Alla inlägg under september 2014

Av Julia Jacobsson - 30 september 2014 22:01

Idag fick jag äntligen köra Zigge igen efter hans behandling! Det blev en lätt skritt/ joggingrunda och han kändes på bättringsvägen, så skönt! :D

Av Julia Jacobsson - 30 september 2014 19:19

Igår gick hallandsmästaren och jag och Ila lyckades ta oss i mål som 2:a även fast vi fick några galopper som vi tappade mycket på, så jag är nöjd! :)

Av Julia Jacobsson - 29 september 2014 16:07

Det gick inte så bra för mig och Cascader igår.. Han kändes inte så fin i traven och travade jättekonstigt och sedan slog han ihop frambenen med bakbenen och bara galopperade.. Men det är väl bara att ladda om inför nästa start antar jag..

Idag är det tävling på Halmstad i lilla Hallandsmästaren med Ila Roll, hoppas det går bra!

Av Julia Jacobsson - 27 september 2014 20:11

Igår hade vi lite mysig fredagsmys som började med tacokväll och idol och sedan chokladfondy! :D

Idag har jag gått körskolekurs för att få börja övningsköra, så nu får ni kanske se er lite mer omkring på vägarna haha ;)
Men efter det blev det mat och så fick jag köra Cascader och fixa inför imorgon. Nu är vi på fest, mycket att göra med kul!! :D

Liten bild på valpen med :)

Av Julia Jacobsson - 26 september 2014 20:06

På söndag bär det av mot Vaggeryd, jag startar bara ett lopp och det är med Cascader i lopp 6. Vi startar på start och har nummer 1 och om han bara bestämmer sig för att springa och trava och inte galoppera kan det gå bra! :)

Och på måndag ska jag starta i Halmstad i ett insprängt lopp. Där ska jag köra Ila och vi startar från 40m tillägg och vi har nummer 7. Om hon vill lika mycket som jag så kan det nog gå bra där med! :)

Av Julia Jacobsson - 25 september 2014 11:05

Av Julia Jacobsson - 24 september 2014 14:54

Igår när jag var på väg hem från skolan så kom moppen för nära kanten, ramlade ner i åkerkanten och plötsligt dök en stor jordkaka upp som tvärnitade moppen som vände sig utåt mot vägen och jag flög av och gled längs asfalten...
Som tur var blev det bara några mindre skav på moppen och hjälmen och jackan och jag klarade mig med bara ett skavsår på armbågen och magen..
Men annars gick det bra och resten av sakerna klarade sig.
Nu har jag nyss sett startlistorna inför helgen och det ser rätt hyfsat ut så de kommer upp hår snart med!

Av Julia Jacobsson - 22 september 2014 21:35

Det gick sådär igår på tävlingen. Först ut var Cascader i monten. Han öppnade riktigt bra men med 500m kvar galopperade han och tappade en del men ställde sig ändå hyfsat snabbt. När det var ca 250m kvar fick han ännu en galopp och på den tappade han jättemycket och hamnade efter och sen vågade jag inte rida på mer för jag ville inte bli diskad. Vi lyckades ändå att ta oss i mål som 3:a på 1.59,5 Men om han inte hade galopperat tror jag faktiskt att han hade tagit hem loppet och gått ca 55-56 för det va galopperna han tappade på.. men jag va ändå jättenöjd med honom för han kändes otroligt bra!.
Sedan gick Dansör ut i ett lopp och blev 3:a, han kändes mycket bättre än han gjort innan så jag var jättenöjd!!
Sedan var det Cascadrs tur att gå sulky och innan loppet kändes det inte riktigt bra och i loppet var han jättetrött sedan monten så han travade illa och slog ihop och galopperade och blev tyvärr diskad men jag var ändå jättenöjd med honom för dagen!

Nu sitter jag hemma med halsont och dricker flera koppar med te med massa honung för att halsen ska bli bra!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards