Alla inlägg under juli 2016

Av Julia Jacobsson - 27 juli 2016 20:15

Veckan är fullspäckad med jobb, alla dagar förutom tisdag och söndag, men jag klagar inte för jag älskar jobbet!
Idag har jag sprungit en runda före jobbet, och på jobbet fick jag bland annat rida två hästar som uppvärmning inför att de skulle gå voltige.
Var hemma igen vid 8 tiden och då gav jag mig ut på en liten skrittur med Pannkakan, det var väl en sisådär ett halvår sedan man satt på hennes rygg sist, men på söndag är det dags för årsdebut i monte, spännande! :D

Av Julia Jacobsson - 25 juli 2016 16:46

Grillkvällen och femkampen på lördagen var härlig. På dagen chillade vi bara vid deras sjö och badade lite.
Söndagen resultat kan man inte vara besviken på. Visst det blev inga topplaceringar eller så, men hästarna gick fruktansvärt bra, så jag är nöjd! :D
I Zigges första lopp hängde han på snabbhästarna i starten men fick tyvärr galopp och tappade, sen sprang han ikapp och om en 50 häst, men fick galopp på samma ställe igen, fast tig sig ändå i mål som 6:a på 1.56,2, nytt rekord, i bronsdivisionens final. I hans andra lopp startade han långt bak men sprang bra ändå och spurtade bra på slutet och slutade 5:a på 1.58, 4:e snabbaste tiden han gått :D
Bella gick superbra i division 1 finalen, tiden 2.25,0 utan galopp och spurtade om en på upploppet, så jag var riktigt nöjd med mina hästar denna helg! :D

Av Julia Jacobsson - 23 juli 2016 11:48

Igår var det kvällstrav på Kalmar och jag kan ju säga att resultatet blev tvärt om än vad jag trodde..
Först ut var Zixten och med helt ny balans + värmning så kändes han så jäkla fin! Tog ledningen i loppet rätt smabbt och 500m kvar så valde jag att rycka tussarna för att få vad jag trodde skulle vara en extraspurt när en häst närmade sig, men det blev totalt fiasko, Zigge blev skiträdd och bara kastade sig i galopp och blev diskad istället.. Jag var ju lagom arg på mig själv för att ha förstört en seger... Men Zigge var skitfin och jag var jättenöjd med hans prestation.
Sedan var det Bellas tur. Inga förväntningar hade jag, och det blev ny utrustning på henne också, och det gjorde susen! Tog LEDNINGEN direkt och bara utökade och VANN!! Det skulle jag inte ens kunna drömma om innan loppet! Tiden blev nya rekordet 2.22,7 :D
Sist ut var Zixten som vi fick köra på säkerhet med, men han kändes inte så bra, så efter söndag så blir det bara ett lopp för hans del per tävlingsdag.

Av Julia Jacobsson - 20 juli 2016 19:33

Allt gick bra på vägen upp och vädret var underbart, hästen kändes lugn och fin och allt var bra. Vi körde ut och värmde en timme innan loppet, och i provstarterna så bara galopperade och tramsade hon helatiden, men hon brukar skärpa sig till loppet, men det var ändå något som inte stämde.. Kvarten innan defilering när vi skulle lägga på bandagen så upptäcker vi att hon dragit av sig en av sina framskor, och då fanns det inte mycket man kunde göra mer än att dra av den andra med.. Även om jag visste att hon absolut inte kan springa utan skor för att hon är jätteberoende av greppet, och att hon bara galopperar annars, så fick vi ändå köra ut i loppet, och mycket väl så redan i provstarten galopperade och tramsade hon, och när starten gick så la hon på galopp direkt och sprang inte alls bra en enda meter av loppet och bara höll på att rulla och hoppa, så jäkla tråkigt att det ska hända en sådan här sak i just ett sånt här lopp(kunde liksom hänt i vilket annat som helst!). Vi kom ändå in som 6:a på 1.48,8 och det var ju en kass tid och jag var så missnöjd man kan va efter detta lopp! Nu hoppas jag verkligen att detta inte händer igen vid nästa stora uppgift!!

Av Julia Jacobsson - 20 juli 2016 06:31

I natt sprang jag som sagt Nattloppet i Laholm. Jag sprang det tillsammans med vår kompis Micke(som jag brukar löpträna med). Det var väldigt häftigt och det var faktiskt ändå över 100 personer som startade, och det var en riktig liten "fest".
Loppet som jag sprang var 8km och jag sprang på 40 min, bara en bit över mitt personbästa på den distansen! :D
När vi kom i mål fick vi deltagarmedalj och kexchoklad :p
Det var verkligen ett roligt evenemang som jag verkligen kommer göra om(med förhoppningsvis ännu bättre kondition nästa gång;))

Av Julia Jacobsson - 19 juli 2016 12:10

I söndags fyllde Jonna år och det firade vi med att gå ut och äta god mat på kvällen.
På dagen körde jag 3 av mina hästar;
Pannkakan som kändes fin och fick sista finslipningen inför onsdag.
Crepes som har gjort otroliga framsteg, är stabilare än någonsin och har mognat otdentligt, härligt!
Bella vad också fin och har börjat fatta det hela lite bättre nu efter en veckas vila, hoppas på framsteg där snart med! :)
Igår var jag och Micke ute och sprang på morgon & kväll, och från 12-20.30 så jobbade jag på Caprifolen. Jag älskar att arbeta där eftersom det är så roligt och spännande, och igår fick jag dessutom testa på att va linförare( longera hästen när de gör voltige på den) och så fick jag testa grunden i voltige, det var riktigt roligt! :D

Av Julia Jacobsson - 17 juli 2016 21:20

Igår gick som sagt Årjängs lilla sprinterlopp, där Zixten deltog. Vid defilering fick jag höra att han var den yngsta deltagaren, lite roligt.
Underlaget var som en grötvälling (eftersom de hade öst på grus och sand innan tävlingen)att springa i och det passade inte Zigge överhuvudtaget och han fick inget grepp alls och bara galopperade. Vi hade även gjort lite utrustningsändringar som inte funkade som förväntat.. Så det resulterade i en diskning, första för i år, så det var extra surt..
När vi hade styrt ut till staketet och låg sist så kunde vi lika väl köra på, och då tog han in på de snabbare hästarna.. Blir inte klok på vad det är som spökar..
Nu blir det helt ny utrustning på fredag för att se om det funkar!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards