterier! Alla runt hästen va sjukt nöjda och glada, inkvalade till final och jag va så stolt över min taktik och lopp!
Vi köpte mat på vägen hem och hemma chillade vi mest.
Tisdagen va sedan jobb 8-17, fick va med på Bodypump när vår instruktör skulle filma och åkte sedan hem för att köra Zigge med Creppe på släp med mamma som körde Nado. Vi åt och fixade stallet och hagen, jobbade sedan lite med beställningar.
Idag ringde klockan 7, men för första gången på flera år vaknade jag INNAN klockan och va UTVILAD! Helt sjukt!! Jag joggade 4km, fixade stallet och åkte sedan och jobbade 9.30-20.15 Nu har jag avverkat 90min på trappan och ska strax åka hemåt och äta, väl förtjänt av extra god mat idag! Målet va bara 60min haha men fastnade och snackade med en man som är lika galen fast på crosstrainern så vi avverkade 50 min i snack haha.
Imorgon är det sovmorgon och sen jobb 11.45-20.15 innan långt pass och träning med Amanda, såå skönt med denna lugna tid!!

Av Julia Jacobsson - 4 juni 2022 20:52

Lördag kväll och wow man vågar nästan tro på en vändning..
Igår började dagen med ett intervallpass innan jobb som igår gick bra, sjukt lugnt men ändå en del att stå i. Vid 16.30 hämtade mamma mig och vi körde förbi en bilfirma för att kolla en bil som hon hade hittat åt mig, sjukt fin men vi hade inte tid till mer än att kolla innan vi va tvungna att åka hem och fixa stallet och lägga om Clousses bandage innan jag bytte om och begav mig mot Halmstad för att möta upp Filippa. Vi köpte sushi på vårat favoritställe, Kin-no Hashi. Jag tog som alltid en omakase då jag gillar mix haha. Vi satt och snackade skit i någon timme innan vi åkt till maxi, köpte dricka och åkte hemåt. Jag mådde så jävla illa att jag kunde att jag behövde må bra och tog på mig löparkläderna och gick vid halv 10 ut och sprang en runda på milen. Mådde bättre när jag kom hem och duschade innan jag gick och la mig.
Fick reda på vad det va för människor jag umgåtts med det senaste med, trodde inte folk hade mage att stjäla grejer av sina vänner när dom vet en viss situation, men det sägs ju att det krävs drastiska händelser för att man på riktigt ska inse hur en människa är. Nu har jag lärt mig och gett min sista droppe omtanke där.

Idag ringde klockan vid 7. Jag skulle upp och packa och putsa grejer inför tävling på Jägersro. Vid strax efter 8 rullade bilen mot Malmö. Jag skulle rida en häst som heter Stoneface som jag aldrig ridit innan. På pappret såg det tufft ut men hästen kändes sjukt pigg, taggad och fin. Vi kom iväg bra och lugnt och hamnade i en rygg där vi kunde ligga till 800kvar. Då gick vi upp utvändigt för att in i sista kurvan sedan känna att vi satt fast, med otryckta tussar. In på upploppet första varvet hade han taggat till som tusan så jag hoppades på samma men det hade gått sjukt okänt tempo hela vägen så jag visste inte hur mycket ork det skulle finnas eftersom han inte startat på länge. Men jag ryckte tussarna och fick då strax efter en lucka så vi går ut i 3:dje spår och han sätter i världens speed. Vi flyger om dom två invändigt och tar oss upp och imål som 3:a! Alla runt honom, inklusive mig, va sjukt nöjda! Jag va nöjd över min insats då jag kände att det va ett av mina bättre lopp rent taktiskt. Kändes SÅ bra!! Jonna blev 6:a och vi rullade sedan hemåt. Stannade vid maxi på vägen för att käka på Rosegarden där bredvid.
Mötte upp mamma i Laholm strax innan 15 för att provköra bilen. Mycket fin bil men den hade en del fel som skulle kostat att fixa så det va inte riktigt värt priset.. bara att kolla vidare.
Åkte sedan hem och körde Wille med mamma och Tornado och dom kändes och såg fina ut! Fixade stallet och begav mig sedan mot gymmet för att köra ett längre allt-i-allo pass med 80min inslag av trappa. Ska nu efter passet basta, köra hårinpackning och minispa, riktig lyx för mig själv denna kväll istället för att supa och må dåligt. Nu är hälsan viktig!

Imorgon ska jag antagligen träffa Thildas kompis Albin för att spela minigolf och umgås lite, spännande!
På måndag bär det av till Kalmar för att rida Dynamite Sand och köra Wille, SPÄNNANDE!!

Av Julia Jacobsson - 2 juni 2022 21:49


Nu va det ett tag sedan, och har på riktigt inte orkat med eller hunnit på sista tiden.. dessa senaste 2 veckor har varit några av de tuffaste för mitt psyke på länge!
Förra veckan va förberedelserna i gång inför tävlingen med Clousse i onsdag. I tisdags när jag kom ut i stallet va han svullen i ena benet och jag smorde och bandagerade innan jag gick och la mig. Några timmar senare kommer Jonna inspringande för att väcka mig. Clousse flåsar något kopiöst och kan inte stå på sitt ben, han hade så ont att vi fick åka till Helsingborgs djursjukhus mitt i natten. Dom klämde och röntgade och konstaterade sedan att han hade en spricka i kotbenet och att det i princip va att avliva honom. Vi lämnade honom över natten där för övervakning och dagen efter ringer en annan veterinär till mamma för att berätta att det inte alls är en spricka utan en grov infektion som han fått i blodkärlet framme på kotan.. jag undrar verkligen var den andra veterinären fått sin utbildning för det va så mycket som uttalades och sades som gav intrycket av att hon inte kunde något.. det va tvunget att opereras och sköljas i vilket fall och det blev ingen billig historia.. men det såg iallafall positivt ut och dom jag leasat honom av sa att jag i princip fick ta över honom om jag betalde kostnaden för att han skulle få leva och må bra. Vi va hemma halv 4 och jag stannade hemma från jobb dagen efter men åkte till Åby på kvällen för att kvala en häst åt Linn. Det gick bra och den klarade kvalet galant.
Dagen efter va det tävling på Jägersro med Crepes och Person, en dag jag LÄNGE längtat efter, att köra ponny och rida monte samma dag! Dock va crepes samma som på Kalmar och bara galopperade och va omöjlig, diskade oss nästan direkt..
den va det persons tur. En massa strul för alla andra och starten blev sjukt försenad, men när den väl gick kom vi iväg bra, fick avancerat upp utvändigt ledaren vid varvet kvar och gick sedan med segraren upp till en andraplats!! Sjukt nöjda va vi där!
På fredagen va det sen jobb och min bil hämtades. En kostnad på 5000 som skulle täckt det som va fel så den skulle gå genom besiktningen, men på vägen hem börjar motorlampan lysa igen och felet va inte alls löst.. sjukt irriterad skriver jag till verkstan som tar in den igen och säger att felet ?troligen? är en grej som jag bytte förra året hos honom och ska kosta minst 4000 till.. blir så sjukt lack..
kvällen åkte jag till Helsingborg för att spela bowling och käka med en kompis, sjukt kul va det! En sen kväll som slutade vid 1 på natten hemma.
På lördagen va det hästkörning med Nado och mamma med Wille och löprunda på schemat innan jag gjorde mig iordning för att åka till Thilda på fördrink innan vi skulle till Amelias och deras pappas 90års fest.
Hela gänget som va med helgen innan va även med nu. Festen där va sjukt nice, hetsig rolig stämning med händelser som kändes som tagna ur en film. Så sjukt kul att klä upp sig och se hur fina alla anda där också va!
Vi åkte hem till Thilda för att ha efterfest och sen sova. Detta är en kväll som va så sjukt välbehövlig i allt annat! Aldrig mått så bra tror jag!
Vi vaknade sen vid 10-11 dagen efter och kollade elitloppet innan vi åkte och käkade på grillen i närheten. Jag körde sen till jobbet för jobb 13.45-18.15 och det va segt som fan!! Efteråt åkte jag hem och hämtade mamma för att åka in med henne och fira morsdag med käk på Örelid.
Vi chillade sen hemma och kollade Robinson.
I veckan har det nästan bara varit jobb. Har tränat lite men alla dagar sedan helgen har bara gått neråt. Igår mådde jag ärligt talat sämre än någonsin. Även Skatteverket hörde av sig och det va massa att ta tag i inför deklarationen helt plötsligt samtidigt som jag för mitt eget mående bestämde att inte följa med till summerburst. Hade inte klarat mer sprit och ångest nu.
Men idag va Tornado på återbesök och dom sa att han fick börja träna var tredje dag igen, så det känns positivt!
Igår kväll träffade jag Rickard som också fick mig att må lite bättre genom att bara få prata av mig en del!
Jobbet idag gick framåt och efter jobb fick jag även till träning med både 45 min trappa och marklyft som jag saknat något galet mycket, så nu är jag på väg åt bättre tankar! ÄLSKAR hur träningen får mig att må!!
Imorgon är det fredag, jobb till 16.30 innan det blir sushidejt med Filippa! Nu ska helgen vända detta!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards