Alla inlägg under april 2014

Av Julia Jacobsson - 30 april 2014 11:43

Igår va kort dag i skolan och efteråt red jag en runda på Cascader och sen åkte vi och handlade tills brasans grillning ikväll och vi köpte godis med! :D
Fick även några fina bilder på Cascader sen i söndags av en duktig fotograf som heter Lova Levin! :)

Av Julia Jacobsson - 28 april 2014 10:58

I lördes va jag på travet och hämtade spån och sedan körde jag även en häst som heter Gwen som var jätteduktig!
Sedan åkte vi hem, lastade och åkte till Kalmar med hästarna för att övernatta tills söndagen.
Söndag var det tävling i Kalmar och det gick rätt bra. Jag blev 2:a i montén med Tyko, oplacerad med Metallica och 3:a med Cascader!
ÄNTLIGEN SÄNKTE CASCADER SIG!!! :D
Som jag har kämpat för att få rekordet på honom och äntligen!! Han sänkte sig från 1.55,4 till 1.52,9, hela 2,5 sek!! Underbara häst!! För första gången efter skadan förra året travade han helt rent och fint med bakdelen!! Jag typ grät glädjetårar, först när han placerade sig och när jag såg hans tid!! JAG ÄR SÅ OTROLIGT STOLT, GLAD OCH NÖJD!!! :D

Av Julia Jacobsson - 23 april 2014 22:54

Riktig fixardag! :)
Cascader fick gå ett pass med tungvagnen och han kändes glad och fin! :)
Startlistorna till Kalmars heldag den 27 har också kommit ut! Jag har tre lopp, kommer bli spännande! :D

Av Julia Jacobsson - 22 april 2014 22:41

Zixten fick komma ut på en liten lätt joggingrunda idag, och han verkade tycka det va kul! :)
Cascader var också så duktig och fick bli riden :)

Jag kände att jag också fick va lite duktig så jag gick också ut och sprang en liten runda! :)
Nu ska jag börja kämpa mot mitt mål på allvar! :D

Av Julia Jacobsson - 21 april 2014 22:19

Trevlig tid med familjen Lönner som vanligt! Tack för tiden! :)
Tävling på Tomelilla idag med Ila och Dansör. Ila fick tyvärr två galopper nästan direkt och gick då inte att köra till max efteråt, tyvärr.
Dansör kändes ingen vidare så vi får se vad vi ska göra med honom.
Tillbaka till skolan imorgon! :(

Av Julia Jacobsson - 20 april 2014 11:47

Så härligt väder idag igen, det gillas!
Passar på att ta en liten mysig runda med Cascader innan vi packar och åker ner till trevliga familjen Lönner i Skåne! Det kommer bli så kul! :D

Fix

Av Julia Jacobsson - 19 april 2014 22:51

Riktigt härligt väder idag! Solen tittade fram och den var mer än välkommen!
Blev massa vårfix ute och en ridrunda med Wilda! :)

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 19 april 2014 13:14

Igår startade Cascader och jag i påskbomben!
Vi blev tyvärr oplacerade men jag var väldigt nöjd med hans prestation!
Han flög iväg i starten och kom nästan ikapp de hästar framför men tog tyvärr en tramsgalopp och hamnade lite efter igen. Han sprang i tredjespår i alla kurvor, hade en till tramsgalopp och blev störd i sista sväng. Hans tid blev ändå 1.58,3 vilket är mindre än tre sekunder från hans rekord! Det va tillochmed hans första start för i år och han travade mycket bättre än nu! :D
Så jag va jättenöjd med hans prestation! Känns som att det kommer bli en väldigt bra säsong för vår del tillsammans! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards