Alla inlägg under november 2018

Av Julia Jacobsson - 25 november 2018 14:08

Sitter i bilen och har precis börjat resan hemåt. Har haft en weekend i Stockholm med Jonna. Mamma va uppe på möte med travet, så vi ville upp och bo med där på hotellet, shoppa på Mall of Scandinavia (som bara låg 100m från hotellet), och ha en mysig helg helt enkelt.
Vi körde upp i fredags direkt när jag slutade jobbet vid halv 3. Första gången jag kör så långt själv, men det va inte så jobbigt faktiskt. Vi lyssnade på musik, sjöng som galningar och käkade godis. Vi tog ett stopp på vägen så den gick det lätt. Jobbigt dock när vi kom strax över Jönköping och det började snöa och blev extremt halt. Mina däck är inte alls gjorda för det underlaget, så fick köra otroligt lugnt, men det försvann efter några mil som tur va. På kvällen tog vi det bara lugnt på rummet.
Igår gick vi upp, åt hotellfrukost och gick sen till och shoppade. Hittade lite grejer som jag ville ha, och efter tre timmar gick vi tillbaka och la oss på hotellrummet en stund. På eftermiddagen innan middagen, gick vi ner och tränade en timme på gymmet, vilket va väldigt skönt! På kvällen blev det trerätters med de som varit på mötena. Det va mysigt, gott och vi hade en trevlig kväll! Idag blev det ungefär samma upplägg. Frukost, shopping(hittade massa grejer idag, bland annat en tröja från lexington som jag kollade på igår och tyckte va SÅ fin, har gått och tänkt på den sen dess haha, så idag kunde jag inte låta bli att köpa den haha) och sen nu vid halv 2 började vi vår resa hemåt. Skönt ändå att vara hemma i hyfsad tid ikväll.

Av Julia Jacobsson - 20 november 2018 18:22

Sitter nu helt slut efter ett träningpass och samlar kraft för att gå in och duscha haha.
Helgen va mysig, så himla lugnt nu när tävlingarna är över och man plötsligt har 2 lediga dagar i veckan. I lördags kväll va vi på avslutningsfest med klubben och både jag och Crepes fick priser (årets kust, vinnare av cupen kat.B och som årets äldre russ), kul!
Söndagen började med en frukost på stan tillsammans med mamma, verkligen SÅ mysigt! Resten av dagen va rätt lugn. Igår träffade jag Harre, vi gick till Pizzahut på kvällen och hade en mysig, trevlig kväll för att säga hejdå. Han åker nämligen iväg en vecka med sina kompisar nu. Sjukt jobbigt att va utan honom mer än en vecka, men förhoppningsvis går det fort! Jag ska passa på att träna, göra klart beställningarna och fixa allt här hemma innan vi åker på semester nästa fredag. Till helgen blir det även en sväng till Stockholm. Fullt upp och då går tiden fort :-)

Av Julia Jacobsson - 12 november 2018 09:19

Godmorgon!
Sitter på frukost på jobbet nu, måndag igen, hade helst bara stannat kvar i sängen imorse och tagit några dagars ledighet till..
helgen va bra iallafall! I fredags firade ju som sagt jag och Harre 6 månader. Så efter jobbet åkte jag dit, han överraskade med blommor, vin och lite andra små presenter, så gulligt! Vi åkte sen och åt på Gomiddag i Halmstad. Otroligt gott och SÅ mysigt! Det va första gången vi va på resturang tillsammans med, så det gjorde det extra mysigt!
Efteråt åkte vi in till stan, gick en sväng i stan och åt sen efterrätt på Espressohouse. Åkte sen hem och kollade film, drack vinet och bara tog det lugnt. Så sjukt mysig och bra dag!
I lördags blev det inte så mycket gjort, lite träning, solning och sen en pizza och film på kvällen med Harre.
Söndagen blev lite mer aktiv, träning, hämtade hö, tömkörde Wille (som har blivit SÅ duktig!), jobbade lite och fixade sen tacomys med familjen. Pappa va sjuk så det blev inte så mycket av firande, men en chokladkartong och triss fick han iallafall, och en ?hotellfrukost? hemma. Så grattis till pappa i efterskott nu!

Av Julia Jacobsson - 7 november 2018 18:58

Godkväll! Har nyss kommit till Harre och satt mig i soffan, SÅ skönt! Är verkligen helt slut nu, tror det är pga allt jobb och allt runtomkring. För några veckor sedan pajade jag mina knän igen och nu kan jag inte springa längre, så min ?avslappning? finns inte längre... blev så trött när det hände och dom började krångla. Älskar att springa och har aldrig varit i sån form inom det som jag är nu. Har tagit flera månader att ta mig dit och det är så tråkigt nu när jag vet att jag kommer få börja om från början sen.. det är en riktig motivationsförstörare!
I helgen va jag som sagt på Halloweenfest. Det va kul, men va så trött så jag stack hem vid 1. Lördagen och söndagen va lugna och sköna, fick otroligt mycket gjort på söndagen dock, eftersom jag vaknade redan kvart över 6 när Harre gick upp till jobb, så körde hem och fixade en massa.
I veckan har det bara varit jobb, lite träning och sen har jag varit hos Harre och bara sovit. Imorgon börjar vi 5, och det blir ända till 16 för min del, ska vara inne på kontoret dock 8-16. Rätt skönt med lite ?avkoppling? från plocket. Egentligen skulle jag inte plocka något alls imorgon och fredag, men jag vet hur mycket där är, så tänkte hjälpa dom några timmar innan jag går in. Längtar SÅ mycket till helgen nu och bara kunna koppla av!

Bild från festen i fredags, jag va djävulen ;-)

Av Julia Jacobsson - 2 november 2018 16:25

Nu tar jag äntligen heeelg!
Denna vecka har varit extrem när det gäller jobb. Har jobbat övertid varenda dag, ca 1-2h och sen fortsatt med beställningar när jag kommit hem. Igår eftermiddag höll jag på att somna på jobbet och när jag kom hem till Harre efter jobbet, kollade vi bara på film och sen däckade jag vid halv 8-8. Upp igen vid kvart i 5 men va ganska utvilad ändå. Idag blev det jobb 5-15.15 men NU är det helg! Äntligen!! Tur att hästarna har vintervila nu så att det inte gör något att man kommer hem mitt i mörkret! Har iallafall börjat tömköra Wille nu, och det går framåt! Nu är han nästan helt styrbar, SÅ duktig han är! Vi har som mål att haft vagnen på innan jul, så nu kämpar vi mot det! Längtar SÅ mycket till 2020 när vi kan komma ut på banorna tillsammans! :-D

Nu ska jag hem, tömköra Wille och fixa stallet, träna och sen göra mig iordning för halloweenfest hos Emma. Kul ska det bli! Tror det är första riktiga halloweenfesten sen jag va liten och man hade kalas haha. Imorgon blir det sovmorgon och godfrukost i lugn och ro, efterlängtat! Sen baka lite till mammas halloweenfest, innan jag åker till Harre.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards