Direktlänk till inlägg 20 december 2021

Vilken rolig vecka framför mig!

Av Julia Jacobsson - 20 december 2021 18:11

I helgen jobbade jah övertid i lördags. Meningen va att jobba 9-21, men vid 5 tiden började min ena kollega få andningssvårigheter och näsblod. Kort därefter fick en andra näsblod, en tredje jättetorr i halsen och jag fick huvudvärk, något jag verkligen ALDRIG har annars. Vi har vetat att det är något skumt med liften där inne länge för alla har varit torra, fått näsblod osv. Så vi ringde chefen och blev bedda att packa ihop och gå hem, så vi lämnade vid 19.
Jag drog då till gymmet och fick till ett pass.

Igår blev det sovmorgon, följt av advetsfrukost med familjen innan jag gick ut och red Tornado på åkern. Han fick skritta 30min, med 2x1mim jogg i leran.
Sedan packade jag och åkte till Amanda för att rida Persson, känna på dom nya skorna inför torsdag. Åkte sen mot gymmet med Jonna för att hon skulle skaffa kort, och vi körde ett pass tillsammans.
Vi åkte sedan och hämtade kebab som vi tog med hem och avslutade kvällen med julbak där jag gjorde knäck och hon trillingnöt och kexchoklad.

Idag har det varit jobb, möte och utbildning och nu gym. Sedan blir det hem och packa, fixa stallet och göra iordning för morgondagen.

Denna vecka kommer bli sjukt kul! Imorgon ska jag till Jägersro och tävla monte med Hövding Sting, en av Linn Strandqvist hästar. Så kul att fått chansen för henne igen!

På onsdag blir det massa fix, sista jobbdagen innan ledighet.

Torsdag är det dagen innan julafton, och på kvällen ska jag tävla med Persson igen! Ska bli sjukt kul att se hur detta går! Det är auto denna gång och det ska bli spännande att se hur detta går. Även första gången med skor och vi är tippade ETTA(!!) i programmet haha, tror väl inte riktigt det, men det ska bli kul!
Sen blir det raka vägen hem för uppesittarkväll, julgransklädnad och julgodis.

Dagen efter är det JULAFTON!! HELT SJUKT att det redan är!!!
Lördagen sen blir det utgång och rejäl fest!

SNACKA OM EN DUNDERVECKA ATT SE FRAM EMOT!!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Jag va på Ikea i fredags och åt julbord med pappa och Jonna och inhandlade en hel julklappar med!

[Bild]

Fikan vi hade på jobbet i lördags, synd ju att vi gillar fika alla haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards