Direktlänk till inlägg 18 oktober 2021

Stockholm och utgång!

Av Julia Jacobsson - 18 oktober 2021 19:34

Ännu en helg har gått och det har verkligen hänt SÅ mycket!
Resan till Stockholm gick bra, vi va framme strax efter 8 och gick en sväng med hästarna, fixade och åkte mot hotellet. Väl där gick vi och handlade Chopchop och la oss sedan.
På lördagen gick jag upp vid 6, gick ner till gymmet och hann med 30min cardio och ett rejält ryggpass innan halv 8. Duschade och körde till hästarna för att morgonfodra och gå en sväng. Sen åkte vi tillbaka till hotellet för frukost, SÅ GOTT!!
Vi åkte sen till tävlingen och Wille va så mycket lugnare än sist. Det va ett bra tag sedan han tävlade nu och han har blivit behandlad sedan dess, samt att jag ändrade lite utrusning inför dagens starter och SHIT, det va som en annan häst att köra! SÅ mycket lugnare och mer medgörlig! Han gick ut i första loppet och kommer till ledning efter redan ett halvt varv, vilket va mardrömscenario, han hatar ledning och bromsar extremt, till 2.18 tempo, tills varvet kvar då en av bakhästarna kommer ikapp och han gasar ner mot 1.55 för att jaga. Haha både älskar och hatar honom när han gör såhär. Men han slutar iallafall 2:a på en helt okej tid, FELFRITT!!
I lopp 2 går han ut och kommer iväg fint men får galopp efter 500m, men ställer sig SÅ snabbt och lyssnar. Det nya bettet gjorde nog susen!! Han tröttnar dock 500kvar i detta lopp men kommer ändå in som 5:a på en helt okej tid även här! Så jag kan inte vara annat än nöjd med honom och dagen!

Vi skyndade sedan hem och va hemma ca halv 10. Fixade small snabbt och slängde mig i duschen, tog ett glas vin innan filippa och Rickard dök upp och vi tog en drink och jag gjorde mig i ordning för utgång.
Kvällen började bra och händelserikt men slutade inte riktigt som vi hade viljat haha, inte för någon av oss, så vid 5 somnade jag hemma i sängen.

Söndagen vaknade jag halv 11, gick upp fixade stallet och körde Tornado som fick jobba 4x2 minuter i vagn med 10min skritt. Han va jättefin men så himla tramsig!
Åkte sedan och hämtade Rickards bil i Halmstad, handlade och åkte hemåt. Väl hemma fick jag till en 4km löparrunda innan kvällsmaten och sen hade vi filmkväll.

Idag vaknade jag vid 8, upp och gav hästarna mat, fixade stallet och biolightade Tornado innan jag sprang en 3km runda. Hade sedan anställningsmöte med bemanningsföretaget innan jag åkte till simhallen för att fixa ett simintyg. Skulle simma 150m bröst, 25m rygg och hämta en docka på botten att bogsera 10m på under 10min. Jag visste att jag va långsam i bröstsim, så jag stressade ihjäl mig men när jag va klar med allt sa han ?ja du hade ju 10min på dig, men du gjorde det på 5.40? så det va väldigt godkänt antar jag haha.

Åkte sedan hem, chillade i soffan lite innan jag körde med hästbussen för att hämta mamma så vi kunde hämta spån på travet. Väl hemma igen bytte jag om och drog direkt till gymmet. Står nu på trappmaskinen efter att kört ett benpass - hypertrofi och ska strax dra hemåt och käka kvällsmat och ta det lite lugnt! Men en riktigt effektiv dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards