Alla inlägg under maj 2017

Av Julia Jacobsson - 31 maj 2017 22:51

Godkväll, ligger just nu i sängen för att snart sova. Ska upp tidigt imorgon eftersom vi har klasskampen då, maximal uppladdning inför studenten nu!! Känner ändå lite smått panik nu med att fixa allt tills dess. Har varken hittat skor eller smycken och inte heller studentklänning xd beställde en som kom hem idag, men den var inte alls som på bilderna. Så sjukt besviken jag vart. Imorgon efter skolan jag iallafall jag och mamma åka till Ängelholm för att se om vi kan hitta allt som jag behöver, så att stressen kan släppa lite.

På hästfronten går det bra. Zixten gjorde intervallpass i måndags och kändes fin. Idag gick han ett längre, lite lugnare joggingpass i blåsten. Alltså helt sjukt vad dåligt väder det blev helt plötsligt. Var ju liksom sommar i helgen, och nu är vi tillbaka till hösten typ, drygt.
Sov gott med er!

[Bild]

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 29 maj 2017 10:45

Måndag och bara 12 dagar tills jag springer ut från skolan med den vita mössa på huvudet, läääängtar! :-D
Helgen har bestått av mysig grillkväll och trandpromenad med Marcel i fredags. I lördags började vi dagen med en promenad i solen, följt av lite frukost och sedan körde vi till Båstad för att sola och bada lite vid stranden. Vädret var helt underbart, sol och värme och även fast vi bara va där en timme så såg jag ut som en kräfta efteråt haha. Vi åkte vid 1 mot mina släktingar för en liten släktträff, och vi grillade, snackade, myyys. Det var dock lite för varmt, kunde inte vara någonstans utan att typ dö av värmeslag haha :-P
I söndags sprang jag en runda, åt brunch med familjen och körde Zigge en runda. Jag bakade även årets första rabarberpaj. Älskar verkligen rabarberpaj på sommaren, beroende typ hehe. På kvällen firade vi mamma på morsdag, genom att äta på kinaresturangen. Underbart avslut på en härlig helg! :-D

Av Julia Jacobsson - 26 maj 2017 09:18

Loppet igår gick väldigt bra, och vi slutade 3:ā! Vi fick en bra start, men han va lite rullig så vi tog det lugnt, men tog över ledningen 1200m från mål. Sen kom en av de hästarna som vi hade kört om och utmanade på utsidan. Zigge svarade bra och den va nära till galopp ut på bortre långsida, men då la Zigge av. Så sista 700m bromsade han jättemycket, lite surt.. han blev omsprungen av en till på upploppet(den som hade startat på hans volt), och slutade som 3:ā på 1.56,9 vilket var bra efter över en månads tävlingsuppehåll. Han gjorde det även helt utan galopp! Det va jag mest nöjd över, för det har typ bara hänt 4 gånger innan i hans karriär haha :-P
Lite tråkigt bara när man känner att han hade det ganska lätt om han hade fortsatt ta i, men vi kommer igen! :-D

När jag kom hem sprang jag en runda, duschade och gjorde mig iordning för att bli upphämtad av Emma. Vi drog till Halmstad för att kolla på Pirates of carribbean. Filmen som jag väntat på i några år nu hehe. Den va faktiskt väldigt bra, inte sådär dålig som vissa uppföljare kan vara, så helt klart värd att se! Vi passade även på att äta lite kebab när när vi va där uppe. Rolig kväll och underbar dag! :-D

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 25 maj 2017 10:00

Torsdag och långhelg, skööönt!
Veckan hittills har mest bestått av jobb och träning. I tisdags jobbade jag mitt första "riktiga" pass på fönstermiljö, vilket va spännande! Jag jobbade 9.30-12, sedan gick jag till skolan för lite dansträning med klassen inför studenten. Dock kom vi inte fram till så mycket, så det va lite onödigt.. sedan återvände jag till jobbet 15-18.
Igår följde jag med mamma till jobbet redan vid halv 6, sedan jobbade jag till halv 2 och åkte sen till skolan för att ha en lektion.
På kvällen sprang jag en runda i solen(sköönt!), fixade och packade Zixtens utrustning, sydde lite beställningar och gick en runda, såå mysigt nu när kvällarna börjar bli längre och varmare, har blivit en rutin nu :-D
Just nu sitter jag i bilen tillsammans med mamma och Jonna, på väg ner mot Jägersro för att starta på Gentlemannadagen med Zixten. Loppet ser okej ut, men han har inte startat på över en månad, så vi får se hur det går! :-)

Av Julia Jacobsson - 21 maj 2017 22:47

Vad kan man säga, plus minus noll blev resultatet idag haha.
Jag fixade iordning Crepes 2h innan loppet, joggade en del och han kändes lugn och fin, inte så stel som innan, vilan gjorde nog susen! Väl till loppet bestämde jag att strunta i bandagen eftersom han gick så fint i värmningen utan dom. I provstarten gick allt fint, han var myyycket lugnare än vanligt! Men när starten gick va det kaos.. en häst galopperade och tvärstannade så att jag och några andra gick tvärstanna/ styra åt sidan för att inte kroka ihop med ekipaget.. efter det så ökade Crepes farten och jobbade sig successivt framåt, 700m från mål tog han över ledningen och drog iväg, fick en galopp i ingången till upploppet(för att öka dramatiken och spänningen lite haha), men kunde ändå på ett fint sätt ta sig i mål som vinnare, såå nöjd!! Nya rekordet 2.06,8 med, gör oss till 3dje snabbaste 4a-åringen i Sverige i nuläget :D
Till andra loppet hade han dock blivit lite stel i sin bakdel och att köra två lopp funkade inte alls för honom. Vi fick dock en fin start och drog snabbt till ledningen, men vi blev för ivriga både han och jag och fick galopp. Sen kom vi till ledning igen, och när vi fick press kom andra galoppen, sen va det kört, vi slutade tyvärr som diskade i detta lopp. Nu vet vi iallafall att han inte är en tvåloppshäst! Nu väntar tävlingsuppehåll för honom tills den 12, så då hinner vi med ett kiropraktorbesök och lite annat mysigt.
Är ändå väldigt nöjd med dagen idag! :D

Av Julia Jacobsson - 21 maj 2017 07:57

Godmorgon! Klockan ringde 5.50 i morse, gick upp och fixade det sista inför tävlingen idag. Just nu sitter jag i bilen, har nyss ätit lite frukost och nu väntar jag bara på att vi ska komma fram haha. Vi samåker med Amanda och Gonkan idag, så vi får lite sällskap, det är alltid lika roligt att åka med dom!
Loppen idag ser helt okej ut för Crepes. Första gången med 2 lopp, så vi får se hur det går.
Ha en fin dag! :-D

Av Julia Jacobsson - 20 maj 2017 23:31

Det nationella provet igår va såå svårt, brukar inte ha svårt för matte annars men igår kände man sig rätt så dålig haha. Jag och några kompisar gick iallafall och käkade kebabtallrik på lunchen(märktes att jag va seg efter provet, skulle ha sallad och när det kom in märkte jag att jag beställt fel hehe..), trevligt var det iallafall! Efter skolan åkte Marcel med mig hem, vi gick en runda i solen och åkte vid halv 7 mot Amanda för att grilla med henne och Jonas. Det va så fruktansvärt grym kväll. Vi käkade, snackade och körde rundor i typ hela Halmstad, åkte inte från dom förrän efter 12 tiden hehe..
Idag har jag kört Zixten(suuuperfin!), varit och ätit våfflor hos några grannar, handlat och packat och fixat allt inför morgondagen. Åker till Axvalla för tävling då, ser fram emot det!

Av Julia Jacobsson - 19 maj 2017 07:21

Redan fredag, skööönt! Idag har jag även sista saken i skolan, Nationella prov i matte(Uch, vill bara ha det överstökat..) och sen är det lugnt och dags att njuta och tagga inför studenten, härligt! :-D
Igår åkte Jonna till travet för att kvala Våfflan och jag passade på att ta med Zigge för att göra ett motionspass(han har blivit så tjock av allt gräs, så nu får vi ta tag i träningen på riktigt igen haha), och när vi väl va där passade jag på köra två femhundringarna på banan. ALLTSÅ WOW! Han va jättefin och överraskade verkligen, gick på rekordet i träningsutrustningen(!!), lite träning till och utrustningsändringar så blir det kanon! :-D
Ikväll blir det grillkväll hos Amanda och och hennes kille, roligt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards