Direktlänk till inlägg 21 juli 2022

Glad för sanningen och semestern är här!

Av Julia Jacobsson - 21 juli 2022 21:02


SEMESTERN HAR BÖRJAT!!
Den senaste veckan har minst sagt varit omtumlande. Jag fick träning och packning gjort i fredags innan jag gjorde mig klar att åka till Thilda. Vi hade lite fördrink där innan vi drog in mot festivalen. Vi stod och hämtade armbanden och sen va det dags att komma igång. Vi hade en sjukt trevlig kväll, många bra spelningar och sjukt händelserikt. Jag träffade min gamla kollega Pontus där(från Nolato) och hans gäng. Det började regna under kvällen och fram mot slutet stod vi och frös något kopiöst. Men vi va på silentdisco och lyssnade på grymma artister. Jag tappade dock min telefon när vi stod vid snusståndet, men fick låna en kompis telefon för att ringa och en i personalen svarade och hade fått in det (sån sjuk tur!!) När vi väl kom till Thilda somnade vi istortsett direkt, klockan va vid halv 2-2 nu.
Vi vaknade dagen efter vid strax efter 11. Vi fixade lite frukost innan det blev dusch och fixa sig innan det bara va på det igen med dricka och förberedelse inför dag 2. Denna dag va vi 5 istället för 4, så jag Thilda och Hugo höll ihop hela denna kvällen. Vi fick lyssnat på ODZ, Bolaget och andra artister som vi gärna ville se!
Framåt 21 började jag dock få panik denna kvällen, det va så mycket intryck och jag kände att jag inte riktigt klarade av det, ville bara hem och skrev till mamma men pratade sen med Thilda som löste att Hugos bror Adam skulle komma och hämta. När vi sitter och väntar så kommer Hasse (en av kompisarna som va med) och berättar vad han och Brink varit iväg och gjort och allt blir bara ännu rörigare och jag ville bara hem. När väl Adam kommer så åker Thilda med mig tillbaka till henne. Vi snackar en stund innan vi går och lägger oss.
Vaknar sedan dagen efter när klockan ringer vid 8. Jag packar snabbt mina grejer och kör mot Halmstad. Får köra inom macken på vägen för att köpa en kaffe och hotdog för att vakna till och få lite energi. Väl på Halmstad byter jag om och gör mig klar innan Linn dyker upp. Vi värmer och allt känns bra. Väl i loppet kommer vi iväg bra och kommer i mål som 4:a, trots att det va lite rulligt på vägen, så vi alla va nöjda.
Åkte sedan hem, skulle träna mina egna men hade verkligen noll motivation, mådde så sjukt dåligt och ville bara sova, kände mig helt matt.
På måndagen när jag vaknade hade det inte gått över, jag hade dessutom börjat få extremt ont i halsen och jag fick sjukanmäla mig från jobbet. Hästarna behövde dock tränas ändå så mamma drog med mig ut. Först red jag Tornado medan mamma körde Wille. Nästa på tur va Zixten och Crepes som skulle gå intervaller och omkörningar på grusvägen, och sist va Clousse som skulle ridas med mamma och Bill. Jag fick även gjort lite på mina beställningar innan jag va helt utslagen och låg resten av dagen på soffan och kollade film.
Natten till tisdagen va inte kul, vaknade genomsvettig och kunde knappt andas eller svälja för det gjorde så ont. Tisdagen blev lugn, fick åka med mamma i bilen bara när hon skulle hämta min låssasmormor för att hämta hennes glasögon, käka glass och födelselunch för henne. När vi kom hem va det bara soffläge och lite grillat innan jag däckade och hade ännu en helvetesnatt.
Onsdagen skulle alla hästar tränas igen dock. Det va sjukt fint väder och värmen hjälpte faktiskt mot sjukdomen. Vi gav oss först ut med Tornado och Wille. Tornado körde jag, tre vändor i backe, medan Wille fick gå en. Sen va det Crepes och Zixten som fick gå jogging ända ut. Sist va det Clousse och Bill som båda kördes till båtplatsen. Resten av dagen va sedan lugn. Körde och köpte mat (på en liten thaibox i Halmstad som nog hade den godaste thaimaten jag ätit) och en present till Jonna och en sats till att göra vin.
Idag ringde klockan 9, packade hästarnas grejer inför tävlingen imorgon. Ska till Karlshamn med Crepes och Zixten.
Satt sen i solen och drack kaffe innan jag gjorde mig ordning för jobb. Jobbade 11.45-20.15 och kör nu ett väldigt lugnt pass på gymmet. BÄSTA INLEDNINGEN AV SEMESTERN!!! 3 veckors ledighet nu, känns SJUKT!! Har aldrig hänt innan haha. Men det va en vecka sedan senaste träningen så det är skönt att komma igång, även fast man får ta det lugnt pga sjukdomen innan i veckan, men ändå!
På lördag blir det lugnt och på söndag ska jag åka till Axevalla med Wille som ska starta ponnychampionatet. Jag va sjukt missnöjd med spåret då vi fick bakspår och han är startsnabb, men vi får göra det bästa av allt helt enkelt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards