Direktlänk till inlägg 14 januari 2020

Sälen 2020

Av Julia Jacobsson - 14 januari 2020 14:57

Alltså WOW vilken resa vi fick!!
Allt va hektiskt fram tills onsdag och direkt när jag gick av passet vid 23, åkte jag hem, duschade och Jonna, Rickard och Filip slängde in grejerna i bilen och sen va vi iväg strax innan 12. Jag körde första biten och vi hann passera Göteborg innan det blev matpaus och byte av förare. Resten av resan upp gick otroligt bra med, försökte sova och vi kom fram strax efter 8 till Stöten. Köpte frukost, checkade in, hämtade skidor och bytte om innan vi gav oss ut i backen. Det va så otroligt fint och vi fick åkt lite innan stugan va redo och vi gick ner och packade upp oss. Fick testat deras pizzaresturang första lunchen och på kvällen blev det beställning till stugan där vi satt och hade lite fest för oss själva och slappade för att sen sova rätt tidigt eftersom alla va trötta.
På fredagen vaknade vi upp och då fyllde Filip år, så vi började med att köpa frallor och äta god frukost. Sen klädde vi på oss och gick ut för att åka. Vi fick åkt några rundor innan backarna stängde och vi gick till stugan för att göra iordning oss. På kvällen hade vi bestämt att gå ut och äta och festa för att fira Filip. Vi åt på brasseriet och dom hade ordnat en otroligt god buffé! Så skönt med ordentlig mat! Vi gick efteråt ner till baren där vi satt och hade det mysigt. Det va proppfullt och vi träffade några människor som vi pratat med. Jag och Filip gick hem tidigare för vi hade bestämt att gå upp tidigt dagen efter för att utnyttja sista åkdagen till max. Så på lördagen ringde klockan vid 8 och vi gick upp och fixade frukost innan vi klädde på oss för att gå ut. Vi hade dock världens otur med vädret då det blåste väldigt mycket och snöade/ regnade. Många liftar va avstängda men vi lyckades ta oss till toppen. Där uppe blåste det så vi höll på att blåsa bort och snön yrde så vi knapp kunde se. Men efter en stund lyckades vi ta oss till ett annat ställe och ta oss ner. Vi hann också testa på svart backe och shit vad kul det va!
Mitt på dagen gick vi in för att värma oss och torka lite innan vi gav oss ut tillsammans med Jonna senare. Rickard hade åkt på en rejäl förkylning och kunde inte va med sista dagen. Så otroligt synd! Vi handlade grejer till kvällsmat och snacks, och sista dagen satt vi bara hemma, körde spel och hade fest i stugan, men jag ÄLSKAR verkligen det gänget, behövde inte vara mer än oss för att ha så roligt att vi inte visste var vi skulle ta vägen.
På söndagen gick jag och Filip upp för att lämna skidorna men såklart hade dom stängt, så vi fick åka tillbaka och städa lite innan vi kunde lämna dom. Käkade sen frukost och gjorde iordning för hemfärd. Resan hem va nästan ännu roligare, hade så otroligt kul hela resan och har inte mått såhär bra på så länge jag kunde minnas. Tusen tack till er som medverkade, ni gjorde detta till en helt oförglömlig resa! <3
Igår va det tillbaka till rutiner med jobb, kost och träning. Ska bli spännande att se hur långt man kan gå nu!

Wille fick också gå en sväng igår och Zigge idag, så nu laddar hästarna inför 2020 med! ;-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards