Direktlänk till inlägg 22 maj 2022

Nu händer mycket roligt

Av Julia Jacobsson - 22 maj 2022 16:39


Nu har mycket hänt sedan sist.. har ju bara tid att skriva när jag står på trappan på gymmet haha.
Som sagt va jag på gekås med mamma förra helgen, fick köpt en hel del och en mysig utflykt!
Söndagen inleddes med ett intervallpass följt av att fixa hästarna och sen åka till Kalmar för tävling med alla 3 ponnyer.
Först ut va Zixten i testet. Ändringarna funkade verkligen inte, stoppgalopp innan bilen ens släppt och sen sprang han bromsande hela loppet, blir att långa käken då han verkade störa sig på det..
Sen va det dags för Wille. Han fick slippa spärrgrimma och med nytt bett, endast bomull och trekvartsstängt så körde vi ut i värmning och han har aldrig varit så framåt och maxat så fort själv! Vi längde då käken ordentligt med och i provstarten drar han iväg. När loppet sen släpper drar han till ledning med en utvändigt, han KÄMPAR för att va först och det går ruggigt fort mellanåt! In i kurvorna låg vi runt 52-53 och maxade under 50, alltså det va som en ny häst! In på bortre lång tog han ledningen och blev lat och jag manar på och får galopp.. vi hamnar då utvändigt den andra och han kämpar som faaan! In på upploppet hade den andra hamnat efter och han va lite vinglig och ostabilt och vi fick jobba som tusan för att hålla travet in i mål! MEN han VINNER sitt lopp, på 1.58,2, nytt rekord och en sjukt fin känsla. Jag va överlycklig! Han har aldrig gått snabbare än 2.16 tempo i ledning innan och nu höll han under 00 även ensam! :-D
Sen va det dags för Crepes, redan i värmningen kände jag att han inte va sig själv, så sjukt galoppig och omöjlig, inte som de senaste starterna. Vi gick ut i loppet i hopp om att han skulle bli bättre men det gick verkligen inte. 4 galopper, en diskning men en bra spurt på upploppet. Denna vecka har dom alla vilat, bara Clousse som tränat ett styrkepass i torsdags och skogsritt i fredags innan Thilda va och behandlade honom. Han va extremt spänd i påskjutarmusklerna och det förklarade varför han byggt på sig så mycket fram då han helt fått lägga vikt och kraft där för att kompensera! Skönt att fått ordning på detta och efter den kommande start blir det även kiropraktorbesök.
I måndags jobbade jag bara 2h innan jag och Amanda drog till Mantorp för lopp med Person. Vi kom sent dit men allt löste sig och vi värmde en fin häst! I loppet flyger vi iväg och hamnat sist i fältet, vid varvet kvar går favoriten och vi skulle hänga på. Då lossnar martingalen och jag får fiska upp den. In i mitten av kurvan galopperar sen en häst invändigt som tar ut så vi får ta upp och tappar en del. Vi kämpar sen på och kommer upp på en 5:te plats efter en grym spurt!
Annars har veckan bara varit jobb och träning till största del.
I fredags efter att Thilda behandlat Clousse så åkte jag på AW med Fönstermiljö på strandhotellet för mat och minigolf. Sen åkte jag ner mot Thilda för att ha en mat och drinkkväll, som dock förvandlades till krök när hennes kille och två kompisar kom dit. Dock blev kvällen så SJUKT rolig och fantastiskt lyckad! Sov där över natten och på lördagen körde jag hem strax innan 10. Fixade stallet, jobbade och gjorde mig ordning för att åka till Landskrona för att fira Saras 25års fest! Jag valde att va nykter så jag kunde köra hem, men hade så sjukt kul med alla hennes vänner! Kom hem vid 3 och sov tills HALV ETT!! Så länge har jag inte sovit på flera år!! Cyklade en sväng till Rebecka med mamma innan jag fixade stallet och drog till gymmet. Idag blir ett långt pass följt av lite spa och bastu, första helt oplanerade dagen på några månader, SÅ skönt!!!

Häromdagen när jag väntade på Amanda på gymmet haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards