Alla inlägg under augusti 2016

Av Julia Jacobsson - 20 augusti 2016 16:53

Crepes var först ut och som jag trodde blev han alldeles för pigg och taggad och dampgalopperade 2 gånger och blev diskad, vi fortsatte dock köra efter diskningen bakom de andra och han gick då som ett skott och tog in på dom! Så kapacitet finns där!
Sedan var det Pannkakans tur, vi fick en galopp i starten efter ca 100m, och sedan en till efter ca 500m. Jag tänkte då att jag var tvungen att ta det lugnt så att ingen tredje galopp kom, så att vi inte blev diskade. Vi red på bra och kom upp bredvid ledaren vid 500m kvar och hör då hur speakern säger att jag är diskad.. Jag tänker bara att de måste sagt fel eftersom jag bara haft 2 galopper och inte i närheten av en tredje. Jag fortsätter då såklart att rida och vinner lätt! Men så efteråt säger de igen att jag var diskad och jag går upp i tornet för förklaring. De sa bara att de sett tre TYDLIGA galopper, fast alla såg att jag bara fick 2(!!). Jag blir så satans förbannnad på sånthär och vinna fick då en hemmahäst göra. Inte första gången detta jävla särbehandling har skett på denna jävla bana(ursäkta svordom men är så otroligt förbannad och ledsen!!) så en solklar vinst blev en diskning så att hemmahästarna skulle kunna få vinna, fyfan säger jag bara!

Av Julia Jacobsson - 20 augusti 2016 10:17

Sitter just nu i bilen mot Malmö och Jägersro för tävling där idag med Pannkakan(monte) och Crépes(sulky).
Loppen ser okej ut och jag upptäckte igår att båda har nummer 5(haha), undra om det betyder att båda kommer femma med? Det återstår att se :)

Av Julia Jacobsson - 19 augusti 2016 17:48

Imorse kunde jag sova ut ordentligt eftersom jag inte hade några lektioner idag. Jag har ändå haft fullt upp med en massa saker helatiden.
Direkt efter frukosten så satte jag mig och sydde en ny brösta till Pannkakan, denna gång UTAN ett enda spänne på(med hennes mått ändå så att de inte behövs) så nu ska den bara inte kunna lossna och störa henne under loppet! Hon fick sitt namn i blingbling, så hon blir extra fin!
Efteråt så åt jag lite och tränade en stund, och nu väntar jag på att mamma ska komma hem så att vi kan fick tacosen till kvällsmaten, gooott!! :)

Av Julia Jacobsson - 18 augusti 2016 23:13

Igår slutade skolan 11.30, så jag åkte hem och körde Pannkakan en runda och åkte sedan till träning. Zixten skulle egentligen körts, men var blockhalt när jag tog in honom, så han fick stå kvar inne.
Idag slutade skolan halv 2 och vi har inga lektioner imorgon, vilket betyder långhelg, wohoo! :D
Jag körde Creppe när jag kom hem och han var bara fin! Sedan åkte jag mot fotbollsmatch i Knäred, men på vägen dit satt en liten, jättemager, rädd, kattunge och skakade, mitt på vägen(!!) vi gick av och plockade upp den, frågade massa hus om de ägde den, vilket ingen svarade att de gjorde, så vi beslutade att ta med den och ta hand om den. (Jag fattar inte vad det är för svin som bara lämnar en kattunge sådär!!)
Fotbollsmatchen gick helt okej, klar förbättring sedan sist iallafall.
Rebecka var och kollade på Zixtens hovar, och det visade sig att han hade en hovböld och att det var orsaken till hältan, så nu blir det vila för hans del.

Köpte ett par montestövlar häromdagen som kom idag! :)

Av Julia Jacobsson - 17 augusti 2016 12:01

Igår va första skoldagen, och kan ju erkänna att det var rätt segt att gå upp.. Vi hade dock bara en lektion och schemat som vi fick för de närmsta veckorna ser riktigt bra ut(förutom de otroligt långa håltimmarna).
Efter skolan åkte vi till banken för lite ärende, och när jag kom hem körde jag Crépes en runda(första efter hans ledighet sedan tävlingen) och han var ganska övertaggad...
Jag hittade ännu ett perfekt björnbärsställe och gick och plockade 2 liter, men där var nog minst 6 liter till att plocka, men orkade inte haha.
De blev iaf perfekt att slänga på gröten i morse, och till frukosten drack jag även ett glas hemmagjord äpplejuice från min maskin, jättegott!
Jag gick en kvällsrunda med mamma igår och en timme på crosstrainern framför tvn, skönt att vara igång med träningen igen! :)

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 16 augusti 2016 15:36

Igår fyllde jag 18 år och blev myndig, välkommen vuxenvärlden!
Dagen började inte så bra, men framåt eftermiddagen blev den bättre och kvällen blev riktigt bra trots allt!
Vi åkte till Wild West steakhouse och beställde in en massa olika rätter, så att det blev som en grillbuffe, precis som jag ville ha det. Vi tog bland annat ribs, pulled pork och kyckling, gott! Efteråt blev det godis och chokladfondue vilket var en bra avslut på dagen(men oj vad mätt man blev haha).
Min kompis Filippa kom även på kvällen och gav mig present och grattade mig(tack för de fina presenterna!).
Jag fick en del roliga presenter(några av dom är på bilderna nedan) och har någon present som är på väg, spännande! Men den bästa presenten av dom alla var nog den jag köpte till mig själv, nämnligen Crepes! Nu är han min, och bara MIN! :D <3

(Filippas presenter var en fin tröja och ett par sportstrumpor! :D)

Av Julia Jacobsson - 14 augusti 2016 19:08

För några dagar sedan ringde ett okänt nummer på telefonen, jag var lite skeptisk till att svara, men gjorde det ändå. Det visade sig att vara en travfamilj, Dyrbergh, som hade varit på voltigeklubben som jag jobbade på i somras, som undrade om jag ville börja jobba hos dom för de hade hört att jag jobbat så bra(otroligt roligt att höra! :D) Idag var mitt första arbetspass i deras stall och det var ett mysigt lugnt ställe. Jobbade 12-16.
När jag kom hem så körde jag Pannkakan som var fin, och efteråt gjorde jag upp en provisorisk hage bakom stallet där en MASSA gräs hade växt upp. Jag släppte hästarna där och sitter nu och passar dom. Vissa hästar har det väldigt bra :p ;)

Av Julia Jacobsson - 13 augusti 2016 21:09

Idag åkte vi till Göteborg för att starta i Åbys Lilla Pris. Jag hade fått chansen att tävla Ernst Ronaldo och det var ett spännande lopp. Resultatet blev en 5:te plats på det nya voltrekordet 1.39,8 vilket var en sänkning med 7tiondelar (och detta var i vår debut tillsammans!!) och detta trots en knäkappa som ramlade ner efter ca 1000m och var troligen orsaken till en liten galopp som vi fick. Han fortsatte ändå att springa otroligt bra och sprang om häst efter häst och på upploppet sprang vi om några till, men hann inte riktigt fram till de första hästarna. Maxtempot på GPS klockan visade otroliga 1.32(!!) och det märktes verkligen då han bara flög fram! :D
Det var så otroligt kul att tävla honom och jag är så glad att jag fick köra! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards