Direktlänk till inlägg 4 juni 2022

Mycket i rullning nu

Av Julia Jacobsson - 4 juni 2022 20:52

Lördag kväll och wow man vågar nästan tro på en vändning..
Igår började dagen med ett intervallpass innan jobb som igår gick bra, sjukt lugnt men ändå en del att stå i. Vid 16.30 hämtade mamma mig och vi körde förbi en bilfirma för att kolla en bil som hon hade hittat åt mig, sjukt fin men vi hade inte tid till mer än att kolla innan vi va tvungna att åka hem och fixa stallet och lägga om Clousses bandage innan jag bytte om och begav mig mot Halmstad för att möta upp Filippa. Vi köpte sushi på vårat favoritställe, Kin-no Hashi. Jag tog som alltid en omakase då jag gillar mix haha. Vi satt och snackade skit i någon timme innan vi åkt till maxi, köpte dricka och åkte hemåt. Jag mådde så jävla illa att jag kunde att jag behövde må bra och tog på mig löparkläderna och gick vid halv 10 ut och sprang en runda på milen. Mådde bättre när jag kom hem och duschade innan jag gick och la mig.
Fick reda på vad det va för människor jag umgåtts med det senaste med, trodde inte folk hade mage att stjäla grejer av sina vänner när dom vet en viss situation, men det sägs ju att det krävs drastiska händelser för att man på riktigt ska inse hur en människa är. Nu har jag lärt mig och gett min sista droppe omtanke där.

Idag ringde klockan vid 7. Jag skulle upp och packa och putsa grejer inför tävling på Jägersro. Vid strax efter 8 rullade bilen mot Malmö. Jag skulle rida en häst som heter Stoneface som jag aldrig ridit innan. På pappret såg det tufft ut men hästen kändes sjukt pigg, taggad och fin. Vi kom iväg bra och lugnt och hamnade i en rygg där vi kunde ligga till 800kvar. Då gick vi upp utvändigt för att in i sista kurvan sedan känna att vi satt fast, med otryckta tussar. In på upploppet första varvet hade han taggat till som tusan så jag hoppades på samma men det hade gått sjukt okänt tempo hela vägen så jag visste inte hur mycket ork det skulle finnas eftersom han inte startat på länge. Men jag ryckte tussarna och fick då strax efter en lucka så vi går ut i 3:dje spår och han sätter i världens speed. Vi flyger om dom två invändigt och tar oss upp och imål som 3:a! Alla runt honom, inklusive mig, va sjukt nöjda! Jag va nöjd över min insats då jag kände att det va ett av mina bättre lopp rent taktiskt. Kändes SÅ bra!! Jonna blev 6:a och vi rullade sedan hemåt. Stannade vid maxi på vägen för att käka på Rosegarden där bredvid.
Mötte upp mamma i Laholm strax innan 15 för att provköra bilen. Mycket fin bil men den hade en del fel som skulle kostat att fixa så det va inte riktigt värt priset.. bara att kolla vidare.
Åkte sedan hem och körde Wille med mamma och Tornado och dom kändes och såg fina ut! Fixade stallet och begav mig sedan mot gymmet för att köra ett längre allt-i-allo pass med 80min inslag av trappa. Ska nu efter passet basta, köra hårinpackning och minispa, riktig lyx för mig själv denna kväll istället för att supa och må dåligt. Nu är hälsan viktig!

Imorgon ska jag antagligen träffa Thildas kompis Albin för att spela minigolf och umgås lite, spännande!
På måndag bär det av till Kalmar för att rida Dynamite Sand och köra Wille, SPÄNNANDE!!

 
 
Ingen bild

jonas

6 juni 2022 23:26

skriv om din kille då här på bloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards