Alla inlägg den 1 augusti 2016

Av Julia Jacobsson - 1 augusti 2016 17:10

Imorse anmälde jag Crepes till sin livs första start, ska bli spännande.
Några kompisar/ släktingar från Lund kom och hälsade på och ska äta grillat med oss ikväll, härligt!
Jag var på körskolan vid strax innan 3 för att köra ännu en körlektion(blev inne i stan idag) och det gick bra! På vägen hem hämtade jag ett paket som jag hade beställt, 10m blingblingband, så nu ska det pyntas på utrustningen :p
Ikväll väntas fotbollsträning för min del, första efter sommaruppehållet :)

Av Julia Jacobsson - 1 augusti 2016 09:31

3 hästar hade jag med mig igår till Halmstad, 2 att starta och en att göra snabbjobb med.
Crepes var först ut att gå snabb/banjobb men han var så överladdad att han först fick springa och galoppera av sig, sen nä vi bil körde det "riktiga" snabbvarvet så skötte han sig jättebra och var stabil och fin, så jag är nöjd att han skötte sig så bra! :)
Sedan var det Pannkakan som skulle ut i montelopp, eftersom ho inte gått monte på mer än ett halvår så var jag rätt nervös, men när starten gick tog vi det lugnt för att undvika galopp, sen i kurvan började vi ta in på ledande häst och när vi kom ikapp så fick jag bromsa lite för att inte rida in i dens bak. Jag funderade på om jag skulle styra ut till attack eller ligga kvar bakom och bara åka med, men jag valde att försöka gå om då det inte kändes som att det gick så snabbt. När jag styrde ut så lossnade bröstan från ena sidan och började slå henne på benen, och hon fick galopp.. I andra kurva/ upploppet första gången fick jag ta tyglar i ena handen och fiska upp bröstan med den andra, tänkte bara "HÅLL DIG I TRAV!" Sista varvet var svårt då jag fick hålla bröstan, men sista halvvarvet saktade vi ner istället och jogga över upploppet(trodde att det gick typ 2.10) men kom i mål på 1.55,4 Om vi hade hängt på bakom istället eller om inte bröstan gått upp så hade vi minst legat i rygg på vinnaren vid mål och då hade det blivit svenskt rekord(ston i monte)! :O
Jag var nöjd ändå!
Sist ut var Bella som var lite dum i starten efter alla omstarter, men sprang bra och rörde sig framåt bra hela vägen och slutade som 5:a! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards