Direktlänk till inlägg 15 april 2022

PÅSKHELGEN!

Av Julia Jacobsson - 15 april 2022 10:09

En vecka sedan sist nu, även PÅSK!! Sjukt vad tiden går!
Idag är det långfredag och planerna för idag är träning (vilket jag gör nu) ska va med på ett pass vid 9. Sedan bär det av mot Amanda och vi ska åka till travet för att testa Soxan i ett banjobb. Sen är det hem, köra Zixten med Crepes på släp och även Wille ska köras. Ikväll är det lite oklart vad som sker, troligtvis lugnt, det behövs haha.
Vad har hänt sedan sist då?
Förra fredagen va det jobb till 16.30 Efter det åkte jag hem och tränade häst och hade en lugn kväll hemma.
På lördagen skulle vi sen åka och fira mormor som fyllde år. Vi köpte lite frallor och åkte sedan till henne där även moster Helena och Rosemaj va. Vi hade en mysig fika och åkte vid 12 sedan hemåt.
Gick ut och red intervaller med Clousse som fick gå 6 intervaller denna gång. Några runt 30 och några lite snabbare. Så sjukt kul att de honom mer och mer taggad!
Åkte sedan vidare till Amanda för att testa Soxan på deras slinga hemma. Det gick bra! Efteråt åkte vi och köpte godis och thaimat innan vi åkte hem till henne och hade tjejkväll men massa skitsnack och film. Vi kom fram till att det va minst 2 år sedan vi hade en sådan kväll sist, så det va på tiden haha.
Söndagen började med att fixa stallet, köra Crepes med Zixten på släp.
Sen vid ett kom Sara till mig för att vi skulle umgås. Vi började med att låta henne skritta/ småjogga med Clousse till grusbacken, jag gick bredvid och det gick bra! Sara fick rida och Clousse fick återhämtningspass efter gårdagens intervaller.
Efteråt åkte vi till gymmet och körde ett pass där Sara fick bestämma upplägg. Det blev 10min gående band i lutning, följt av uppvärmningsstretch. Sen körde vi bänkpress, axelpress, pullups, latsdrag och avslutade med 11min magtabata(11min med 11 olika övningar i en min haha jobbigaste jag gjort nästan) vi bastade och åkte sedan hemåt innan Sara körde hem och jag och mamma åkte till Örelid för att äta. Det blev panerad spätta för mig.

Måndagen bestod av sovmorgon, följt av att köra Wille med Zixten som släp och fixa stallet innan jag åkte mot jobbet. När jag slutade kom det några grabbar som precis hade tränat som är så sjukt roliga och började prata lite. Har nog inte skrattat så mycket på flera månader haha. En halvtimme senare drog dom och jag kunde gå hem.
På tisdagen fixade jag stallet innan jobb, sen jobb 8-17 innan jag åkte hem och körde ett styrkepass med Clousse i tunga vagnen. 2 vändor i klintenvacken och en i sandbacken. Efteråt körde jag Zixten i ett intervallpass på Arnes bana. 6 intervaller i så snabbt vi lyckades få ner honom (vilket va typ 2.10 då han vägrar springa själv haha..) sen va klockan mycket och läggdags.
Onsdagen fixades stallet innan jobbet, jobbade sen 8-17 och drog direkt till Halmstad efteråt för att träffa en sjukt saknad vän som jag inte träffat på flera månader nu. Vi hade så galet kul, tog en kaffe och bulle på Waynes (som för övrigt va en av de bästa kanelbullar jag ätit), sen körde vi en sväng och bara snackade i timmar. Man svävar alltid på moln i humör efter att umgåtts! Detta behövdes! Åkte hemåt och köpte en kycklingbaguette på hemvägen.
Igår gick jag upp vid 8, fixade stallet och red ett halvtimmes dressyrpass på Clousse innan jag duschade och åkte till jobbet. När jag nästan slutade hörde Malek (en av mina vänner) av sig och frågade om vi skulle träna ihop, så vid halv 9 på kvällen hämtade jag upp honom och vi åkte och tränade ihop. Det blev ett ryggpass på över 2h och vi hade sjukt kul! Körde sedan mot Cirkel K och han hängde med för jag ville köpa kycklingbaguette (oväntat hahaha) och körde sedan hem honom. Va hemma strax efter 12. Men shit vad man märker att värdefulla relationer betyder mycket för ens mående! Mer av sådant nu!!

Älsklingarna fick hälsa igår

 
 
Ingen bild

jonas

21 april 2022 00:30

hur ska man få kontakt med dig vd heter du på facebook

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards