Direktlänk till inlägg 3 december 2021

Mantorp - tävling

Av Julia Jacobsson - 3 december 2021 10:11

I söndags va jag och Jonna på Mantorp för att tävla med Crepes och Wille. Första gången Jonna satt upp bakom Crepes. Innan har jag verkligen inte viljat att någon ska köra mina hästar, men idag behövde jag hjälp och fick erbjuda henne att köra och det va faktiskt spännande och lite roligt att stå bredvid med haha.
Vi åkte tidigt för vägen va rätt dålig. När vi kom dit värmde Jonna Crepes och när jag stod bredvid såg jag att han sprang överallt med sina framben och la på ett par boots och plötsligt flöt det helt perfekt. Väldigt värdefullt att stå bredvid alltså. Hon värmde bara 8-9km och inte mycket snabbt, en annorlunda värmning för Crepes, men sen va det dags för loppet. Starten gick och dom kom iväg fint, tog in väldigt bra och in i sista sväng låg dom 4-5 och kom med en rejäl fart. Över upploppet sprang dom om några till och slutade 3:a, på 1.57 UTAN galopp!! Jag va väldigt imponerad att hon körde felfritt och att han gick så fint!
Sen va det dags att in och göra iordning för lopp 2 med honom. Där skulle jag köra, ett lopp som på förhand såg helt omöjligt ut, då vi startade nästan 100m bakom en häst som va snabbare och haft 5raka segrar. Men in på sista varvet i loppet så ser jag hur den börjar stanna av lite. Detta va ett långlopp, vilket Crepes älskar. Han knappar in meter för meter och in i sista sväng ligger vi utvändigt för att pressa och ta över ledningen in på upploppet, vilket han sedan håller in i mål och VINNER!! Min och hans första seger i år, sjukt glad för det!!
Sen va det dags för Wille som totalt tjurade ihop i sitt första lopp, vägrade springa under 2.10, men lyckades komma imål som 3:a på ett pinsamt sätt. Inför det andra loppet bestämde jag och Jonna att dra av både mössa och tussar, vilket han aldrig gått utan, men vi va tvugna att göra något. Vilken skillnad det blev! Han gick två idiotgalopper ganska snabbt för han va övertaggad, men när bakhästen kom ikapp vid 800m kvar så hängde han på och sprang sjukt bra sista biten, flög fram i 55-57 tempo sista 500m och fick iallafall avsluta på ett fint sätt.
Vi va nöjda med dagen och kunde köra hem med mersmak inför nästa år! :-D

Veckan hittills har bestått av jobb och träning. Det blev snökaos natten till torsdag och jag skulle skjutsa hem Kacper, min kollega, och upp på en väg i Båstad så körde vi fast, fick gräva, slänga handdukar och försöka men inget hjälpte. Helt plötsligt kom en bärgare från ingen stans som drog loss oss och vi kunde köra hem honom en annan väg. Är glad att vi kunde ha så kul åt det som vi hade haha.
På vägen hem sen va där fullt med snödrivor, fick ta sats genom dom men hem på grusvägen satte jag mig ändå fast i snön igen och fick gå sista biten. Igår förmiddag fick vi skotta och dra loss bilen så de andra kunde komma till jobbet haha.

Det har ju även varit början av december, så nu är det julkalendrar både i fysisk form och på tv. Idag ska jag även på julbord ikväll med Fönstermiljö, mysigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards