Alla inlägg under oktober 2014

Av Julia Jacobsson - 29 oktober 2014 11:21

Igår var syrran iväg i Malmö och då hade vi lite tisdagsmys efter en full dag med då jag har fått en massa saker gjorda som tex att köra Zixten och shoppa mm.

Av Julia Jacobsson - 26 oktober 2014 13:18

Tävlingarna på Halmstad gick faktisk bra trots det hemska vädret med massa regn! Först ut var Ila som sprang på bra och plockade en 3:dje plats utan en enda galopp vilket var väldigt!! Sedan var det Dansörs tur. Loppet startade och han sprang på riktigt bra (och finare än någonsin!) tyvärr fick han en jättelång galopp och tappade mycket mark och flera placeringar, men han gjorde en otrolig upphämtning och blev ändå 5:a!! Så jag var jättenöjd med honom!!

Av Julia Jacobsson - 23 oktober 2014 22:27

Tills imorgon har jag en hel del i skolan som tex matteprov mm. Ikväll har alltså varit en pluggkväll, men då sitter det väl inte helt fel med lite kladdkaka?!

Av Julia Jacobsson - 22 oktober 2014 08:06

Nu när hösten och kylan är här sitter jag och tänker tillbaka på sommaren då det var varmt och skönt, fullt med ledigheter och fritid och tid till att göra precis vad man ville.. Även fast att man ibland klagar på värmen när det väl är sommar så saknar man det när det blir kyligare och mörkare. Men samtidigt är hösten mysig då det blir mörkt och löven faller och får så fin färg. När det väl är en fin, riktig hösstdag så är det jättemysigt att vara ute och ta del av den.

 Jag tänker på alla tävlingar vi var på och hur kul det var, men ännu är det inte slut. På lördag bär det av för tävling i Halmstad där jag ska starta i två lopp, vilket ska bli roligt! Och ännu en sak som ska bli så otroligt skönt är att det på fredag är sista dagen i skolan innan höstlovet!!

Av Julia Jacobsson - 18 oktober 2014 18:37

Kan bara säga 4 ord; jag ääälskar min häst!!!
Först går han ut i det tuffa loppet och där får han snabbt två galopper och tappar en bit och sedan tog vi det lugnt men ändå tar han sig runt och blir 4:a på nytt autorekord, så duktig!! Inför loppet kortade vi även checken och hade bomull i så han var inte så tramsig som han brukar vilket var skönt! Vinnaren i det loppet gick jättesnabbt och skulle va med i andra loppet med.
I andra loppet går starten, Zigge tar snabbt över ledningen och drar ifrån. Sedan blir han lite lat av att ligga i ledningen och när vi har ca 800m kvar kommer den snabba hästen upp utvändigt och utmanar, men Zigge gav sig inte, han kämpar på och håller undan sedan får den hästen en galopp och Zigge drar iväg och skaffar sig en enkel seger i klass lll finalen!!!! :'D
Jag var så otroligt glad och stolt över min pojke som även här sätter nytt autorekord på 2.11,0 :'D

Av Julia Jacobsson - 17 oktober 2014 23:57

När vi kom till hotellet gjorde vi iordning för att gå ut och leta upp ett ställe att äta på, och vi hittade en kinamatsresturang, och maten där var supergod!! Men även riktigt stark så att ögonen började tåras hehe!! ;) efteråt blev det lite godis och sedan åter mot hotellrummen!! :)
Är laddad inför imorgon nu!! :)

Av Julia Jacobsson - 17 oktober 2014 20:18

Nu har vi och hästarna använt till Färjestads travbana för övernattning till morgondagens tävlingar! Zigge tog resan bra och ser nöjd och glad ut! :)

Av Julia Jacobsson - 16 oktober 2014 19:18

Skolan slutade tidigare idag vilket var väldigt skönt!
Jag har nyss varit ute och trimmat Zigge det sista inför lördag och det kändes bara bra!
Imorgon rullar bilen klockan 10.00 mot Karlstad för övernattning på hotell och så att uppladdningen inför lördag för både oss och hästarna blir bra! :)

[Bild]

[Bild]

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards