Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Julia Jacobsson - 14 februari 2015 18:53

På travet körde jag tillsammans med Linnea, och först körde jag tillsammans med hennes unghäst som var där för första gången och Pannkakan fick springa som stöd, och det gick bra!
Sedan selade hon på sin andra häst som var snabbare, och skulle köra med Pannkakan. När vi vände upp i rätvarv för att köra snabbt så körde vi först ett lugnare varv, men sista 1000m, alltså sista varvet, låg Pannkakan utanpå och pressade och då gick det som bara vinden! Pannkakan var enormt stark och jag fick hålla för livet i tömmarna! Haha..
Men det blev inte en enda galopp, och inte ens tendens till att galoppera!! Efteråt kom jag även på att vi hade glömt att sätta på käken, så det kan ha varit orsaken till att jag fick hålla i henne så mycket för att bära upp henne ;)
Det visade sig visst att de saker som jag ändrade och satte på till denna gång funkade, det ger mig en extra kick!! Och denna dag var verkligen en succé på banan med Pannkakan!!
Och ändå är vi långt ifrån färdiga med träningen inför start! :D

Jag längtar tills jag får för första gången sitta bakom henne i sulky, och när hon är helt färdig med träning, kommer bli en härlig upplevelse!! :D

Av Julia Jacobsson - 14 februari 2015 14:23

Eller jo, för mig är det det..
Men glad alla hjärtans dag på er!! :)
Själv ser min dag ut att ja nu är på travet med Pannkakan och sedan när jag kommer hem, så ska jag ut och äta med familjen, men det är en perfekt dag för mig! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards