Direktlänk till inlägg 2 maj 2022

Nu händer det mycket, men livet börjar bli underbart

Av Julia Jacobsson - 2 maj 2022 20:53


Vi kickar igång veckan! Alltså vilken helg det varit!
Torsdagen åkte jag upp till travet för att köra ett banjon med Clousse. Han fick värma 2 km, därefter 1000m i 30-40 tempo. Vi joggade och vände sedan och körde ett 2640. Började i 30 tempo och ökade successivt för att över upploppet sedan köra 15. Vi joggade lite och vände sedan 1000 meter till där han fick springa på i fritt lite snabbare tempo. Pulsen efter 10min va endast rund 90, så kondition har han haha. Åkte hem och vände innan det va besiktning för bilen vid 11. Den blev ju tyvärr underkänd denna gång pga dålig bränsletillförsel och handbroms, så det va inte så kul.. jobbade sedan 11.45-20.15
Torsdagen avslutades med ett pass på gymmet tillsammans med Amanda tills stängning. Vi körde lite mixpass och hade hade ett riktigt deeptalk där vi kom in på saker vi aldrig pratat om tidigare, älskar att ha fått tillbaka henne på detta plan i mitt liv igen! Åkte sedan hem och gick och la mig direkt för att sedan kunna gå upp 5.50 igen och gå ut för ett intervallpass. Blev min vanliga runda och passet gick bra! Släppte ut hästarna och stack sedan till jobbet för jobb 7.30-16.30 Åkte sen hem för att snabbt köra Clousse med Wille på släp tillsammans med mamma som körde Zixten med Crepes på släp. När vi körde ut insåg jag att jag glömt sätta i tussarna på Clousse men tänkte att det inte kunde ha så stor betydelse, men gud vad fel jag hade.. han va rätt för allt skvätt men det gick bra tills vi va på väg hem och Wille ville springa upp bredvid. Han fick tävlingsinstinkt och stack iväg i skengalopp. Jag kunde inte få stopp på honom och det gick i en jävla fart i kurvorna och allt jag hann tänka va att det inte skulle komma någon bil för då va det kört.. desto mer han ökade började han slå i vagnen och blev ännu mer rädd.. till slut kunde jag sicksacka honom lite och han bromsade lagom tills där vi brukar sakta av till skritt. Han va uppjagad men stannade när jag klev ut och mamma kom efter en stund när hon även ringt pappa som kom och hjälpte till. Ingen häst eller människa va skadad och vi bestämde oss för att aldrig ha någon med på släp bakom honom och ALDRIG NÅGONSIN glömma bomullen..
åkte efteråt tillsammans med Anton som kommit ner, till gymmet för att köra ett ryggpass och åkte sen till Örelid för att äta. Det blev en kycklingsallad för mig.
Sen va det att bege sig hemåt, packade och somnade.
Lördagen ringde klockan 6.00 för att gå ut i stallet och packa det sista och släppa ut hästarna. Jag och mamma körde sen till Halmstad för att hämta upp jonnas häst hon skulle tävla och begav oss sedan mot Vaggeryd där det skulle bli tävling. Jag skulle rida en ny häst, Wildintention Ås, spännande!
Jag skulle inte värma utan den värmde i vagn och jag fick bra förklarat hur den funkade och hur vi skulle rida. När starten skulle gå blev det omstart och kaos. Sen när starten väl gick så kom vi iväg men kom inte ner som vi ville.. det skvätte otroligt mycket grus och efter loppet kom jag in med världens fläskläpp.. vi va hängande i andraspår hela loppet men lyckades ta oss till en 3:djeplats, inte långt från dom framför. Loppet va kaos då hästar galopperade hit och dit och två ryttare ramlade av osv.. men kul att rida och att få chansen igen.
Åkte hem, fixade stallet och gjorde mig ordning för kvällen. Samkörde med Filippa och Tom upp till Halmstad där vi skulle äta innan vi åkte till Hylte på förfest hos Rickard. Vi hade trevligt och vid halv 10 åkte vi mot Kullaberg för att kolla på Ringnes Ronny. Sist vi va på honom va verkligen ALLT kaos, så vi hoppades på en bättre kväll och det kan man lugnt säga att det blev! Även fast det va lite rörigt då så många inte kunde hålla ihop hela tiden så va det sjukt roligt!! Vi åkte efter kvällen hem till Tom(Filippas kille) där vi sov. Fick en luftmadrass och har inte sovit så bra på länge haha.
När vi vaknade igår gjorde vi oss klara för att åka neråt till oss. I Falkenberg svängde vi inom subway för lite käk. Väl hemma fixade jag stallet och gick sen ut och sprang 12km i det sommarfina vädret. Så härlig runda i skog och vid sjö!
Åkte sedan med mamma till Örelid för att äta. Tog en panerad spätta. Sen körde vi till Coop och mötte upp Rickard och Samuel som lämnade mammas bil, sen köpte vi godis och åkte hem och kollade Robinsson.

Imorse ringde klockan 7. Jag gick ut och släppte ut hästarna och fixade stallet. Jag körde sedan Wille med Zigge på släp, en vända i var backe på vanliga rundan och red därefter Clousse ända ut. Han skötte sig fint.
Fixade sedan en beställning innan jag gjorde mig ordning för jobb. Jobbade 11.45-20.15 och nu kör jag ett pass på trappan.

 
 
Ingen bild

Jonas

9 maj 2022 00:27

Kom ner till Ljungby nån gång och träffa mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards