Alla inlägg den 9 mars 2022

Av Julia Jacobsson - 9 mars 2022 11:46

Redan onsdag och idag gick anmälan ut till Axevalla nästa tisdag och Tornado KOM MED!! Detta känns overkligt! För nästan ett år sedan drog han på sig en gaffelbandsskada där veterinären iprincip dömde ut honom. Jag gav mig inte och kämpade och i september blev han friskförklarad och fick börja träna framåt. I söndags gjorde han banjobb och va finare än NÅGONSIN! Nu ska vi göra comeback och som jag längtat!

Fredag bestod av jobb 10-19.15, följt av två timmars träning och sedan köpte jag med mat hem.
Lördagen började jag med ett långt löppass som blev 1,8mil, nytt personbästa i längd i det fina vårvädret! SÅ härligt! Körde sedan häst och fixade i stallet innan jonna och dennis kom hem med sushi och vi gjorde oss ordning att åka på spelning.
Spelningen va bra, LOAM hade en sjuk energi och när han va klar körde vi till Halmstad för att avsluta kvällen på krogen och köpa fyllekäk innan vi åkte hemåt.
Vaknade sen dagen efter vid 9 och skulle inte åka förrän halv 11 mot Halmstad, så jag fixade stallet och lite så innan. Åkte sen upp för att byta om och värma Bunny som va fin!
Väl i loppet kom vi iväg bra och tog ledningen direkt, behöll den fram tills 600m kvar då två hästar tog sig om, men efter ett lite rulligt sista varv så lyckades vi hålla oss i trav och komma in som 3:a!! Vi va alla väldigt nöjda!
Det va sedan dags att köra banjobb med Tornado och jag va så nervös att det inte skulle gå vägen.. men han va sjukt pigg och taggad, studsade utanför banan när vi skrittade och när vi väl vände upp och skulle köra 30 tempo så fanns det inte en chans. Lyckades bromsa honom till 24-25 men vi höll runt 22 och lät honom köpa över upploppet som han ville. Han va sjukt fin och travade jättefint, bättre än någonsin typ, så det kändes verkligen SÅ bra!

I måndags började min arbetsdag vid kvart i 8 då jag hämtade kollegan och åkte mot Helsingborg för att gå på föreläsning. Det va en sjukt bra föreläsare (PG Wettsjö) som föreläste om försäljning och kommunikation bland annat. Vid 12 åkte vi hemåt igen och jag jobbade till 20.15
Igår jobbade jag 8-17 och åkte sedan upp till Halmstad för att träffa en kompis för att bowla, käka och spela shuffelboard. Sjukt kul och va hemma vid 23.30

Idag är det jobb 8-18.45, sen hem och longera Tornado.
Imorgon kommer Rebecka och skor honom bak, och Thilda och går igenom honom igen. NU ÄR DET UPPLADDNING!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards