Direktlänk till inlägg 30 juli 2022

Nu kan semester börja

Av Julia Jacobsson - 30 juli 2022 13:09


Höjden av otur?
Sedan sist har en del tävlingar hunnit gjorts. Fredagen förra veckan va det tävling på Karlshamn. Crepes blev diskad vilket han inte skulle och måste nu kvala. Zixten gick ett bra lopp med tanke på att han inte gått snabbt sedan mitten av maj. Jag blev sjuk som tusan efter torsdagen på jobb och träning så mådde inte så bra i fredags och lördags. Söndagen åkte vi mot Axevalla. Wille va tyvärr inte helt 100, fick inte optimalt lopp då vi hamnade bredvid ledaren och han inte kan gå i ledning, fick galopp och fick fint efter, men tjurade i sista sväng och slog på två galopper till innan mål och diskade sig..
I måndags åkte jag till Thilda för att testa rida Stella och köra Nisse med henne och hennes nya häst. Vi köpte sen mat och snackade och hade det extremt nice, så glad för sånna dagar!
På tisdagen åkte jag till Linn för att rida några hästar där. Vi red intervaller och grillade och hade det skönt och trevligt!
Red sedan Tornado med mamma och Zixten när jag kom hem.
Onsdagen va mest hemma, fixade lite, tränade Wille med crepes på släp. Fick sjukanmäla mig från semestern då jag mådde så dåligt att jag knappt kunde göra något mer ansträngande..Clousse sparkade mig på mitt ben så jag knappt kunde gå. Tror han blev irriterad och rädd när jag va i hagen och skulle flytta hans mat och klappade honom på rumpan.. träffade som tur va på vaden, lite mer upp eller åt sidan så hade han knäckt smalben eller knä, men fan vad ont det gjorde och kunde knappt gå i tre dagar..
Torsdagen skulle jag va hos veterinären på återbesök med Tornado och kolla Clousse. Tornado va ÄNTLIGEN helt friskförklarad och fick börja gå snabbt och intervaller nu! Sån sjuk lättnad!
Clousse va halt på motsatt ben mot operationen, hade inflammation i båda bakknäna och vänster framknä samt en inflammerad blåsa i kotan som han va opererad i. Veterinären ifrågasatte stort om det verkligen varit kotledsinflammation som han hade haft då det inte syntes något. Ibland tvivlar man stark på vafan vissa veterinärer som man tidigare varit hos har för kompetent, man blir så sjukt trött! Har dom opererat hästen för fel grej?! Ska aldrig mer åka till något ställe än han här igen nu!
På kvällen solade jag och snackade med några kompisar som skulle åka och campa i Hjörnered som ligger precis vid oss, så åkte dit på kvällen och hälsade på och hände lite.
Igår körde jag Tornado fyra vändor i backarna, körde sedan Wille med Crepes på släp innan jag solade lite och packade för att åka med Zixten till Halmstad och tävla ett insprängt lopp. Han kändes fin men har en del på orken att jobba på så vi ska lägga in intervallpass nu så blir det nog kanon!
Åkte efteråt hem och gjorde mig klar för att hämta upp Filippa och åka till Dennis (jonnas kille) och Jonna för att förfesta lite och senare gå ut på stan. Vi mötte upp Tom (Filippas kille) i stan senare. Det va en så otroligt rolig kväll, sjukt händelserik även om vi inte va i stan förrän vid 01 haha. Jag va nykter och strax innan 3 åkte vi hemåt. Körde inom donken och va hemma i säng vid halv 5..
vaknade idag strax innan 10 och solade lite, drack kaffe och drog till gymmet för nästan första gången på två veckor. Tror INGEN förstår min glädje att få va tillbaka haha. Fick bli ett lugnare Axel, mage och bröstpass med lite cardio idag för att väcka kroppen lugnt.
Ikväll ska jag till Thilda och ha drink och spelkväll, SÅÅÅ nice!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards