Alla inlägg under oktober 2015

Av Julia Jacobsson - 25 oktober 2015 19:55

Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt, bland annat så har jag longerat Cascader och Crepes i det fina vädret och de skötte sig bra, men Creppe fattar inte riktig vad det går ut på ännu haha ?
Bella blev även körd idag, och det vat bara jag och mamma denna gång. Hon skötte sig bra och det blev även lite volter och serpentiner idag, men det var lite trögt till en början, men hon blev lite medgörligare på slutet.
Jag har även sprungit en runda, som blev liiite längre än tänkt, då jag hade en massa tankar i huvudet som var tvugna att tänkas igenom och rensas lite, så om inte mörkret hade stoppat mig så hade jag säkert sprungit en timme till för det var inte så jobbigt när man hade så otroligt mycket att tänka igenom.. ?
Skönt är ju i alla fall att det är lov nästa vecka! ?

Av Julia Jacobsson - 24 oktober 2015 09:18

Igår när jag kom hem från skolan, så kom kom Micke för att hjälpa till att köra Bella för första gången. Hon har haft vagnen på två gånger innan när jag har lett henne, och då har vi både skrittat och travat och svängt, utan att hon reagerat dåligt. Igår blev första gången när jag satt i vagnen och det blev som jag trodde, inga problem med att köra henne, då hon gick som att hon aldrig gjort något annat i princip. Hon fick även jogga en liten bit och skötte sig utmärkt. Bra egen motor är det i henne med, så det ska bli roligt att börja jobba med henne nu! :)

Av Julia Jacobsson - 22 oktober 2015 23:59

  Fy vad jag VERKLIGEN hoppas att du blir bra igen! Du är min största dröm som blivit sann! Om inte något mer bra skulle hända i hela mitt liv, så har du ändå gjort att jag kommer
minnas det som något bra eftersom jag fick dela några år med dig. Du kan va knäpp ibland och gå mig på nerverna, men du visar ändå hur mycket du älskar mig tillbaka. Jag kommer alltid att älska dig tills mitt sista andetag.. min älskade Zigge <3

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 20 oktober 2015 09:40

Jag var riktigt arg igår efter loppet då vi fick hela loppet förstört av ett annat ekigage! Starten satte Cascader perfekt men fick en liten galopp efter ca 100m. Han ställde sig snabbt och satten in en jävla spurt där han flög ikapp och jag valde att gå invändigt ett ekigage. När vi kom ut från första kurva så fick två stycken galopp framför mig och Amanda som då låg bredvid i andraspår. Ett av de galopperande ekipagen tog ut, för att inte störa, medan det som låg på innerspår, framför mig, deog ner sin häst precis framför mig när vi kom i full fart! Jag fick lägga mig och dra allt jag kunde och dra Cascader snabbt in på innerplan för att ingen akkvarlig accident skulle hända! Vi stog allvarligt helt stilla och när vi började trava igen så hade vi tappat mer än 100m och därmed var loppet kört! I den situationen får INTE det galopperade ekipaget ta upp utan MÅSTE galoppera med för att inte förstöra! Synd att inte alla kan köra häst! När Cascader också började trava så kändes han inte alls bra i bak och sprang orent och ville inte alls springa vilket vqr fullt förståligt då han antagligen blivit helt chockad! Jag tänkte först att jag var tvungen att avbryta loppet med han kändes bättre efter en stund och började springa och avslutade sista 500m på ett grymt brq sätt och tog in på alla. Så jag är riktigt stolt över hans insats, men riktigt förbannad på att få loppet och placering förlorad bara för att alla inte vet hur man kör!

Av Julia Jacobsson - 14 oktober 2015 22:12

Tävlandet är inte slut ännu för min del! Jag blev jätteglad då Jonna sa att jag kunde få köra Cascader i Hallandsmästaren på måndag för att hon skulle köra en annan, så jag fick köra ett lopp till för året iaf!! En sak som var tråkigt var att den häst som hon skulle kört inte kom med, så nu fick hon inte starta någom den dagen.. Men hon får trösta sig med att hon ska tävla både på lördag och på söndag iaf!
Nu är det bara att ladda inför starten och ta det som det kommer!

Zixten är på bättringsvägen och tog idag ett steg frammåt, och fick en liten sjukhage att gå i, så idag var han övetlycklig! :D
Även Pannkakan är på väg åt rätt håll då hon nu stödjer på sitt ben och travar i stort sätt utan några konstigheter! Hoppas att det bara var en stukning hon fått och att hon kan komma tillbaka till tävlingarna om nåhon vecka! Som det ser ut nu så är det inte omöjligt, men man ska inte ropa hej förrän man är i land..

Av Julia Jacobsson - 12 oktober 2015 20:20

Idag direkt efter skolan kom mamma och hämtade mig, för att åka upp och hämta Zixten. De berättade att operationen hade gått bra och att de hade testat den nyaste operationstekniken som de trodde hade störst chans att bli bra. Men när de hade opererat honom så sa de att han hade haft ett extra svårt problem så istället för att vara 75% chans att bli bra efter en sådan här operation, så sa de att Zixten bara hade 50% chans till att bli bra, vilket inte känns så bra då det är lika stor chans till att han inte blir bra, som att han blir bra..
När vi hämtade honom idag så var han iallafall pigg och glad och han ville försöka bitas lite när jag kom fram till honom, men det bevisar bara att han är sitt vanliga jag. Jag trodde även att de skulle göra operationen inifrån, men när jag kom dit såg jag att de hade öppnat honom i halsen och rakat honom på halsen, och satt dit en bandage på halsen. Jag tyckte synd om honom för när de rakat honom så hade de rakat för hårt på ett ställe så att det hade börjat blöda, stackaren!
Nu får han endast stå i boxen i 2veckor och gå små promenader. Kan ju bara säga att han kommer ha en jäkla mycket energi och vara riktigt jobbig sen efter denna månaden när han ska ta det lugnt haha. Hoppas nu av hela mitt hjärta att han har de 50% med sig och att han blir bra igen!! <3

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 11 oktober 2015 19:54

Idag var vi på Halmstadtravet och eftersom Pannkakan var halt så blec det ingen start för min del, och istället så hjälpte jag Kajsa lite och fotade en del. Zixten följde även med upp för att efter tävlingen åka mot djursjukhuset där han skulle opereras, så jag gick även en del med honom, och shit vilken energi han har fått nu när han inte tränar haha.
När tävlingarna var slut så begav vi oss mot kliniken för att lämna honom så att han fick bo där inatt, för att sedan opereras tidigt imorgon, och jag hoppas verkligen att det går bra!!
Vi får sedan redan efter skolan imorgon hämta honom när jag har slutat, längtar så och hoppas att allt går bra!

Av Julia Jacobsson - 10 oktober 2015 11:22

Allting går emot mig just nu, och ingenting fungerar.. När jag väl tror att det inte kan bli värre, ja då blir det. Inte nog med det med Zigge, utan igår när vi skulle köra ut med Pannkakan inför sista finslipet inför söndag, så var hon block halt på höger bak och kommer nu åtminstone inte kunna starta på resten av detta året.. Och det betyder ju även att jag gjort min sista start för iår då jag inte har någon häst nu! Så typiskt, när hon kändes otroligt fin i torsdags när jag red och sen nästa dag så är hon helt halt, jag fattar ingenting.. Känns nu som att jag bara ska gå o gömma mig någonstans och hoppas på att bättre tider kommer, men det känns rättså hopplöst nu, och livet är inte speciellt roligt då...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards