Alla inlägg den 1 oktober 2022

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33


Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu.
Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att köpa mat på hemvägen. Onsdagen tränades Tornado och Clousse innan jobbet och efteråt mötte jag Filippa för bastu och dusch innan jag åkte hemåt.
Torsdagen va mest jobb och träning av både mig och hästarna. Vi hade möte på jobbet med distriktschef och platschef som gick bra! och fredagen startade med träning och sen jobb. På kvällen kom Sara till mig för att vi skulle umgås och fixa lite inför resan. Vi åkte och åt på Örelid, tog en kyckling med klyftpotatis. På kvällen blev jag även kontaktad av en som ville att jag skulle åka med till Vaggeryd på lördagen och rida för deras ryttare hade blivit sjuk. Jag hade ridit Stoneface innan och åkte med dom dit. Dock gick det inte så bra. Han ville inte volta ordentligt och vi tappade i starten, sen tvärdog han på upploppet så vi kom imål på en rätt dålig tid och bland de sista. Allt dröjde även så sjukt lång tid och jag va hemma galet sent, fick ingen mat under dagen och fick stressa ut och köra Tornado i intervaller när jag kom hem innan mörkret kom. Min lugna dag som jag sett fram emot blev allt annat än lugnt! Hann dock köpa godis på gotteboet på hemvägen och lagade en sån sjukt god pasta på kvällen, så jag kunde njuta en del iallafall!
På söndagen tränade vi Bill och Crepes med Wille på släp, därefter kördes Zixten och Clousse. Sen red jag Tornado i dressyr och lagade våran vagn. Sen åkte jag och mamma till gymmet. Jag träffade på Simon där och vi bestämde att köra att pass ihop. Det blev bänkpress, marklyft, pullups och magövning. Körde PB i både mark och bänk och i marken gjorde jag en 2a på 102,5kg, sjukt nöjd! Det blev ett 3h pass. Jag och mamma avslutade kvällen med mat och film.
Måndagen red jag Clousse och fixade stallet innan jobbet. Efter jobb tränade jag och träffade då på David och hans kompis (David umgicks jag med mycket i början av året men har inte sett på länge) och vi bestämde oss för att köra några övningar ihop, SÅ kul!!
Tisdagen startades med jobb och efter jobbet åkte vi till travet för att Christian Fiore skulle hjälpa mig att testa köra Tornado för att se vad han behövde för förändringar och jag fick sjukt mycket tips!
Onsdagen blev körning av Clousse och Wille med Crepes på släp, sen jobb och träning där jag tränade med Simon och jobbade sen när jag kom hem en timme. På torsdagen blev det jobb och träning av Zixten och Bill. Vi bytte skor på några hästar och jag jobbade sen en timme.
Igår körde jag Tornado 3 vändor i backen, sen kördes Clousse 3,5 varv på åkern innan jag gick in och åt frukost och gjorde mig klar. Jag lastade sedan Tornado för att köra till Christian som skulle sko om Tornado. Det blev jättebra och jag åkte sen till travet där Patrik skulle gå igenom honom med kiropraktik. Jag åkte direkt till jobbet när mamma kom upp och jobbade 16.15-19.15 Tränade sedan en timme innan jag åkte hem och åt och la mig. Idag bär det av till Tingsryd för tävling med Bill, Wille och Crepes

Hittade en liten varelse som höll på att skrämma livet av mig när jag öppnade tunnan i fredags haha

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards