Direktlänk till inlägg 2 juni 2022

Kan man må 100%bra?

Av Julia Jacobsson - 2 juni 2022 21:49


Nu va det ett tag sedan, och har på riktigt inte orkat med eller hunnit på sista tiden.. dessa senaste 2 veckor har varit några av de tuffaste för mitt psyke på länge!
Förra veckan va förberedelserna i gång inför tävlingen med Clousse i onsdag. I tisdags när jag kom ut i stallet va han svullen i ena benet och jag smorde och bandagerade innan jag gick och la mig. Några timmar senare kommer Jonna inspringande för att väcka mig. Clousse flåsar något kopiöst och kan inte stå på sitt ben, han hade så ont att vi fick åka till Helsingborgs djursjukhus mitt i natten. Dom klämde och röntgade och konstaterade sedan att han hade en spricka i kotbenet och att det i princip va att avliva honom. Vi lämnade honom över natten där för övervakning och dagen efter ringer en annan veterinär till mamma för att berätta att det inte alls är en spricka utan en grov infektion som han fått i blodkärlet framme på kotan.. jag undrar verkligen var den andra veterinären fått sin utbildning för det va så mycket som uttalades och sades som gav intrycket av att hon inte kunde något.. det va tvunget att opereras och sköljas i vilket fall och det blev ingen billig historia.. men det såg iallafall positivt ut och dom jag leasat honom av sa att jag i princip fick ta över honom om jag betalde kostnaden för att han skulle få leva och må bra. Vi va hemma halv 4 och jag stannade hemma från jobb dagen efter men åkte till Åby på kvällen för att kvala en häst åt Linn. Det gick bra och den klarade kvalet galant.
Dagen efter va det tävling på Jägersro med Crepes och Person, en dag jag LÄNGE längtat efter, att köra ponny och rida monte samma dag! Dock va crepes samma som på Kalmar och bara galopperade och va omöjlig, diskade oss nästan direkt..
den va det persons tur. En massa strul för alla andra och starten blev sjukt försenad, men när den väl gick kom vi iväg bra, fick avancerat upp utvändigt ledaren vid varvet kvar och gick sedan med segraren upp till en andraplats!! Sjukt nöjda va vi där!
På fredagen va det sen jobb och min bil hämtades. En kostnad på 5000 som skulle täckt det som va fel så den skulle gå genom besiktningen, men på vägen hem börjar motorlampan lysa igen och felet va inte alls löst.. sjukt irriterad skriver jag till verkstan som tar in den igen och säger att felet ?troligen? är en grej som jag bytte förra året hos honom och ska kosta minst 4000 till.. blir så sjukt lack..
kvällen åkte jag till Helsingborg för att spela bowling och käka med en kompis, sjukt kul va det! En sen kväll som slutade vid 1 på natten hemma.
På lördagen va det hästkörning med Nado och mamma med Wille och löprunda på schemat innan jag gjorde mig iordning för att åka till Thilda på fördrink innan vi skulle till Amelias och deras pappas 90års fest.
Hela gänget som va med helgen innan va även med nu. Festen där va sjukt nice, hetsig rolig stämning med händelser som kändes som tagna ur en film. Så sjukt kul att klä upp sig och se hur fina alla anda där också va!
Vi åkte hem till Thilda för att ha efterfest och sen sova. Detta är en kväll som va så sjukt välbehövlig i allt annat! Aldrig mått så bra tror jag!
Vi vaknade sen vid 10-11 dagen efter och kollade elitloppet innan vi åkte och käkade på grillen i närheten. Jag körde sen till jobbet för jobb 13.45-18.15 och det va segt som fan!! Efteråt åkte jag hem och hämtade mamma för att åka in med henne och fira morsdag med käk på Örelid.
Vi chillade sen hemma och kollade Robinson.
I veckan har det nästan bara varit jobb. Har tränat lite men alla dagar sedan helgen har bara gått neråt. Igår mådde jag ärligt talat sämre än någonsin. Även Skatteverket hörde av sig och det va massa att ta tag i inför deklarationen helt plötsligt samtidigt som jag för mitt eget mående bestämde att inte följa med till summerburst. Hade inte klarat mer sprit och ångest nu.
Men idag va Tornado på återbesök och dom sa att han fick börja träna var tredje dag igen, så det känns positivt!
Igår kväll träffade jag Rickard som också fick mig att må lite bättre genom att bara få prata av mig en del!
Jobbet idag gick framåt och efter jobb fick jag även till träning med både 45 min trappa och marklyft som jag saknat något galet mycket, så nu är jag på väg åt bättre tankar! ÄLSKAR hur träningen får mig att må!!
Imorgon är det fredag, jobb till 16.30 innan det blir sushidejt med Filippa! Nu ska helgen vända detta!

 
 
Ingen bild

jonas

2 juni 2022 23:23

bättre du går på dejt med mig jag har skrivit till dig på facebook kan jag få ditt nummer istället

Julia Jacobsson

4 juni 2022 20:31

Jag har träffat en kille jag vill ge min tid till men jag hoppas du hittar någon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards