Alla inlägg under augusti 2016

Av Julia Jacobsson - 11 augusti 2016 17:09

För ett tag sedan så var jag med mamma, Jonna och Micke på Börjes och handlade lite hästsaker (+de obligatoriska räkmackorna haha, så sjuuukt gott). Tyvärr så tyckte jag att affären har börjat få lite smalare utbud, så jag hittade inte så mycket av det jag ville ha, men det blev ändå en del som fick följa med hem.
(Bilder på inköpen nedan)

Av Julia Jacobsson - 11 augusti 2016 10:00

Dagen började igår med en välbehövlig sovmorgon(inte haft någon på minst 3veckor haha) efteråt fixade jag lite här hemma och sen åkte jag till körskolan för en lektion, som gick väldigt bra!
När körlektioner var färdig så hämtade mamma upp mig, och vi körde och köpte varsin sallad. Sedan begav vi oss mot travet, där jag skulle testköra Ronaldo. Vädret var ju absolut inte på vår sida och underlaget var en enda sörja, men Ronaldo kändes mycket fin och jag tyckte att det gick väldigt bra ändå. Nu laddar vi om tills lördag och hoppas på bästa förutsättningar gällande väder osv och hoppas på att det kommer gå riktigt bra! :)

Av Julia Jacobsson - 9 augusti 2016 22:29

Klockan ringde vid 6.00 imorse för att åka mot Halmstad vid halv 7 och köra halkbana på körskolan. Alltså vilken häftig upplevelse och något så otroligt lärorik lektion! Blev ju inte sämre heller när man efteråt fick veta att man blev GODKÄND! :D
Vid 12 var det slut och då hämtade Micke upp mig för en promenad i Halmstad "city". Det blev en liten promenad på drygt 9km och efteråt köpte vi lite plocksallad(alltså shit vad jag älskar det just nu!). När vi kom hem så tog vi cyklarna och gav oss ut på en björnbärsplockningsrunda. Men efter ca halva rundan var min 2liters burk full (haha) så då fick vi cykla vidare.. Blev ca 1,3 mils cykling med något rejält skitväder med motvind och spöregn sista 3kilometrarna.. Men en aktiv dag blev det, något som jag trivs som bäst med! :)

Av Julia Jacobsson - 8 augusti 2016 12:27

Igår var det tävling på östanåkra och jag hade med mig Bella dit. Hon kändes inte riktigt som sig själv och var lite sne och galoppig, men bitvis sprang hon ändå på bra. Men hon slutade 3dje sist på 2.35, men nu blir det vila och mognad för henne ett tag, så tar vi nya tag sen.

Foto: Östanåkra Ponnytrav

Av Julia Jacobsson - 6 augusti 2016 18:38

Dagens tävling gick otroligt bra!! Först går Zigge ut i sitt lopp, efter en fin värmning tillsammans med Paulas Olivia, så var har beredd. För första gången körde jag med min "GPS" klocka/ (kilometertidsklocka) i lopp och det var ju riktigt bra då jag såg vilken tid som han kom i mål på. Han kom iväg fint och sprang på riktigt bra, men när han låg 2:a så kom en snabb häst som han ville haka på, men fick galopp istället. Han låg sedan sista varvet utvändigt en och kom i mål som 3:a på 1.58,2 med endast 1galopp och MYCKET mer stabil och jämn än innan, nu är vi på gång!! :D
Sedan var det Creppes tur. Han fick värma otroligt mycket och fick galoppera av sig. Innan defileringen höll jag på att spy av nervositet, haha(ville bara att det skulle gå bra). I defileringen och provstarten fick han världens galopp, men när starten väl gick tog vi det lugnt, fick överraskande en häst bredvid som nästan gick om, men vi ökade och den fick galopp, så vi drog iväg och utökade ledningen helatiden. Jag hade min klocka här för att veta hur snabbt jag behövde köra för att inte stressa honom. Jag såg att det gick ca 2.20 och in på upploppet tyckte jag att det var lite långsamt(haha) så jag ökade lite över upploppet och tog lätt hem en SEGER(!!) på 2.18,5 Helt utan galopp(första 1640m han någonsin gått felfritt) och helt stabil! Målet med att ta vinst i första starten gick i lås!! :D Jag var så otroligt nöjd med mina grabbar denna dagen!!

Av Julia Jacobsson - 6 augusti 2016 09:12

Just nu sitter vi i bilden till Åby. Mina små bruna grabbar är med där bak.

Av Julia Jacobsson - 5 augusti 2016 13:29

Morgonen började med en joggingrunda med Micke. Sedan åkte jag upp till Halmstad för en körlektion, och det går lite segt, men det blir nog små framsteg där ändå.
Just nu sitter jag tillsammans med Filippa på Lotus efter att ha ätit en god buffé där(mätta och goa är vi nu haha)
Startlistan till Åbys Lilla Pris har nu kommit upp, och jag har fått förfrågan och äran att få köra Ernst Ronaldo där, ska bli så otroligt roligt och spännande(fast vi har en del att jaga ikapp haha;))! :D
Nu ska vi bege oss mot hemmakväll och gå en runda i stan, mysigt!

Av Julia Jacobsson - 4 augusti 2016 22:59

Fotbollsmatchen gick tyvärr inte så bra, vi förlorade med 2-1(fast ett av målen fick de för att de fick frispark som de inte förtjänade) men spelade bra ändå.
När jag kom hem pysslade jag lite, och fixade blingbling på Crepes huvudlag, så nu kommer han lätt att vara snyggast på banan ;)
Före:

Efter:

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards