Alla inlägg under februari 2015

Av Julia Jacobsson - 27 februari 2015 11:14

Igår lös solen äntligen och det var helt underbart väder! Mycket blev även gjort eftersom vi slutade en timme tidigare. Pannkakan blev körd och det gick bra, men hon travar lite snett med bakdelen, så nu blir det att beställa tid hos kiropraktorn för henne för att få henne rak igen så nu får hon vila tills dess så att det inte blir värre:(

Zixten blev även körd och hans framåtbjudning börjar bli riktigt bra, jag blir så glad!! :D igår fick jag tillochmed hålla i ordentligt!! :D
Jag hann också med en egen liten joggingrunda, på 6km som gick bra :)

Av Julia Jacobsson - 25 februari 2015 22:46

Idag efter en lång dag i skolan var det skönt att få komma ut på en liten löptur. Jag tog med det bästa träningssällskapet och bästa spärren som kunde hjälpa mig att pusha på lite extra. Det gick bra, men när vi väl skulle springa ville Zigge bara rusa iväg och jag var tvungen att springa fruktansvärt snabbt för att hänga med och inte behöva dra i honom.. Även fast han var ett trevligt sällskap så föredrar jag nog hellre att springa själv, då jag kan ta det i min takt haha ;)

Av Julia Jacobsson - 22 februari 2015 22:34

Det är en fråga som man kan ställa sig.. Det finns knappt tid för något på dagarna innan dagen är över. Men i veckan så har jag iallafall varit på bio med min mamma och syster, och då tittade vi på "natt på museet, gravkammarens hemlighet" och jag kan bara säga "WOW"!! Jag tyckte att den var jättebra, och det brukar ju vara att filmers uppföljare blir sämre med tiden, men detta var den tredje filmen, och nästan den bästa enligt mig!
Jag har även hunnit med att köra Zigge en runda idag, och han var pigg och glad och framåt, så det var positivt!
Imorgon är det skola igen, och som sagt så hoppas jag att även denna tiden i skolan går snabbt, för då är det snart ledigt igen, hih

Av Julia Jacobsson - 18 februari 2015 13:35

Idag fyller ju som sagt min pappa år!
På morgonen firade vi med lite paket och frukost. Han blev jättenöjd och han bad mig även baka, så att han skulle kunna ta med och bjuda på hans jobb. Så jag fick beställning att göra två rulltårtor, så det fick det bli!
Resultatet blev såhär:

Av Julia Jacobsson - 17 februari 2015 23:29

För några dagar sedan kom vi på att pappa fyller år imorgon och att vi inte hade köpt några presenter till honom ännu.. Och eftersom han hade sagt att han inte önskade sig något,, som vanligt, så var det inte så lätt att komma på vad vi skulle köpa.. Men idag åkte vi till Maxi, för de brukar oftast ha lite allt möjligt där, och vi hittade en hel del, så nu var det räddat och fixat!
Eftersom vi även var hungriga, bestämde vi oss för att åka inom MC Donalds för att käka lite, så det fick bli så. Jag testade någon ny hamburgare som de hade fått, som innehöll kyckling och lite olika grönsaker, och den var jättegod! Så vi blev både mätta och belåtna och hittade vad vi skulle. Det var helt enkelt en lyckad shoppingtur! ;D

Av Julia Jacobsson - 17 februari 2015 18:03

Nu har Zixten nyss varit ute på första rundan efter skadan, och det gick jättebra! Han fick endast jogga 2 km och fick ta det väldigt lugnt och han haltade inte eller visade inte tendens till något, så det var skönt!! Nu kan han nog börja träna lite lätt igen och kan nog inom en snar framtid börja träna på som vanligt igen! :D

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 17 februari 2015 15:23

Pannkakan var nyss ute reds en liten runda. Vi skulle egentligen ridit där vi brukar, men idag var hela vägen helt uppgrävd och vi kunde inte komma förbi, så det fick bli ändrade planer. Men det fick bli lite backträning så att hon får massa muskler så att hon ska orka ordentligt bra sen när det är dags för start. Träningen gick väldigt bra även idag, men hon var väldigt pigg och jag fick hålla i ordentligt haha.
Sedan gick jag in och tog lite mat, och det blev en hamburgare med lite grönsaker, gott!! :D

Av Julia Jacobsson - 16 februari 2015 23:32

Ja, det var precis var den var, lyckad!
Klockan 7 träffades vi för att gå in och äta. Vi beställde in pizzor så att vi hade lite som en pizzabuffe, som var jättegott! Min favoritpizza av dem vi hade, var en med fläskfilé, banan, ananas och jordnötter på, den var riktigt god! Men efter att vi hade ätit upp var jag riktigt mätt och vi satt kvar ett bra tag och bara pratade och skrattade en MASSA!! Sedan gick vi ut på stan och gick en liten runda, vilket var väldigt mysigt efter att ha ätit och bara allmänt skönt! Så kvällen var väldigt lyckad! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards