Alla inlägg under januari 2015

Av Julia Jacobsson - 31 januari 2015 22:52

Kan inte fatta hur snabbt tiden går.. Det är redan lördagkväll och endast en ledig dag kvar.. Men jag kom på idag att det endast är 2 till veckor i skolan tills det är lov, ska bli väldigt skönt och välbehövligt!!

Dagen startades med en liten 2km löprunda för att kicka igång helgen!
Idag har även Zixten körts en runda och det vi arbetar på mest nu är att få framåtbjudning i honom, för den han har är ganska dålig.. Men jag känner att det har blivit lite bättre nu i alla fall, och idag låg han tillochmed i ganska mycket och kämpade, roligt!! Så träningsrundan gick bra!
Resten av dagen har mest varit att ta det lugnt, och till kvällsmat åt vi något av mina favoriträtter, pulled pork!! Det är så otroligt gott!!

Imorgon står det på schemat att träna 2 hästar, plugga matte, åka till Halmstad (om vi hinner) och på kvällen ska jag med mina kompisar och se på bio! Lääängtar! Ska bli en spännande dag med massor med saker att göra! :D

Av Julia Jacobsson - 31 januari 2015 00:56

När skolan slutade och vi skulle gå till den tänkta restaurangen, så var det såklart tillfälligt stängd, som vanligt när vi ska till något..
Istället körde jag och mamma upp till Halmstad för att vi viste att det fanns en thai resturang som vi varit på en gång innan och bestämde oss för att äta där istället. Det var nya ägare nu och maten var supergod! Mamma tyckte att den påminde i smaken av vår gamla favoritresturang Blue Thai, som tyvärr la ner.. När vi satt där tyckte vi att vi kände igen personalen och när vi skulle gå, frågade mamma en av de arbetande, som berättade att det var dem som hade Blue Thai innan! Vi blev glada och vet nu att vi har en ny favorit igen, fast nu heter den Lotus istället! :D

Efteråt gick vi en runda till H&M där vi hittade en hel del även där.
Vi köpte även lite saker tills fredagsmyset!
Tyvärr blev det ingen körning idag då vi inte hann, men det får bli att ta båda imorgon istället bara! :)

Trevlig helg på er!

Av Julia Jacobsson - 30 januari 2015 11:09

Nu är det fredag igen!! Tiden går så fort!!
Igår fick Pannkakan gå en runda i backen och det gick bra! Hon börjar muskla sig fint nu! Jag längtar så otroligt mycket tills vi ska ut och göra vår debut tillsammans!! :D
Imorse gick springturen bra och jag förbättrade mitt förra rekord med ca en min! :D
Vi fick också reda på att historialektionen är inställd och då har vi bara 2 lektioner och slutar halv 1!
Jag och mamma bestämde att gå på buffé på kinarestaurangen nu när vi för en gångs skull hinner dit! Känns som att denna dag kommer bli bra! :D

Av Julia Jacobsson - 28 januari 2015 23:37

Idag känner jag mig faktiskt på ovanligt bra humör för att vara onsdag.
Kemiprvet som jag skrev igår kändes JÄTTELÄTT vilket var såå skönt eftersom jag hade varit nervös innan. Nu hoppas jag bara att det visas på resultatet med hehe ?
Idag är det ju som sagt min längsta och jobbigaste dag i skolan, och jag brukar vara så otroligt seg efter dessa dagar, men idag var det annorlunda.

Dagen började väl sisådär då jag var lite sen till bussen och på matten så fattade jag knappt något (som vanligt de senaste lektionerna med detta kapitel), men sedan vände det! De två sista lektionerna brukar verkligen suga kraften ur en, men idag var det faktiskt roligt och interessant!

När jag kom hem möttes jag av att pappa sa att han hade köpt ett par supergoda bakelser vilket gjorde mig på ännu bättre humör och jag kände att jag kunde unna mig det när jag tränat så mycket de senaste dagarna. Sedan kom det bästa av allt. När jag satte mig för att plugga matte inför provet på fredag, som jag verkligen kände att jag behövde för de andra gångerna jag har försökt plugga har det bara blivit fel och jag har fått gjort om gång på gång utan resultat. Men idag släppte det! Jag kom på en liten viktig detalj och vips, så klarade jag av att lösa nästan allt helt utan problem! Det var en sådan otrolig lättnad då jag kämpat med det så länge innan utan att förstå! Det blev även min favoritmat efteråt, LAX!! Så nu kan jag verkligen lägga mig och sova med ett leende på läpparna! ?

Av Julia Jacobsson - 26 januari 2015 22:40

Eftersom man bor ute på landet och det är drygt minst en mil till närmats gym, så har vi fixat ett eget litet gym här hemma. Här finns det mesta som man kan behöva och det är en perfekt sak att ha när man känner att man inte har något att göra! Så det är här jag ska få mig i form tills tävlingarna i April!! :D

Jag har även en boxsäck som är utmärkt att ha när man vill bli lite extra trött eller om man är på dåligt humör någon dag så är det väldigt skönt att kunna ta ut ilskan på den och samtidigt få träning, två flugor i en smäll!
Till kvällsmat åt jag lite kyckling med ägg och gurka, gott!

Tyvärr var det dåligt väder när jag var ute och körde Pannkakan idag så det blev inga bilder därifrån, men det får bli en nästa gång ? snart är det även dags för hennes fotografering för att se utvecklingen i musklerna och kroppen, ska bli så spännande!! ?

Av Julia Jacobsson - 26 januari 2015 12:43

Idag är det redan måndag igen!
Helgen har varit helt okej, men det har inte hänt så mycket mer än att jag har ridit Pannkakan och kört Zixten och det gick väldigt bra, då båda verkligen ville jobba och komma framåt, roligt! ?
Idag ska jag köra Pannkakan en liten runda i backen och fortsätta hennes styrketräning, och sedan ska jag plugga inför det stora Kemiprovet imorgon. Bilder kommer! ?

Av Julia Jacobsson - 23 januari 2015 09:31

Halmstad var bra igår, vi åt på Subway som för en gångs skull hade öppen när vi skulle dit, vilket var bra! Vi köpte även lite naturgodis till att ha under tiden mamma var på mötet, och under tiden fick jag även gjort en hel del matte, så det var skönt att ha det gjort!

Idag är det äntligen fredag!!! Dagen började som en vanlig fredag för mig, alltså löprunda, skönt att piggna till lite! Blev faktiskt också ganska nöjd med resultatet eftersom jag bara sprungit nu i ca en månad!
Skolan idag är lugn, men när jag kommer hem blir det träning av både Pannkakan och Zixten, och det ska bli roligt!! :D

Av Julia Jacobsson - 22 januari 2015 15:57

Idag var som sagt den jobbiga redovisningen..
Men det gick faktiskt jättebra och när jag väl ställde mig upp och det var min tur, då försvann all nervositet och allt bara lugnade sig och flöt på som det skulle!!
Så nu är jag så otroligt nöjd med att jag fixade det! :D
Vi ska åka upp till Halmstad nu också för att gå lite på stan och mamma ska på möte, ska bli rolig belöning! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards