Direktlänk till inlägg 31 januari 2022

Skidresa, tävling och nytt jobb!

Av Julia Jacobsson - 31 januari 2022 20:58

MÅNDAG OCH FÖRSTA DAGEN PÅ NYA JOBBET AVKLARAT!
I onsdags fixades en massa när jag kom hem, packade, tränade Tornado och sprang en lång runda. Åkte mot Halmstad vid 12 för att hämta folket och vi begav oss upp. Va framme strax innan 10 och hämtade ut grejerna, packade in oss i stugan och gav oss ut i backarna. SÅÅ kul att åka och vi drack, festade och gick och åt på Olearys på kvällen. Jag vet inte vad som hände med mig, men alla känslor kom på en och samma gång. Sedan jag va tillsammans med en kille som bröt ner mig för några år sedan, har jag haft väldigt svårt att visa och känna äkta känslor. Men senaste veckan/ veckorna har något hänt och en människa har verkligen fått mig att rubba detta och få fram dom igen. Jag blev sjukt känslosam och ALLT släppte. Sorgen för farmor som jag inte kunnat känna som jag viljat innan. Kärlek till människor och intresse, glädje osv. ALLT kom och jag grät bara. Gick och la mig vid 9 den kvällen då alla andra fortsatte dricka. SÅÅÅ TACKSAM FÖR ALLA FINA MÄNNISKOR SOM STÖTTADE!!!
Vaknade sedan vid 9 dagen efter. Gick ut och gick en sväng innan dom andra vaknade. Vi åt frukost och gick och bytte till snowboard som vi hade bestämt att testa. Vi skulle byta så brädåkarna skulle testa skidor och tvärt om. Det va sjukt svårt, MÅNGA vurpor, men fick ändå in ett flyt som jag va ganska stolt över mellanåt. Vi käkade våfflor på en våffelstuga i Hundfjället och körde sedan vidare hem till Tandådalen. Körde något åk till och råkade vurpa en 720 haha, 360 åt varje håll och Jonna trodde jag skadat mig ordentligt när hon såg det från botten av backen. Några killar kom och frågade hur det gått, men som tur va gick det bra. Vi bytte nummer för efterfest som tyvärr inte blev.
Efter åket hade jag ont i hela kroppen, mörbultad och träningsvärk på ställen jag inte trodde jag kunde ha. Kunde dock åka båda håll vilket tydligen va lite ovanligt.
På kvällen käkade vi tacos och körde sedan fest i stugan med Haralds kompisar och Jonnas kompisar som va där uppe och jobbade. En grym fest där jag och saga hade shotrace!
Lördagen sen blev frukost innan vi bytte tillbaka till skidor. Hade viljat åka mer bräda tills jag va bra, men eftersom jag skulle tävla på söndagen så ville jag inte skada mig.
Vädret sög, dimmigt, blötsnö och blåst från helvete, så vi åkte inte så mycket innan vi tog ett störtloppstace och åkte till stugan. Vi bastade, som alla dagar tidigare, gjorde oss iordning och laddade för kväll. Vi lagade mat men sen tröttnade alla och det slutade med filmkväll i soffan där hälften av gänget somnade.
Söndagen gick vi upp tidigt och packade innan vi åkte mot Skara för att lämna av mig.
Tävlingen laddade vi upp med käk, värmning som gick bra och sen redo för lopp. Vi öppnade sjukt fort även om vi kom lite efter och åkte sedan med andra ytter. Vid 6-700m kvar gick vi ut för att gå om den i andraspår. Ledaren hade redan ryckt några längder, så vi tog in, men kunde inte ta ikapp. Slutade 2:a!! Helt sjukt!! En trea, en tvåa och 2(!!) ettor tillsammans!!
Resan hem blev massa god mat och snacks innan jag kom hem och duschade, satte mig i soffan med snacks och chillade innan sängdags.
Idag gick jag upp och fixade stallet innan jobbet på nordic och nu tränar jag. Fördel att jobba på samma ställe haha.

 
 
Ingen bild

jonas

1 februari 2022 00:19

hej julia jag är en kille på 28 år som bor på en gård vill du på en dejt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards