Alla inlägg under november 2015

~

Av Julia Jacobsson - 25 november 2015 13:44

Av Julia Jacobsson - 18 november 2015 16:30

I söndags gick som sagt klubbmästerskapet, och jag kan ju säga att det gick under förväntan, tyvärr.. I monteloppet så blev jag 3:a med Tyko, men det kändes inte alls lika bra som i onsdags och jag var rätt besviken på mig själv, då jag inte vet riktigt vad jag gjorde annorlunda i KM jämfört med på träningen..
I körloppet med Cascader blev jag tyvärr diskade för upprepade galopper, men det kan ha berott på att vi glömde skydden hemma och han ville va försiktig om dina ben, för övrigt är jag nöd över hans och min insats, för han sprang rent och fint!
Mamma och Cascader gjorde iaf ett fint lopp i gum-och gubbloppet!

I måndags var Bella körd för första gången utan någon som ledde henne och jag körde henne tillsammans med mamma och Crepes och båda skötte sig över förväntan!! :D

Av Julia Jacobsson - 12 november 2015 15:42

Igår kväll åkte jag upp till travet för att testa rida Tyko i ett montejobb på banan inför söndagens uppgift. Vi red först ett heat men då det var ganska längesedan jag red honom så blev det någon galopp innan jag lärde känna honom lite bättre, men det gick ganska bra ändå. I andra heatet satte vi på käken och red ett varv även nu. Nu gick det undan som bara den och i första kurvan gick det otroligt snabbt, men jag tror inte att jag gav honom det stöd han behövde i utgången av kurvan och då kom en liten galopp, men sedan fann han benen igen och då gick det också väldigt fort! Vi kom in på en tid på några sekundet under monterekordet, men bitvis gick det ännu några sekunder snabbare än så, så jag var nöjd med båda min och hans insats. Nu hoppas jag bara att jag lärde känna honom lite igen så att galopperna helt kan va borta på söndag, för i så fall går det riktigt bra! :)

Av Julia Jacobsson - 11 november 2015 14:14

Nu ligger äntligen startlistan till KM uppe! Klubbmästerskapet med HPTS är en av de saker jag ser fram emot på året, då det är en rolig grej och med gemenskap! Detta året så ska jag köra Cascader, och då det var några långsamma hästar med, så har vi dryga tillägg och startar ca 800m efter första häst, men det är hästar utspridda med jämna mellanrum över hela banan, så kommer bli spännande och se om man hinner ikapp ? Mamma kör även Cascader i ett Gum-och gubblopp, så det ska bli spännande att se! ?
Jag ska också rida i monteloppet, och där ska jag rida Tyko! Det var mer än ett år sedan jag red honom sist och jag ska erkänna att när jag fick frågan att rida honom på KM så blev jag väldigt glad, och det ska bli roligt att rida honom! ? Vi har dock mycket tillägg, men om vi har samma kemi och samarbete som innan så ska det nog inte bli några problem, så det får jag hoppas! ?

Av Julia Jacobsson - 8 november 2015 21:54

Har gått och dragit på mig värsta förkylningen nu, och har de senaste nätterna vaknat upp flera gånger av att jag knappt kunnat andats, gå grund av att jag haft så ont i halsen.. Har varit lite småförkyld väldigt länge, men nu har det brutit ut, och är väldigt jobbigt..
Men det fick inte stoppa mig från att träna hästarna, så idag fick Zigge komma ut på en liten ridtur tillsammans med Crepes och Billy. Han skötte sig bra, men det känns så konstigt att rida honom när han lavar på med sina stora kliv då det blir en konstig rytm att rida i haha, har faktiskt aldrig varit med om ett russ som tar sådana luftiga stora kliv som honom när jag ridit, känns konstigt haha ? Men duktig är han och han börjar lära sig vad det går ut på :)

Bella kördes även idag, tredje gången någonsin. Hon fick trava en bit mot vår vanliga träningsrunda och skötte sig utmärkt.

Av Julia Jacobsson - 6 november 2015 10:32

Innan skolan idag, vid 9 tiden, så skulle Zixten till djurkliniken för återbesök. De gav det positiva beskedet att det hade läkt fint och hade ingen svullnad. De berättade även att han nu får träna på som vanligt, vilket glädjer mig enormt! Så nu siktar vi mot nya mål nästa år! :D

Av Julia Jacobsson - 4 november 2015 14:46

Idag fick ÄNTLIGEN Zixten ge sig ut på sin första runda efter operationen, och det fungerade utmärkt! Jag är så glad att vi kan få börja lite smått nu igen!! :D

Igår så åkte Pannkakan hem igen för att vara där över vintern, eftersom Jonna skulle ta hem en annan häst därifrån som hon ska låna, och då bytte vi. Men om allt går som det ska och som jag vill, så kommer Pannkakan antagligen tillbaka hit till våren igen! :)
Crepes fick även skor på igår för första gången och följde med Zigge på rundan idag och såg fin ut och hade ett finare steg också, skönt! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards