Direktlänk till inlägg 22 november 2021

Höga berg

Av Julia Jacobsson - 22 november 2021 21:11

Nu närmar sig den bästa månaden med stormsteg, och oj vad jag längtar!!!
Veckan som gått har varit mer hektiskt än något annat. Jobbade måndag - torsdag eftermiddag och innan passen tränades Tornado någon dag, sen jag någon dag + jobb med mina beställningar.
Under veckan fick jag ett Mail av ansvarig på Nordic Wellness, där jag blev kallad på intervju för de tyckte min profil såg intressant ut. Tjänsten va som platschef på ett av gymen i Halmstad, där det även fanns möjlighet att jobba som pt om man ville utöka. I fredags va jag alltså på arbetsintervju för mitt absoluta drömjobb! Dock va det andra som också va kallade och antagligen har mer erfarenhet, men OJ så kul och jag hade bara kunnat drömma om allt roligt som man kunde gjort på gymmet. Har ju drömt om att starta ett eget, så detta hade ju varit drömmen! Men även om jag inte får det så har jag iallafall varit på en intervju och kanske har möjlighet i framtiden!
Efteråt åkte jag till Ingrid och hjälpte till med hennes hästar. Åkte sen till gymmet och körde ett blandpass innan jag åkte hem och red Tornado. På kvällen blev det käk och film med mamma, Jonna och Rickard.
Lördagen va lika hektisk. Gick upp klockan 9 när klockan ringde. Fixade stallet och åt frukost innan vi tog tag i att lasta skit och köra till tippen. När vi va klara hann jag med ett svettigt 25min tabatapass innan jag slängde mig i duschen och gjorde mig ordning för att åka till Halmstad och träffa Anton, en kille som vi träffade på på halloweenfesten.
Vi gick en sväng på Gallberget, tog oss sedan till stan för att ta en kaffe innan klockan va halv 6 och jag skulle köra och hämta upp Danne. Han va extremt lätt att prata med och fick så mycket energi! Va dock skeptiskt om han skulle känna igen mig med tanke på hur jag va utklädd på halloween haha.. men vi skulle ses mer.
Hämtade Danne och körde hem, bytte bil och hämtade upp Jonna och Rickard och åkte mot Helsingborg för att först käka sushi, sen köpa snacks och kolla på bio. Vi såg Eternals, en film med väldigt mycket fantasy, inte riktigt min genre men fick göra det för snacksen haha.
Va hemma och i säng strax innan 2 och skulle upp igen kvart i 6 för att jobba. Hade skrivit upp mig på övertid på jobbet, 7-17. Ett hektiskt pass men jag arbetade med Amelia och det va kul! Tiden gick fort och jag åkte sen till gymmet för ett intervall och ryggpass. Hade extremt mycket energi från allt godis dagen innan haha. Sen blev det hem, äta och sova.

Idag har det varit jobb, träning av Wille med Crepes på släp och sen sprungit 4,5km, jobbat en halvtimme med beställningarna och fixat stallet.
Nu ligger jag äntligen i sängen och ska försöka sova! Godnatt på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards