Direktlänk till inlägg 8 november 2021

Vad hände?

Av Julia Jacobsson - 8 november 2021 17:26

Förra veckan va full med arbete, hästträning osv. Jobbade eftermiddag och arbetade då bara måndag - torsdag. Fredagen blev sovmorgon följt av stallfix, träning av Wille och tornado innan jag mötte upp Filippa för en lunch på rasta. För mig blev det kyckling med potatis, SÅ gott! Åkte sen mot gymmet för träning som blev ryggpass och avslutades med några intervaller, sen dusch innan jag gick över till pizzerian och beställde hem mat till mig mamma och pappa. Här blev det kycklingkebebtallrik för min del, såå gott!!
Vi hade en lugn kväll för att ladda för tidig uppgång på lördagen.

På lördagen väntades tävling i Göteborg med Persson. Vi åkte vid 7 tiden och va framme ca 9. Gjorde iordning och fixade inför starten.
Värmningen gick bra, men starten till loppet blev sen kaos, två omstarter då vi i första fick en kanonstart, andra galopperade vi iväg och jag va glad för omstart. Samma häst orsakade och blev utvisad, vilket gjorde att vi fick ändra positioner på vår volt och det blev rörigt. Dock kom vi iväg kanon i denna starten då loppet gick. Vi hängde med och när varvet passerades blev Persson lite omotiverad och jag valde att börja gasa lite. Han klarade ju gasa 1500m på Kalmar så jag tänkte att 1000m inte skulle vara några problem. Vi började öka lite så han skulle känna sig stark och gå förbi hästar. På bortre lång sprang han om en och in i sista kurva kom han ikapp de 3 i ledarklungan men en våldsam fart och flög upp utvändigt i tredjespår. Vi tog med oss hästen i andraspår och in på upploppet låg vi sida vid sida. Vi stred hela upploppet ner och ca 50 m innan mål tog vi oss lite före och tog hem SEGERN!!! Så jävla sjukt!! Min första vinst med storhäst och med Amandas dessutom, på 1.15,2, sjukt bra!! Vi svävade på moln efter loppet!!
Åkte sedan hem, sprang 8km intervallpass och gjorde mig sedan ordning för halloweenfest. Åkte till Amanda för att fixa det sista innan vi åkte till Halmstad. Väl där va det ganska mycket småungar och vi gick till stugan bredvid som också hade något. Det va alet fotbollsklubb som hade klubbfest och killarna tyckte jag Jonna och amanda skulle komma in, vilket vi gjorde. Vi hälsade och fick med oss några av dom till vår fest, som vi sen hade sjukt kul med under kvällen. Dom bjöd oss till efterfest men vi orkade inte det haha, men har kontakt med dom och fått nya vänner att festa med. Däckade vid 1 och vid 3 hämtade mamma oss.
Söndagen tränade jag ville och Tornado och sen jobbade och fixade.
Idag va det jobb och nu är jag på väg mot Halmstad för att rida ett lopp åt Ingrid Bengtsson, en häst jag aldrig ridit, så detta ska bli väldigt spännande!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards