Alla inlägg under augusti 2016

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2016 23:59

Idag var det skola från 8-13 och en lång jobbig håltimme som vanligt mitt i.. Men iallafall, när jag kom hem så gick jag ut och körde Zigge, första gången efter att han haft sin hovböld, och han var väldigt pigg och skulle bara iväg, så det är positivt! Han sprang även på fint utan att visa något tecken på att ha ont i foten, så nu är det förhoppningsvis över med skador för hans del.. Han är verkligen en olycksfågel :-/ efter körningen åkte jag iväg till Trönninge för att spela fotbollsmatch, men det gick tyvärr inte så bra som jag hade hoppats på, så det blir bara att ta nya tag!

Av Julia Jacobsson - 28 augusti 2016 18:20

Vad kan man säga om resultatet idag? Jo det gick rätt bra, 2/3 segrar! :-D
Först ut var Pannkakan i monten, och kan bara säga att det blev utjämnat från förra gången.. Men det blev ändå en seger på 1.50,1 Nytt monterekord! I andra loppet var hon dock inte så motiverad så vi tog oss bara runt.
Sedan var det Crepes tur och jag hade varit jättenervös innan eftersom han inte skötte sig sist.. Men i värmningen var han riktigt grym och otroligt stabil och jag hade en bra känsla inför loppet. Vårt största problem var starten och att ha tillägg, men när starten gick så flög han iväg, var om 3/4 innan först sväng(efter ca 200m) och tog ledning i utgången av svängen. Jag lysande på speakern var den snabbaste hästen befann sig, och jag blev lite ivrig när jag hörde att den låg på 3:dje plats, så vi fick en stoppgalopp och jag tänkte bara"nu är det kört"! Men han ställde sig och redde ut det fint, och jag kunde öka på lite igen. I ingång till sista kurva kollade jag bak och blev lite stressad när jag såg en häst nära, så jag bad Creppe att öka och drev på lite, och vilken känsla, han bara tog tag i sakerna och gjorde precis vad jag bad honom om, han ökade!! Över upploppet höll han avståndet rätt bra ner till 2:an och kunde ta en helt säker, lätt seger med ca 4sekunder!! På nya rekordet 2.14,6 Snacka om att jag var glad!! Han var en helt annan häst idag och var så lugn, sansad och jag kunde tom va på honom och smacka och han bara lyssnade och ökade, sååå stolt över honom! :-D nu hoppas vi bara på att han fortsätter på detta spåret så kommer det bli riktigt bra!! :-D

Första dubbelsegern med mina egentränade hästar blev det idag med! :-)

Av Julia Jacobsson - 28 augusti 2016 09:14

Kräftskivan i fredags var väldigt mysig, god mat och allt!
Gårdagen var väldigt lugn och skön, första riktiga lediga dagen på väääldigt länge, skönt! Vi var bara hemma, kollade lite på tv och körde Crepes och Bella en liten runda och bara gjorde precis vad vi kände för.
Just nu sitter vi i bilen på väg mot tävling i Vaggeryd (Jönköping), och jag har med Crepes och Pannkakan. Loppen ser okej ut men målet för dagen är att försöka hålla oss i trav! :-)

Av Julia Jacobsson - 26 augusti 2016 18:26

För min del var det ingen skola idag, så jag åkte till Halmstad med Pappa och körde en körlektion, det gick helt okej, men kanske inte det bästa.. Efteråt, vid 12 åkte vi in till stan för att kolla lite i affärer och så tog vi en frukost/ lunch/ fika på Espresso house, eftersom jag inte hunnit äta frukost så blev det en kycklingmacka, riktigt god faktiskt! Det är inte så ofta som jag och min pappa gör saker tillsammans, så denna dagen var mysig!
Jag hittade ett par Converse som jag letat efter, så de fick följa med hem :-)
Vädret var ju även strålande idag, så jag passade på att mocka lite i hagen, i bikini, så fick jag solat lite, och gjort nytta ;-)
Nu väntas kräftskiva ikväll, så vi ska strax bege oss iväg dit. Jag verkligen ÄLSKAR kräftskivor, så mysiga!

Av Julia Jacobsson - 25 augusti 2016 23:52

Idag bestod dagen av skola från 8-14 och efter det åkte jag hem för att köra en runda med Crepes. Vi testade ett nytt bett på honom idag(tvådelat istället för tredelat) och OJ vilken skillnad jag märkte! Hästen gick att bromsa till långsammare jogging utan att han stressade upp sig och bara drog upp huvudet, det blev som en helt annan häst! Otroligt skönt!
Vädret var ju fantastiskt idag, riktigt sommarväder med ca 27 grader och strålande solsken, så jag passade på att åka bort till min kompis Filippa för att gå en runda och få solning på köpet ;-)
När jag kom hen fick även pannkakan springa en runda och hon var lugn ocj fin! Jag fick även gjort min träning idag, så allt som skulle göras blev avbockat :-)

Av Julia Jacobsson - 23 augusti 2016 18:47

Tiden bara flyger förbi och idag hade jag skola från 8-14. Jag körde Pannkakan en runda när jag kom hem och hon kändes fin! Efteråt passade jag på att gå lite på crosstrainern framför ett avsnitt på tvn, innan vi begav oss ner mot Båstad för att dräktighetskolla Pannkakan och Kopia. Det visade sig att båda fortfarande var dräktiga!! Nu ser jag fram mot nästa år för att få se mitt föl som kommer då(hoppas att den är fux med vit man och svans och jättebläs! Och HINGST!! ;-)). Nu laddar vi för de sista starterna tillsammans, jag och Pannkakan, sen får hon efter i år gå i välförtjänt pension :-)

Av Julia Jacobsson - 22 augusti 2016 15:39

På söndag styr bilen mot Vaggeryd för några starter där med hästarna. Det är Pannkakan & Crepes som får följa med igen, och denna gång hoppas vi på revansch från helgen!
Crepes lopp ser bättre ut nu än vad det gjorde sist, lite mindre tillägg och han kommer få MYCKET mer värmning så att han är "trött" till loppet.
Pannkakan ska för första gången i min regi starta två gånger på en dag, spännande! Först är det i ett montelopp(där vi hoppas att inte bli felaktigt diskade igen!) som ser helt okej ut, och sedan i ett rätt tufft sulkylopp. Det ska ändå bli roligt att se hur hon beter sig när hon går två lopp :-)

Av Julia Jacobsson - 21 augusti 2016 16:45

Eftersom vi var och tävlade igår så hade jag tid att arbeta lite idag, vilket jag gjorde. Det blev arbetspass 11-16, lite lagom, men nu är jag helt slut. Vi ska handla lite nu och ska sedan åka hemåt för att fixa till för att grilla lite till kvällsmaten, gott! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards