Alla inlägg under augusti 2014

Av Julia Jacobsson - 29 augusti 2014 16:31

Tänkte börja med att lägga in dagens outfits.. Kommer även en flik till det sen!
Här kommer dagens:

Av Julia Jacobsson - 29 augusti 2014 09:27

På söndag är det dag för tävling och som vanligt har jag tänkt skriva lite om vad jag tror om loppen..
Jag har två lopp, ett monte med Ijor och ett körlopp med Cascader!

Först ut för dagen är Ijor och jag i monten som är lopp 2. Det är ett lopp där vi startar bakom bilen och vi har nummer 6, vilket jag inte va så nöjd med.. Men i alla fall loppet heter monte SM nästa? Och det innebär att man ska kunna få chansen att sätta en riktigt snabb tid så att man kan komma med till SM. Loppet ser hyfsat ut och om han håller sig på benen kanske vi kan ta placering

Mitt andra och sista lopp för dagen är lopp 12, där jag startar Cascader och vi har nummer 4. Vi startar på 40m tillägg men loppet är 2140m långt och det gillar han så om han springer på som han brukar kan det nog gå rätt bra! :)

Av Julia Jacobsson - 27 augusti 2014 22:19

De sista dagarna har varit riktigt jobbiga och tuffa.. Jag har haft mycket att göra i skolan samt hemma och nu längtar jag bara till helgen..
På lördagkväll blir det kräftskiva!! Som jag längtar!!
Och på söndag är det tävling i Halmstad!! Helgen kommer förhoppningsvis bli grymt bra!! :D

Av Julia Jacobsson - 25 augusti 2014 21:57

Igår startade ju jag och Cascader i smålandsmästaren! Vi fick en bra start men efter en stund kom tyvärr en galopp och vi tappade mycket.. Men vi kämpade oss ikapp igen och vi låg i rygg på en som fick galopp på sin häst och ryckte ner den direkt framför mig när jag hade en häst på utsidan av mig så att det höll på att hända en hemsk olycka!!
Vi tappade ca 60m och då visste jag att det va kört!..
Vi lyckades ändå kämpa oss upp på en 3:djeplats och det var vad vi fick och det blev på tiden 1.52,3 Men hade hon inte förstört för oss hade vi varit framme vid 1 an och 2an och då hade Cascader lätt gått under 1.50 men jag blir bara så sur när folk inte kan köra häst när de har hållt på så många år!!
Men jag är ändå nöjd över Cascader insats och det va det viktigaste! :)

Av Julia Jacobsson - 24 augusti 2014 11:11

Idag rullar bilen mot Vaggeryd där jag ska starta Cascader i smålandsmästaren!! Jag ser fram mot det men det är väldigt tufft lopp med riktigt bra hästar med! Vi har nummer 7 och startar alltså nästan längst ut i banan bakom bilen, så det va ett av de sämsta spåren.. Men nu laddar vi i alla fall upp inför kvällen!!

Har målat naglarna i samma mönster som allas dressar i loppet! ;D

Av Julia Jacobsson - 24 augusti 2014 11:01

Igår var det tävling på östanåkra och jag skulle tävla Begonia.
Först skulle hon ju gå ut i monten men hon travade jättedåligt och ville inte alls, så hon galopperade och blev diskad.. Sedan fick hon tillochmed startförbud i 10 dagar för dålig prestation så vi fick inte va med i körloppet och egentligen var det det enda loppet vi hade viljat va med i, så jag blev lite smått sur.. Men nu har vi bestämt oss för att göra av med henne.

Av Julia Jacobsson - 22 augusti 2014 22:52

Imorgonbitti rullar bilen mot östanåkra gör lite tävlingar!! Jag har med mig Begonia som ska få tävla för första gången detta året och det ska bli spännande, men jag har inte så stora förhoppningar precis, det enda jag vill är att komma runt odiskade!

Första loppet hon går ut för på dagen är lopp 2, ett montélopp! Vi har nummer 1 och startar på start! Jag tror tyvärr att vi kommer sist, det ser i alla fall ut så i listan, men så länge vi inte blir diskade blir vi placerade ändå! ;)

Det andra loppet är lopp 8, ett sulkylopp som är 1800m och vi har nummer 6 och startar på 1860m. Det ser väl sådär ut och det beror hel och hållet på vilket humör hon är på!

Trevlig helg på er!

Av Julia Jacobsson - 20 augusti 2014 23:05

Första skoldagen igår gick väldigt bra, bara att man va så otroligt trött..
Idag gick också bra när vi började dra igång lite med lektioner och liknande, när jag kom hem blev det träning av hästarna och mys framför idol..
Till helgen är det äntligen dags för tävling igen, kuuul!! :D
På lördag blir det östanåkra och söndag lilla smålandsmästaren, lääängtar!! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards