Direktlänk till inlägg 15 november 2021

Helgen

Av Julia Jacobsson - 15 november 2021 13:36

Resultatet från tävlingen va blandat. Crepes och jag hade glömt av varandra lite men fick en fin avslutning iallafall och kom in som 5:a. Med mig och Junior stämde det inte alls när starten gick, vi blev diskade efter ett halvt varv.. sist jag blev diskad va två år sedan nu haha.. men sen va det dags för Wille. I värmningen va han så sjukt jobbig, sprang och skrek och travade som en kratta. När starten gick skärpte han sig HELT! Vi startade långt bakom alla men han plockade en efter en, även om han ville stanna och ha sällskap när han kom ikapp, så lyckades vi sluta 3:a, UTAN galopp på ett 2360 distans haha, sjukt imponerad av honom!
Vi åkte sedan hemåt och jag fick till ett intervall/ högintensivt löppass på 4,5km innan vi gjorde oss ordning för utgång. Plockade upp Rickard och Filippa och Jonna och åkte sedan mot Danne. Hämtade mat på vägen och vid 8 började vi förfesten. Kul va det! Vi drog mot stan vid 11 och därefter träffade vi mina kollegor på shotluckan innan vi vid 12 skulle bowla. Bowlingen gick väl sådär för alla när alla va ganska runda om fötterna haha. För min del har jag nu bestämt att chilla och ta det lugnt/ en paus från alkohol ett tag för jag mår inte bra av det, inte fysiskt utan psykisk, och klarar inte det.
Men kvällen fortsatte till morfars och avslutade på pastariket. Skulle träffat några till ute men pga att allt bara blev snett för mig så blev allt kaos. Dags att chilla som sagt..

Gårdagen bestod av 11km löpning när jag vaknade för att försöka få lite må bra känslor i skogen haha, körde sedan Tornado två vändor i vår långa backe och därefter fixade jag stallet, åkte och tvättade bilen innan vi hade tacos och filmkväll hemma. Mysigt!

Idag har jag fixat stallet, jobbat med mina beställningar och är nu klar med ett benpass på gymmet som idag bestod av:
Uppvärmning: intervaller + cardio band 20min
Sen:
3 X 10 squat 40kg
4x7 breda squat 40kg
3x10 benspark 20kg
3x 10 legcurl 20kg
3x 15 Gluteuspress 25kg
Avslutade med 14 minuter på trappmaskinen. Ska nu duscha och göra mig iordning för jobbet som börjar vid 15. Eftermiddagsvecka denna veckan.

Testade öl med saft som mina polska kollegor tipsat om, som dom drack mycket, alltså för att HATA öl va det helt okej haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards