Alla inlägg under februari 2016

Av Julia Jacobsson - 26 februari 2016 22:55

Igår var vi i Tingsryd efter jobbet, för att gå på börjes hästaffär och handla lite saker och käka räksmörgås. Blev dock lite besviken i affären då jag endast hittade en sak som jag ville ha, men annars var resan trevlig!
Idag har det varit full fart hela dagen. Jag ställde klockan på halv 8, gick ut och släpptr ut hästarna, sprang en runda, sedan körde jag 4 rundor hästar, fixadd i stallet, packade och åkte ner till Zetterqvist vid halv 2 tiden. Nere hos dom så red jag Tyko i skogen en runda vilket var mysigt och sedan åkte vi hem till dom för lite taco och filmkväll, mysigt! ?
Nu kommer jag antagligen somna gott och imorgon är första dagen på lovet då jag kan sova ut, skönt! ?

Av Julia Jacobsson - 25 februari 2016 14:49

Igår hade vi ponnykörning med och det kom ännu fler igår än vad det gjorde dagen innan, så det var fullt upp i ca 4 timmar, snacka om att jag var trött efter det haha. Tyvärr tog det inte slut med det, utan då var det bara att ge sig iväg till "nästa jobb" för att arbeta lite.. Jag fick dock rida en häst igår så det var rätt skönt sätt att döda en timme på ? När jag kom hem blev det träning för min del och lite plugg. Man kan ju säga att jag somnade lätt på kvällen?

Av Julia Jacobsson - 23 februari 2016 15:48

Idag hade vi sportlovsaktivitet hemma hos oss där ungar fick komma och testa köra häst. Jag fick både Bella, Zigge och Crepes tränade, så det var effektivt ?
När jag hade ute Zigge och körde och några tjejer var där så ville de åka med honom helatiden. Som många vet så är Zigge min favorithäst, och när de små tjejerna frågade vem min favorit var och jag då svarade så sa de "Zigge är min favorit med" haha så söta. Efter en stund så sa den ena "om ni ska ha körläger här så vill jag ha Zigge" och hon andra som också satt i vagnen sa snabbt "nää jag vill ha Zigge" Haha alla älskar Zigge ? När de hade åkt en massa rundor och sedan skulle hem så frågade de om de fick gå ut i hagen och ge Zigge morötter och säga hejdå, alltså så sött. Men jag håller med dom, Zigge är bäst ? ?

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 22 februari 2016 06:18

Idag är det första dagen på lovet och i helgen så frågade mamma om jag ville följa med henne och jobba lite i stallet där hon hjälper till och eftersom det aldrig är fel med lite jobb så tackade jag ja. Vi börjar vid 7 och det var väldigt jobbigt att ta sig upp imorse eftersom man inte var riktigt inställd på det haha, men man blir väl pigg snart, morgonmänniska som man är ?

Av Julia Jacobsson - 20 februari 2016 19:05

Igår var min sista dag på min praoplats, apotek hjärtat i Laholm. Jag har lärt mig en massa under veckan och har fått testat på olika arbetsuppgifter och fått testat på yrkeslivet, det är sååå mycket roligare att jobba än att gå i skolan och jag längtar väldigt mycket tills när jag har tagit studenten och äntligen kan få börja jobba istället! ?
Under veckan har jag fått mycket beröm och när jag slutade igår så kom de med en liten present som de plockat ihop till mig, kan ju säga att det gjorde mig otroligt glad att få denna fina present och de fina orden! Så gulligt av dom! ?

Av Julia Jacobsson - 19 februari 2016 17:23

Zigge åkte till kiropraktorn igår, för jag har misstänkt att där har varit något fel med honom. Hans vänstra rumphalva har varit högre än höger och när jag stretchat bakbenen så har han krånglat mycket med vänster bak.
När han var där så såg kiropraktorn att han var sne i bäckenet, så nu är han tillfixad och jag hoppas att det gör att han kan börja springa ordentligt nu igen!

Av Julia Jacobsson - 18 februari 2016 17:14

Igår var det årsmöte med ponnytravklubben i Halmstad och det var som vanligt ganska segt, det man längtar efter är typ smörgåstårtan och prisutdelningen av årets häst haha ?
När det kom till prisutdelningen så VANN Zigge årets 5 årings pris!! Det förtjänade han faktiskt, för han hade gjort ganska många riktigt bra prestationer under tävlingsåret! Jag är så stolt över honom!?

Av Julia Jacobsson - 13 februari 2016 22:19

Lördag idag igen, vilket nu på våren betyder travet och banjobb med hästarna. Idag hade jag med mig Zixten och Bella, första gången någonsin som hon gick på travet idag.Jag började med att köra Zigge tillsammans med Jonna och systrarna Zetterqvist, alltid roligt med träningssällskap! Men Zigge kändes för dagen inte alls bra, han bara tramsade, och ville galoppera och slänga med huvudet helatiden, så det var inte alls roligt. När jag tänkte efter så kom jag på att det kan ha varit för att han hade träningsverk efter styrketräningen häromdagen, och i så fall var det inte så konstigt att han sprang som han gjorde. Han ska i alla fall åka till kiropraktorn på torsdag för att gås igenom, så jag hoppas att de ser om det är något som kan fixas till.Efteråt körde jag Bella. Hon fick gå några bakvarv och sedan springa några rätvarv bara för att få kolla lite på banan och hon skötte sig galant! Hon var bara lite tittig, men det får man lov att vara när det är första gången på banan och i sulkett och allt, så jag är nöjd! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards