Alla inlägg under februari 2020

Av Julia Jacobsson - 27 februari 2020 00:37

Godnatt/ godmorgon på er! Längesedan sist och livet har gått i 190 de senaste två veckorna. Har blivit massa jobb och träning. Hästarna har tränat på bra och har börjat gå mer och mer styrka för att bygga upp sig.
Alla hjärtans dag va mysigt och vi åt och gick sedan en sväng. Lördagen blev det utgång och det är en kväll jag gärna bara glömmer, inte för jag kom ihåg så mycket.. blev nattjobb kommande veckan men blev sjuk av vaccinationen jag tog på måndagen, så va hemma natten till onsdag. Firade även pappa den 18 som fyllde år, grattis till honom i efterskott! Helgen som va bestod av utgång på fredagen där jag va nykter, SÅ skönt! Lördagen blev bara taco och filmkväll hemma tillsamamns med mamma, pappa, Jonna, Rickard och Fille, mysigt! Söndagen va lugnt och blev sedan nattjobb på kvällen. Idag jobbade jag sista passet innan min och Thildas resa som bär av på fredag!! Imorgon ska allt det sista fixas inför resan och det väntas en hektisk dag! Filippa ska hänga med på ärendena och vi ska passa på att luncha, så mysigt! Önska mig lycka till ;-P

Av Julia Jacobsson - 13 februari 2020 22:07

Godkväll, dags för sängen nu så jag orkar med sista jobbpasset imorgon. Jobbar förmiddag denna veckan och imorgon slutar vi redan 12.30, SÅ skönt! Alla Hjärtans Dag imorgon med, och jag ska fira tillsammans med Fille, vi ska till Olearys och käka och ha bowlingmatch, alltså så mys!!
Veckan som gått hittills då? I helgen va ju Fille hos oss och det va jättemysigt! Lagade mat och vi kollade film och bara njöt med familjen hela kvällen. På söndagen blev det bara en riktig chilldag med, men avslutades med ett träningspass på kvällen.
I måndags blev jag sjuk, men har tagit mig till jobbet hela veckan iallafall och nu känns det mycket bättre, fick bli vila från träning tisdag-onsdag men idag va jag tillbaka och det va SÅ skönt, vilket glädjerus det ger mig! Hästarna har tränat på bra, och idag fick Wille skorna påsatta igen och kunde börja träna efter sitt lilla uppehåll, och han kändes jättefin! Zigge och Crepes fick också tränas idag.
Igår va jag i Ängelholm för att träffa Thilda. Vi skulle kolla på en resa som vi va intresserade av, och tog en kvällsmat på Grafitti. Supergott och nu har vi även lyckats boka en äventyrsresa till BALI!! OCH bäst av allt, vi är där om redan två veckor & två dagar! Ska bli sååå skönt att lämna kylan och uppleva detta, vi är otroligt taggade! :-D

Av Julia Jacobsson - 8 februari 2020 00:58

Veckan har gått snabbt och jag har nyss kommit hem från en mysig kväll hos filippa, där vi åt pizza, godis, kollade film och snackade skit. Ärligt så är det så saknat, måste dra ner på utekvällarna nu för min hälsas skull mest. Va hos naturläkaren i eftermiddags och han sa att jag va i princip spänd i hela kroppen för att jag stressat alldeles för mycket och min kropp har tagit extremt med stryk av det. Jag va tvungen att lära mig att ta det lugnare innan det gick illa sa han.. men skönt att få saker utklarat iallafall!
Imorse kördes Wille en sväng med, jag hann jobbat lite och fick sprungit en runda som slutade närmre 1,5h, SÅ skönt!
Tisdags och torsdags tränades Zigge med Crepes på släp och Wille har fått gå onsdag och idag. Imorgon blir det skor på så att vi kan köra normalt igen. Fick bli ett provisoriskt styrkepass idag istället för hans del.
Natten till igår va tydligen sista jag jobbade denna veckan, så igår åkte jag och pappa till Lotus för att äta, så mysigt och kul att göra något med honom med! På kvällen åkte jag till Hishult för att prova på en gruppträning som min ena kollega håller i, och det va också spännande och kul med omväxling i sin träning ibland!
Imorgon står träning av både mig och alla mina hästar på schemat, följt av handla och matlagning. På kvällen kommer Fille och jag ska bjuda på mat till hela familjen och sen ska vi alla bara ha en riktigt avkopplad myskväll, LÄNGTAR! :-)

Av Julia Jacobsson - 3 februari 2020 20:44

Nu har det gått över en vecka sedan sist och det har varit fullt upp!
Förra fredagen inleddes med träningspass följt av middag med en kompis i halmstad, sjukt gott och väldigt trevligt!
Lördagen blev det träning av både mig och hästarna, innan vi gjorde oss iordning för att ha förfest. Det va jag, Jonna, Filip, Rickard, Danne och Julia som va hos oss. Vi käkade och åkte sedan mot spelningen som va på Balders Hage, ca 12 mil hemifrån. Kvällen va intensiv, men spelningen va extremt bra! Många saker vände upp och ner på mitt huvud under den kvällen/ natten, men i det stora hela blev allt väldigt bra nu efteråt.
Jobbade sedan natt söndag-fredag. På måndagen åkte jag och åt på Pizzahut med Amanda, va väldigt länge sedan vi träffades så, så det va riktigt kul! :-D
Hästarna har tränat på bra i veckan och Crepes fick i fredags gå första rundan i vagn sedan han blev behandlad, och han va extremt glad och gjorde tillochmed glädjeskutt. Shit vad jag älskar att hålla på med hästarna när dom visar hur mycket dom också tycker om det! På kvällen va jag och åt med mamma på Torstens i Båstad. Beställde in en extremt god kycklingpasta där!
I lördags blev det träning för min del, innan jag gjorde mig iordning. Vid 4 kom Filip och Jonna och Rickard gjorde sig iordning för att vi skulle åka mot Uddevalla. Vi hämtade Danne på vägen och åkte sen till Rickards kompis Kalle som bodde en bit från Uddevalla, där vi åt innan vi åkte mot nattklubben och spelningen där Bek & Moberg skulle spela. Kvällen va extremt bra och hade så otroligt roligt! Eftersom jag va nykter så körde jag oss hem på natten och vi landade hemma vid 6 tiden.
Igår sov vi alla ut, åt sen en lyxfrukost och bara tog det lugnt framför tVn hela dagen innan det va dags att åka mot jobb för min del. STORT TYACK till alla som va med för en lyckad helg!
Idag blev det körning av Zigge med Crepes på släp, och nu är det egen träning, som idag blir kondition och HIIT intervaller! Sen bär det av mot jobb. Natt denna veckan med! :-D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards