Alla inlägg under februari 2019

Av Julia Jacobsson - 21 februari 2019 13:21

Hejhej! Sitter och skriver ner lite grejer nu för att lägga om mitt träningsschema lite. Verkligen älskar allt som har med träning och kost att göra och jag tycker det är roligt att lära mig mer om det!
I måndags fyllde pappa år, 60år och det skulle vi fira stort. Jag och Jonna hade fixat mysfrukost till honom och han fick sina presenter (några som va väldigt speciella för honom). Efter det gick jag ut och sprang en sväng, och vi fixade lite innan kvällen då vi skulle iväg och äta tillsammans med honom. Vi åkte sen till travet för att jag skulle få diplom och hyllas för att jag blev segerrikaste ponnykusk från Halmstad.
I tisdags blev det mest träning, både för mig själv och hästarna innan jag åkte upp till Harres lägenhet och sov där tills igår. Igår startade dagen med en promenad i stan. Tycker verkligen det är bästa sättet att börja dagen på, gå en sväng med en bra pod i öronen, så mysigt! Jag åkte sen på jobbintervju på Retlog och det verkar bra, jag håller nu tummarna för att jag får det. I så fall blir det start redan om någon vecka! Hoppas!! Åkte sen hem, sprang en sväng och körde Zixten med Crepes på släp. Sen blev det kvällsmat och mys tillsammans med familjen.
Idag ska jag göra klart lite här och sen blir det ett träningspass, blir lite blandat idag eftersom jag egentligen skulle tränat kondition men det regnade så det är inte så kul då..
Imorgon ska vi ta en liten utflykt till Göteborg ovh Åby för att kolla på vårt varmblod som ska tävla. Ska bli kul att komma iväg lite! :-)

Av Julia Jacobsson - 17 februari 2019 23:11

Godkväll, söndag kväll och så mycket gjort idag! Började dagen med ett träningspass på gymmet, följt av dusch, frukost och sen åkte jag, mamma och Jonna till Halmstad för att köpa presenter till pappa (som fyller år imorgon), och gipsplattor mm till vårt gym så vi äntligen kan få iordning det. Vi avslutade med en fika på Espressohouse där jag tog en kaffe och en foccia macka med mozzarella, kyckling och pesto. Älskar den mackan! Vi åkte sen hem, körde Crepes och sen Zixten en sväng innan det blev kvällsmat och mys i soffan framför farmen.
De senaste dagarna då:
Torsdag/ alla hjärtans dag:
Jag jobbade till 12, spelade sen paddel med en gammal kollega innan jag åkte hem och fixade mig. Jag fick blombud av Therese med Ronaldo som tackade för en fin säsong förra året. Alltså blev verkligen SÅ glad! Vilka fina medmänniskor man har som tänker på en! Jag och Jonna körde sen till Harrys i Ängelholm. Vi åt varsin halloumiburgare (SÅ GOTT!!), sen gick vi och handlade och åkte till Halmstad för att tillbringa kvällen i Harres lägenhet. Vi hade köpt godis och kladdkaka och allt möjligt festligt, men shit så dåligt jag mådde efteråt. Har inte ätit socker på nån vecka nu, så min kropp fick nog en chock av allt..
Fredag:
Startade med en promenad i Halmstad. Vi åkte sen hem, åt frukost och gick sen ut och körde Zixten en Crepes en sväng, båda va riktigt fina! Fixade stallet och sprang sen en sväng innan jag och mamma åkte till Laholm och åt planka! Sen hem och bara mös i soffan.
Lördag:
Började med ett löppass, följt av magträning och sen in för att fixa iordning för eftermiddagsbrunch. Rebecka kom över för att sko Crepes och då passade vi på med en liten lördagsfika. Mamma och Jonna hade varit iväg på förmiddagen och hade köpt med sig massa gott hem, mysigt! Gick en sväng med Wille och fixade sen stallet. Kvällen bestod sen av tacos och film. :-)

Av Julia Jacobsson - 14 februari 2019 05:37

Gooodmorgon!
Började dagen redan vid 5 idag. Det blev ändrade planer och från att bara ha lite hemma att fixa och äta ikväll, så blev det både jobb och sen direkt efteråt åka och spela paddel med mig gamla kollega Jonas vid 14. Sen blir det hem, duscha, göra mig i ordning för att sticka till Ängelholm och äta med Jonna. När inte killen är hemma får man fira alla hjärtans dag på annat sätt haha.

I tisdags va jag hemma och tränade Zigge och crepes. Zigge har nog fått lite träningsvärk av förra styrketräningen, för han va extremt seg och får vila och ta det lite lugnare en dag extra nu. Crepes skötte sig bra! Jag själv hann även med att träna ett benpass innan jag åkte upp till Harre igen på kvällen.
Igår fick jag gå upp tidigt. Fick jobba några timmar på mammas jobb, 8-14. Alltid något. Åkte sen och postade några paket, handlade och drog sen upp till Harre igen. Vi fixade lite hemma hos honom, sa hejdå och lite så. Ska bli så otroligt jobbigt att va utan varandra så länge nu :-(

Av Julia Jacobsson - 14 februari 2019 05:36

Gooodmorgon!
Började dagen redan vid 5 idag. Det blev ändrade planer och från att bara ha lite hemma att fixa och äta ikväll, så blev det både jobb och sen direkt efteråt åka och spela paddel med mig gamla kollega Jonas vid 14. Sen blir det hem, duscha, göra mig i ordning för att sticka till Ängelholm och äta med Jonna. När inte killen är hemma får man fira alla hjärtans dag på annat sätt haha.

I tisdags va jag hemma och tränade Zigge och crepes. Zigge har nog fått lite träningsvärk av förra styrketräningen, för han va extremt seg och får vila och ta det lite lugnare en dag extra nu. Crepes skötte sig bra! Jag själv hann även med att träna ett benpass innan jag åkte upp till Harre igen på kvällen.
Igår fick jag gå upp tidigt. Fick jobba några timmar på mammas jobb, 8-14. Alltid något. Åkte sen och postade några paket, handlade och drog sen upp till Harre igen. Vi fixade lite hemma hos honom, sa hejdå och lite så. Ska bli så otroligt jobbigt att va utan varandra så länge nu :-(

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 11 februari 2019 19:26

Helgen va så mysig!
Fredagen gick jag och Harre ut och åt på kvällen. Vi åt på Norre Port i Halmstad och beställde varsin planka. Jag tog en med lax och måste säga att det va den godaste laxen och plankan jag någonsin ätit. Allt va så mysigt!
Lördagen började med en promenad, åkte sen hem, körde Zixten och hade sedan bara en lugn dag.
Igår startade dagen med ett löppass, sen frukost. Älskar verkligen att börja dagarna så, känns som man kommer igång på bästa sätt! Körde sedan Crepes, första gången sen 6 oktober, och han va överlycklig! Han har varit så avundsjuk varje gång jag hämtat Zigge för träning haha. Efteråt körde jag Zigge en sväng, som fick påbörja styrketräningen igår. Pappa gick sedan med en runda när jag körde Wille. Jag gjorde vid stallet och sen mig själv innan jag stack upp till Harre igen. Vi hade mysig kväll igår med film och idag har jag varit hos honom. Sprang en sväng imorse, sen frukost och lite serie. Fick mejl idag med att jag gick vidare till jobbintervju på retlog, så gick en sväng för att fixa registerutdrag hos polisen osv. Ska boka intervju så snabbt som möjligt, spännande och hoppas det blir något där! Nu ikväll så har jag handlat och vi lagade mat tillsammans. Det blev nudlar med wokgrönsaker, lite ?thaimat?, SÅ gott och väldigt mysigt! :-)

Mys

Av Julia Jacobsson - 7 februari 2019 19:21

Godkväll, nyss kollat film med Jonna och käkat lite. Veckan som gått har i stort sett varit den samma, träning, jobbsökande och sen bara tagit det lugnt.. vädret nu tillåter inte precis att träna häst heller eftersom det är is överallt här nu, så jag håller tummarna att det har försvunnit tills imorgon!
Jag fick mejl igår från ett av jobben som jag sökte, och vi ska ha telefonmöte imorgon, hoppas på bättre lycka med detta jobbet! Det andra jag va och kollade på behövde plötsligt inte någon ny personal..
Imorgon kväll ska jag och Harre ut och äta, och sen fira lite. Han ska åka iväg med sina kompisar över allahjärtans dag, så vi ska fira imorgon istället haha, men det kommer bli mysigt det med! :-)

Av Julia Jacobsson - 2 februari 2019 23:28

Lördagkväll och äntligen sängdags! Har hunnit med SÅ mycket idag. Sov hos Harre inatt så det blev en promenad imorse innan jag åkte hem, duschade och fixade sen frukost med familjen. Vi kollade lite serier tillsammans innan vi gick ut i stallet och körde Zixten en sväng. Träningen går verkligen framåt där! Sedan gick jag in, bytade om och sprang en sväng, tränade sen lite med Jonna och sen fixade vi kvällsmat, taco!! Alltså så gott! Blev sen filmkväll, mys!
Veckan som gått har varit händelserik. Många snabba beslut, har tränat en del, både mig och hästarna och i torsdags fick jag sms av dom jag va på arbetsintervju hos. Vi skulle åka och kolla på jobbet dagen efter (alltså fredags, igår). Det va verkligen så pirrigt. Jag va så nervös. Jag hade varit hos Harre innan så när klockan blev 12 gjorde jag mig i ordning och körde bort för att kolla. Hans kompis jobbar där så han hade berättat lite, vilket va skönt, kändes lite lättare. När jag kom dit va där 3 andra som skulle gå med och kolla. Dom va ungefär i min ålder och det gjorde det mycket lättare också att där va fler. Stället va extremt stort och det va en rätt skitig arbetsmiljö, kanske inte drömjobbet, men tror att det kan vara utvecklande och en bra möjlighet för ett tag iallafall, kul att testa på något nytt! Vi skulle få reda på måndag hur det blir och i så fall skulle jobbet kanske starta redan på tisdag! Känns kul i så fall, men samtidigt kommer det så plötsligt och allt har gått så fort, har inte riktigt hunnit med att ställa in mig på detta och det känns bara jobbigt och osäkert om jag ska va ärlig.. hoppas på att kunna reda ut dessa känslorna och att allt blir bra. Ingenting är ju bestämt och om det inte blir bra så finns det ju andra möjligheter.

På eftermiddagen åkte sedan jag och mamma till gekås för lite shopping, det va mysigt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards