Direktlänk till inlägg 1 mars 2020

BALI- Här kommer vi..

Av Julia Jacobsson - 1 mars 2020 15:34

.. eller snarare nu har vi kommit!! Och shit vad fint det är! Dock har vädret inte varit det bästa hittills, men det är fortfarande många dagar kvar!
Dag 1-2

Resan började i fredags vid lunchtid, då vi tog tåget ner mot Köpenhamn. Vid 16 lämnade planet och vi flög mot Quatar som tog 6 timmar. På planet blev vi totalt bortskämda och kände verkligen lyxen på planet, god mat och hög standard på allt! Väl i quatar satt vi och väntade på det nya flyget och flygplatsen va så highteq att dom hade tåg som tog oss mellan gaterna. Vi väntade 3 timmar innan nästa 10h flygning tog oss mot Bali. Här lyckades vi sova en hel del och blev bortskämda med en massa grejer även här. Vi anlände vid 4 på eftermiddagen, hämtade väskorna och fick sedan en privat bil och guide som tog oss mot vårt hotell. Hotellet va magiskt (synd vi bara stannade där en natt), och vi tog ett dopp i poolen innan vi gjorde oss iordning för att gå och äta i området. När vi väl kom tillbaka så somnade vi nästan direkt.

Dag 3:

Idag gick vi upp kvart över 9, gick ner och åt frukost, som va helt okej, älskar färsk frukt och kaffet va väldigt gott! Sedan gick vi upp, klädde oss och packade det sista innan utcheckning och upphämtning vid 11. Vi åkte först till en shop där dom tilöverkade batik grejer, följt av en smyckes tillverkning och butik. Väldigt fina grejer! Efter detta åkte vi vidare till en kaffe och kakaoodling, där vi fick testa olika kaffe och te smaker. Några av dom godaste va vaniljkaffe och avokadokaffe, så jag köpte hem avokadokaffe som man kan ha och njuta av vid speciella tillfällen hemma! När detta va klart körde dom oss till hotellet eftersom det började regna så fruktansvärt att vi fick omboka resterande stopp. På hotellet bytte vi om och gick och åt eftersom vi inte fått mat på nästan 10 timmar. Beställde en extremt god kyckling med tomatsås, ost, pommes och grönsaker! Till efterrätt tog vi varsin Lava Cake som va gudomligt god den med! Vi gick sen till en liten Market i närheten för att köpa lite snacks och satte oss och spelade kort sen. Gick sen och tog en drink innan vi gick tillbaka till rummet och upptäckte att det va en massa kryp och grodor runtomkring och i rummet. Vi båda va så glada att det bara är två nätter som ska spenderas här i djungeln innan vi tar oss vidare till ett extremt fint hotell!

Liv

1 mars 2020 22:19

Åh, Bali är fint :-) bodde där en månad för ett par år sedan. Njut ordentligt!