Alla inlägg under september 2014

Av Julia Jacobsson - 13 september 2014 00:34

Cascaders intervallträning gick utmärkt och han kändes finare än på länge, så det va otroligt kul!
Vi var även och hämtade valpen idag och hon var väldigt lugn på vägen hem och när hon kom hem busades det lite men sedan somnade hon direkt.
Fler bilder kommer imorgon

Idag har vi även köpt en ny transport till hästarna, så nu kan vi ha 5-6 st ponnysar i den (!) nu kan det tävlas en massa varje tävlingsdag!! :D

Av Julia Jacobsson - 12 september 2014 15:10

Idag ska Cascaser gå intervalljobb och efter det ska vi åka och hämta vår nya familjemedlem, valpen!! :D

Av Julia Jacobsson - 11 september 2014 20:47

Träningen börjar ge lite resultat!
Jag började för några veckor sedan lugnt och försiktigt och bara sprang ca 5 min och sedan ökade jag lite efter hand. Nu har jag mest tränat inne på bandet och det va ett tag sedan jag va ute och sprang, men idag var jag det och jag kände redan förbättring sedan sist, skönt!! :)

Av Julia Jacobsson - 11 september 2014 17:17

Igår var det valdebatt i skolan och det var faktiskt rätt interessant att lyssna på då man fick en större blick över vad de olika partierna står för fast på ett interessant sätt.
När jag kom hem red jag Cascader en runda som kändes jättefin och det gjorde mig väldigt glad! :)
Jag tittade även till Zigge som verkade ha blivit bättre och var på lite busigt humör ;)

Av Julia Jacobsson - 9 september 2014 16:30

Idag var mina älsklingar, Cascader och Zixten hos veterinären.
Cascader blev undersökt av tänderna och som vi trodde hade han problem med den då han hade en spräckt tand..! Nu har det fixats till och vi hoppas på att han blir bra snart!!
Som jag sa efter Derbyt i söndags gick inte Zixten helt klockrent och idag fick han böjprov och då visade det sig att han va halt på höger fram. Han har inte visat någon hälta innan så vi vet inte hur länge han haft det men efter böjprovet kom det fram. Nu är han behandlat och ska få vila ett tag och så hoppas vi på att han blir bra sen!

Av Julia Jacobsson - 8 september 2014 22:20

Då va det måndag igen.. Pannkakan blev riden en runda när jag kom hem och nu ska vi sätta igång lite försiktigt med henne igen!
Själv har jag också börjat träna nu för att få kondition för att klara av ett fystest som jag ska göra då jag tar licens senare!

Av Julia Jacobsson - 7 september 2014 21:09

Då va loppet kört och resultatet klart.
Jag och Zigge blev tredje sist vilket va ungefär vad vi trodde att vi skulle bli..
Starten gick sådär då bilen körde snabbt som tusan och man inte hängde med och när de snabbaste hästarna gasade iväg ville Zigge hänga på men kan ville mer än han kunde och fick en rejäl startgalopp och kom långt efter.. Men vi kämpade på bra och tog oss i alla fall om 2 st. Han kändes tyvärr inte helt hundra i loppet så vi ska nog titta igenom honom igen. Jag var annars nöjd med honom, det va kul att få va med i alla fall! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards