Direktlänk till inlägg 21 april 2022

Vilken helg!

Av Julia Jacobsson - 21 april 2022 23:44


Både påsk, tävling och en veckas jobb har ni passerat, och en himla massa händelser!
Lördagen bestod av jobb till 14.15, åkte hem och red intervallpass med Clousse som gick sjukt fint i dom, vi red 6 intervaller i mixade tempon, med näst sista där han fick släppas av och springa på, 13 gick han då och kändes sjukt fin!
Gjorde sedan mig iordning för att cykla mot Filippa där vi skulle ha fördrink innan vi skulle cykla hem till oss för mat och tillställning som Jonna och Thyra hade fixat. Kvällen slutade inte så värst bra då det bara blev mest bråk och vi konstatera att detta va sista gången vi gjorde något ihop..
Söndagen bestod sedan av frukost innan jag gick ut och fixade stallet. Gjorde mig ordning för jobb 14-18 och joggade även Clousse till båtplatsen denna dagen. Packade och fixade inför måndagen då vi skulle till Kalmar.
På måndagen vaknade jag vid 6, gick upp och körde ett intervallpass på 6km innan jag fixade ordning Crepes och Zixten och begav oss mot Kalmar. Först ut för dagen va Zixten. Han va lat som vanligt i värmningen och jag lyckades maxa honom på 1.53 tänkte att det fick gå som det gjorde.. fick han placering så va jag nöjd. Men när provstarten skulle göras så vände vi och han flög iväg, ner i 1.43 direkt och kändes sjukt fin! Tänkte att det kanske kunde gå hyfsat ändå.
Vi råkade sedan göra en omstart men när starten väl gick så kom han ner i sjukt fina tider väldigt fort, 1.40 in i svängen på väg om den närmsta startande, när han tag och slänger på en galopp, en sån jobbig han inte gjort sedan han va 4 och det tog en stund innan vi fick ner honom. Sen kämpade han på och tar sig om 2:an. Suger sig närmre och närmre ettan fram tills in på upploppet då vi är ikapp ledaren. Vi vänder ut och han är på väg om men börjar bromsa som alltid när han leder, men strax innan mål kommer en häst upp utvändigt och Zixten svarar som tur är, och vi passerar mål 3 i bredd, med Zixten FÖRST över mål, han VINNER alltså, helt sjukt! Det hade jag verkligen inte räknat med, vilken comeback han gör! Jag va sjukt glad och sjukt förvånad! Nu bli denna säsong spännande!

Sen gjorde jag ordning Crepes och körde ut till värmning. Han hade inte alls lika mycket tryck och go som förra starten och jag kände att det nog inte skulle gå lika bra.
Provstarten gick sådär, men när loppet går iväg är han seg och jag tänkte försöka köra honom felfritt men när han inte går under 2 min inom ett halvvarv så manar jag på och han galopperar, efter det flyger han ner i 46 tempo och börjar springa mycket bättre, och jag konstaterar att han behöver sin galopp (precis som sin mamma) för att komma in i rätt rytm och vilja springa.. vi tar oss om en efter en och in på upploppet tar vi ledningen när hästen som startat på vår volt åkt med i rygg på oss och vrider ut. Upploppet ner blir det duell men över mål sträcker sig Crepes (som alltid i sånna dueller) och VINNER han med!! En dubbel alltså!! Helt sjukt bra dag! Älskade hästarna gjorde verkligen allt rätt idag!
På kvällen åkte jag och mötte upp Amanda för att träna ett helkroppspass på gymmet.
Tisdagen började med att köra Clousse med Wille på släp. Jobbade sedan 11.45-20.15 och träffade sedan Amanda för att köra ett benpass på gymmet.
Onsdagen började 6.15 med ett intervallpass, följt av jobb 8-17 innan jag åkte hem och hämtade hö med mamma. Longerade sedan Clousse 2x4min /håll innan jag fixade stallet, åt och gick och la mig.
Idag började dagen 6. Gick upp och fixade stallet, gjorde klart beställning och körde sedan Zixten med Crepes på släp och därefter Wille. Alla gick ända ut. Hämtade sedan ett paket innan jag åkte mot jobb. Jobbade sedan 11.45-20.15, en sjukt seg dag. Gick och köpte en kanelbulle innan jag satte mig och snackade med några grabbar (som är SJUKT roliga!) i en halvtimme innan jag skulle träna. Nu är det trappan och ruggpass på gång.
Nu har jag tagit helg och den består av tävling både fredag, lördag och söndag, SÅ kul!! Imorgon Kalmar med Dynamite Sand, lördag Halmstad med Person och söndag Tingsryd med Crepes och Zixten. Zixten ska ut i lilla milemästaren och jag hoppas på en bra tid! Ska bli så kul att göra det man brinner för hela helgen!

De sjukt fina bilderna på pållarna är tagna av Pauline Asker!

 
 
Ingen bild

Andreas

22 april 2022 21:56

Fina bilder

Julia Jacobsson

25 april 2022 22:22

Tack så mycket, kul att du tycker det! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards