Alla inlägg under mars 2014

Av Julia Jacobsson - 8 mars 2014 00:43

Efter skolan idag så gick jag ut och körde Zixten som skötte sig rätt bra! :)
Sedan körde pappa och hämtade pizza så vi fick lite fredagsmys! :)
Så himla skönt att det är helg nu och imorgon bär det av till travet, kul! :)

Trevlig helg! :) <3

Av Julia Jacobsson - 7 mars 2014 13:01

På syslöjden slant jag med saxen och skar ett djupt jack i fingret som började blöde rejält. Jag fick en chock och svimmade av någon sekund. Fick åka till sjukhuset och tejpa det...

Av Julia Jacobsson - 6 mars 2014 21:31

Idag skulle äntligen Cascader få bli klippt! Vi åkte och hämtade klippmaskinen och så fick jag klippa honom själv! :) såhär blev resultatet:

Till kvällsmat blev det kaslerburgare, gott! :)

Efteråt blev det lite kortspel och lite morötter med dipp! :)

Imorgon är det äntligen fredag och då händer mycket roliga saker! :)

Av Julia Jacobsson - 5 mars 2014 22:43

Idag var det den långa hemska onsdagen i skolan... Men den gick faktiskt ovanligt snabbt, vilket var väldigt skönt! :)
På morgonen hade jag musikprov, och det kändes som att det gick bra!
Jag fick tillbaka två delar av ett so prov jag gjort där resultatet överraskade mig mycket positivt! :D
När jag kom hem körde jag Zixten och mamma tid Cascader och de skötte sig superfint! :)
När vi kom in värde vi oss med varma drycker och åt lite kvällsmat :)

Av Julia Jacobsson - 5 mars 2014 07:52

Igår blev Zixten skodd fram, och han skötte sig exemplariskt! Fast att det var första gången någonsin han fick skor!
På kvällen åt vi pizzabullar och när vi fixat stallet blev det lite firande av fettisdagen/ semledagen! :)

Av Julia Jacobsson - 4 mars 2014 07:28

Igår kom jag hem 12 från skolan. Jag åt lite middag som blev fruktsallad eftersom jag inte ätit i skolan. Sedan kollade jag på tv och väntade tills mamma kom hem från jobbet och då gick jag ut och körde Zixten med Cascader på släp. De skötte sig jättebra.
När Zixten blev fixad vid tänderna var han jätteduktig! Det blev ingen skoning igår, men det ska vi ta idag :)

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 2 mars 2014 22:46

Hade en jättetrevlig helg hos Zetterqvist, måste göras om snart! :)
På vägen hem köpte vi lite naturgodis och när vi kom hem lagades min favoritmat; ugnsstekt lax med kokt potatis och romsås, mums!! Som jag längtade att få äta det igen! Jag åt tre tuggor och sen mådde jag jätteilla, kände mig proppmätt och kunde inte få i mig en bit till, fast jag knappt ätit något! Var inte så glad då jag hade sett fram mot det och inte kunde njuta av det! :(
Imorgon är det skola igen :( men är en kort dag igen pga samtal så slutar 12, skönt! :)
Imorgon kommer även veterinären och tittar på Zixtens tänder, och så ska vi försöka sko honom för hans första gång, kul upplevelse ;)

Av Julia Jacobsson - 2 mars 2014 15:57

Idag har jag ridit 4 hästar. Det va Dax, Gottelina, Krut och Tyko.

Dax skötte sig jättebra. Det va första gången med sadel och vi travade tillochmed en liten bit och var jätteduktig! :)

Gottis skötte sig också bra och sprang på duktigt :)

Krut var också jätteduktig, fast att han ville busa lite ;)

Och Tyko skötte sig också jättebra och sprang också på duktigt :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards