Direktlänk till inlägg 5 april 2022

Nu KÖR VI!!

Av Julia Jacobsson - 5 april 2022 17:48

Nu ska jag må bra!
De senaste dagarna har jag bestämt mig för att fokusera allt på kost och träning igen, för att få struktur och kunna må bra inifrån och ut.
I onsdags blev det 45min trappa och marklyft + knäböj efter och det gick bra!
Torsdagen va ridning i backe med Clousse tre vändor. Även Zixten och Crepes fick träna.
Fredagen blev jobb 7.30-16.30 följt av longering 2x3 min åt varje håll med Clousse och körning av Wille med Bill med Zigge på släp. Åkte sen till gymmet för att köra ett rejält pass.
På lördagen körde jag Zigge med Crepes på släp, sprang en sväng och begav mig sedan med Jonna och Dennis till Kalmar för att rida Dynamite Sand. Tränaren gav mig ingen press och sa bara att jag skulle åka med. Men loppet löste sig så bra och vi kom iväg fint, låg på innerspår tills sista sväng då vi fick en lucka och kom ut i andraspår och följde på jonna i avancemanget. In på upploppet blev han lite bekväm och tränaren hade sagt att han tände till om man red lätt, så jag testade och WOW vad han gasade och flög i mål som 2:a. Strax efter Jonna och när vi kom in märkte man hur sjukt nöjd även tränaren va. Han sa till mig att jag definitivt skulle få chansen igen om inte förstaryttaren kunde.

På söndagen började dagen med ett lättare intervallpass med Clousse. Han skulle gå 4 intervaller i 30-40 tempo och började första runt 40, följt av 3 i 30, men va SÅ pigg ändå och fick gå en femte även den i 30 och man märkte att han inte tappat så mycket på sitt uppehåll. Nu satsar vi mot vårt mål!! Märkte även under passet att jag fick tillbaka motivation och glädje när jag fick flyga fram över fälten och träna lite som jag själv ville. Nu KÖR VI!!
Efteråt åkte jag och Filippa till halmstad för att äta sushi på vårt favoritställe. Resten av dagen blev en lugn söndag. Första på över en månad som jag inte jobbar, SÅ skönt!!

Måndag morgon ringde klockan 7, gick upp och fixade stallet och skulle köra första passet med Clousse. Det spöregnade men vi tog tunga vagnen och körde ett kortare pass till båtplatsen (6km) med Wille på släp. Dom skötte sig SÅ fint!
Åkte sen till jobb och jobbade 11.45-18 innan jag åkte med chefen ner till Helsingborg för ett spännande möte med ett hälsoinspirerat ämne som kan vara en spännande framtid. Va hemma sent och köpte en baguett på vägen hem.
Idag har det varit jobb 8-17 och nu 45min kondition. 10 på bandet och 35 på trappan. Sen hem och köra Crepes med Zigge på släp och därefter vila och äta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards