Alla inlägg under mars 2018

Av Julia Jacobsson - 27 mars 2018 22:17

.. med detta skitväder! Vaknade upp imorse och det va vitt ute, IGEN! Nu vill vi ha vår och varmare väder! Blir så himla jobbigt och omständigt med allt när det är såhär. Hade bokat tävtt-tid till bilen idag med, så det kändes ganska onödigt då den blir skitig lika fort igen nu...
de senaste dagarna har iallafall varit riktigt bra! I torsdags körde jag hästarna direkt efter jobbet och åkte sen och mötte upp Amanda för att hänga med henne en stund och käka tillsamman, så kul!!
Fredagen bestod av jobb fram tills 18.15 och efteråt åkte jag, mamma, Filip och Alex från jobbet, till pizzerian och åt tillsammans, så mysigt! Man har nästan blivit som en liten familj på jobbet när man tillbringar SÅ mycket tid tillsammans haha. Filippa kom sen och hämtade upp mig och jag förlade med till Varberg för att hämta hennes kille.
På lördagen tränades det häst, jag tränade mig själv och vi va och firade farmor som hade fyllt år. På kvällen åkte jag till en kompis i Halmstad och vi hade lite filmkväll och käkade kinamat tillsammans.
Söndagen blev lugn men bara en ridrunda på Crepes.
Gårdagen och idag har mest bestått av jobb och imorgon väntas jobb 6-ca 18. Därefter ska vi äta tillsammans med ?frukt&grönt familjen?. På torsdag är jag förhoppningsvis ledig och då ska vi även passa på att åka till travet för att göra årets första snabbjobb med ponnysarna. Ska bli spännande! :-)

Av Julia Jacobsson - 22 mars 2018 07:40

Godmorgon! Sitter och äter frukost nu och ska strax göra mig redo för jobb. Tog ?sovmorgon? till 7 idag, riktigt skönt faktiskt!

I helgen var vi ju som sagt i Stockholm. Vi kom fram vid 12 tiden på lördagen men fick inte tillgång till rummen förrän senare, så jag och Jonna tog en sväng till mall of scandinavia. Hittade bara en sak där, men vi käkade lunch på en kinaresturang som verkligen hade god mat!
Efteråt åkte vi till hotellet, tog det lite lugnt och tränade sennan en sväng, innan det va dags att göra sig iordning inför kvällens gala. Vi träffade mycket kompisar där och blev bjuden på riktigt god mat! Tillställningen va mysig och när de kom till prisutdelningarna och det va dags för årets 4-åring, så blev man ju ganska stolt när man ser sin hästs namn bland de 3. Har ju vetat om det innan, men det kändes stort och som att man verkligen fick en inblick i hur bra man ändå har lyckats. SÅ kul!
Söndagen började med hotellfrukost, följt av ihoppackning och sen hemfärd. Kom hem ca 5 och gick ut och körde crepes en sväng då. Så himla fint väder, så det blev en riktigt mysig runda!
I veckans har det varit mest jobb, mem har blivit en del träning för både mig och hästarna med, och allt flyter på rättså bra på den fronten just nu! :-)

Av Julia Jacobsson - 17 mars 2018 07:17

Heeelg! Är helt slut efter veckan, har nästan bara bestått av jobb och träningar både för hästar och mig. I onsdags jobbade vi till kl 18, så efter det åkte jag, mamma, Filip och Alexander (2 andra kollegor) och käkade pizza tillsammans och hade det jättemysigt! Jag blev även i onsdags bilägare till min första bil, ÄNTLIGEN haha. Har letat i evigheter typ ;-) blev en svart BMW som jag tyckte om mycket!
I torsdags morgon tränade jag hästarna en sväng innan jobbet. Blev jobb till 17.30 och träffade sedan en kompis i Halmstad vid 18. Vi fick reda på att vårt varmblod som varit utlånad, kommer tillbaka till oss vid påsk. Jag bestämde mig faktiskt för att ta tränarlcens och försöka satsa på den istället för att vi ska låna ut henne igen. Så det ska bli spännande!
Igår hade vi L-G till veterinären för att kolla upp det som inte riktigt stämde med henne innan. Det va en liten inflammation i en muskel i ryggen/ länden, så hon fick bli behandlad. Vad jag inte berättat innan är att hon även kommer åka hem till ägarna nu för att betäckas. De fick ett erbjudande som inte gick att tacka nej till, så jag skulle fått startat påskbomben och sen skulle hon åkt på beteckningen. Men nu funkar det ju inte att starta där och hon får åka hem om någon vecka, kanske nästa helg. Så fruktansvärt tråkigt att inte få tävla henne mer, hon va helt underbar och jag hade aldrig tackat nej till att ha en häst som henne igen! Vi fick iallafall en superfin säsong tillsammans där vi va först över mål i alla 5 starter, men stod som segrare i 4. Vi sänkte rekordet lite, fast att där fanns många sekunder till som vi hade tränat ner henne och som hon egentligen kunde sänkt om jag tillåtit, men tyckte att det va onödigt att pressa mer än nödvändigt. Är tacksam för denna tiden iallafall och nu hoppas vi att hon blir en fin mamma.
Jag har nu bara Zixten och Crepes kvar och står och velar fram och tillbaka om jag ska skaffa en till eller satsa fullt ut på dom. Kan ju lägga ner mer tid på dom om jag inte har så många, och då kan de ju utvecklas bättre, men samtidigt är det roligt att ha lite att välja på, så får se hur det blir. Dyker det upp något bra så tackar man ju inte nej.
Nu sitter vi iallafall på väg till Stockholm för ponnytravgala ikväll, kul! Hoppas man ser många där! :-)

Av Julia Jacobsson - 11 mars 2018 21:16

Är nu redo för en ny vecka!
Har varit en mycket händelserik vecka!
TORSDAG: jobb tills kvart i 5, sen en runda till pinchos för att käka med mamma, innan jag träffade en kompis vid 18. Så himla trevligt!
FREDAG: jobb 6-17, gjorde oss iordning och drog sedan på after work. Vi år på ett ställe som heter Gomiddag i Halmstad, RIKTIGT gott! Vi hade superkul och spelade sedan bowling och boule där med. Senare drog vi ut till stan tillsammans med några från AWn och det blev verkligen en kväll som man sent kommer glömma! Tack till alla inblandade!
LÖRDAG: stallfix, träning av alla hästar. L-G och Zigge blev körda och crepes fick ridas. Åkte sedan en sväng och solade med Filippa och bara snackade. Avslutade kvällen lugnt framför tvn, där jag även råkade somna i soffan, snacka om trött haha.
Idag har jag varit en sväng på Ikea tillsammans med mamma och Jonna. Vi hittade lite smått och gott där, men blev faktiskt lite smått besviken.. tränade iallafall lite när jag kom hem och efteråt åt vi tillsammans och kollade farmen. En riktig myshelg helt enkelt. Fylld med energi och motivation inför kommande vecka, NU KÖR VI! :-D

Av Julia Jacobsson - 5 mars 2018 22:04

Redan ny vecka och nu hoppas jag att denna blir bättre än förra. Hade fullt upp hels tiden, mest med jobb, men även hästträning. I fredags jobbade jag 6-18 och blev vid middagen extremt förkyld.. hade jobbat i kylan tills dess och gick sedan in i värmen på kontoret på eftermiddagen. Kändes som att jag fick 40 graders feber och mådde helt plötsligt inte alls bra, tråkigt. Både jag och mamam va trötta efter jobbet och vi köpte med pizza hem till familjen och hade sedan bara en myskväll.
Lördagen bestod av hästträning. Alla fick gå varsin runda och de kändes fina allihopa. Känd skönt nu när de hunnit få upp konditionen ganska ordentligt. Känns som att de är redo för lite lättare start av intervallträning så fort snön/ isen försvinner. Blev en träff med Emma på kvällen och vi käkade pinchos och tog en liten utekväll. Var dock trött så det va lite segt. Söndagen blev också rätt lugn. Körde hästarna och åkte på kvällen och solade med Jonna. Avslutade med att träffa en kompis en sväng och sen va det bara dags att sova och göra sig redo för ny jobbvecka.
Ny vecka och nya möjligheter! Hade en supertrevlig kväll med Filippa ikväll, så mysigt. Bra start!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards