Direktlänk till inlägg 16 mars 2022

Jag vill bryta ihop, lägga av och försvinna..

Av Julia Jacobsson - 16 mars 2022 19:30

Jag är helt knäckt, bröt ihop ordentligt imorse, för första gången på sjukt länge så gick det inte att hålla emot tårarna, så mycket tid, pengar, energi och försiktighet som har lagts, allt förgäves..
Tornado skulle tävla igår, vi åkte dit och allt gick bra till en början. Lite stress med en dåligt laddad klocka, men annars en sjukt taggad häst som gjorde en godkänd värmning. Väl i loppet så drar han på en galopp strax efter bilen släpper och jag tänker ?vafan tänker inte bli diskad direkt i starten?, men vi lyckades ställa oss nästan lika snabbt och kom ner utvändigt en häst längre bak. Hästarna i ledningen öppnade på 11, vilket va sjukt snabbt! Han hängde på bra tycker jag och in i sista sväng tycker jag tussarna och han har bra fart fram tills 100 m från mål då han tröttnar rätt rejält, men jag är nöjd. Trots att vi hamnade första utanför placering så är jag sjukt nöjd att han hänge på så bra i första loppet på nästan ett år, där dom öppnar så fort och springer en tid som är 10s snabbare än det snabbaste, enda jobbet han gått i år. Inte konstigt chicken kom och orken försvann det sista, tänkte att nästa lopp skulle detta ha gjort honom bra till. Han återhämtade sig snabbt och när resultatet kom så hade varken han eller jag fått bestraffning/ startförbud, så det va också ett plus. Vi duschade honom, på med kyla och liniment och packade för att köra. Han va lite svullen i kotan direkt efter, men inte mer än ha varit innan efter en chock, när han varit helt friskförklarad, vilket alltid lagt sig efter kylning.
På vägen hem går jag in och läser resultat igen och då har dom LAGT TILL en bestraffning på mig för att tagit fel spår?! Fattar ingenting, sjukt besviken att dom inte sagt något och enligt mig och videon helt obefogat.. sa till mamma när jag sa det ?det skulle inte förvåna mig om restaurangköket skulle stängt när vi kommer nu också? den skulle inte stänga förrän 10 egentligen och vi va framme där vid 10 över 9. Då står en skylt ?köket stänger en timme innan resturangen?, SÅKLART!! Vi fick åka vidare och köra inom en Max istället, vilket jah verkligen inte va sugen på!
Vi va hemma strax innan ett.
Imorse när jag skulle släppa ut hästarna så va Tornado fortfarande svullen OCH reagerade r jag kände på senan. Jag orkar inte, hopplösheten bara sköljde över mig och jag ville bara ge upp, sluta med allt som har med trav att göra för jag pallar inte mer! Totalt nedbruten och ledsen fick jag ta mig till jobbet ändå, där man hela dagen ska ha en fasad av att va trevlig och visa sitt bästa jag. Kan säga att denna dagen inte varit den lättaste att tagit sig igenom. Avbrott på toaletten för att samla mina tårar har behövts. Står nu på trappmaskinen och ska köra ett rejält pass för att ta kål på mig och förhoppningsvis må lite bättre sen..

Här är bilder från värmningsvideon igår iallafall. Fin va han!

Lördag då?
Jag vaknade vid 8 och gick ut i stallet, körde Crepes tillsammans med mamma och Zixten, jobbade lite och tänkte sen cykla till gymmet, men pumpen funkade inte så jag tog bilen som jag passade på att tvätta(det va verkligen på tiden)..
blev ett ordentligt pass med bröst, rumpa och cardio.
På kvällen lagade jag jonna och Dennis min kyckling med goda tillbehör. Sen chillade vi bara.
Söndag bestod av körning av Tornado, jobb och åkte sedan till gymmet för att jobba 13.45-18.15 Efter jobbet gymmade jag ett rejält ryggpass innan jag bastade och körde hemåt.
Käkade mat som familjen lagat innan jag la mig.
På måndagen gick jag upp, körde Crepes med Zixten på släp och dom fick springa ända ut. Packade och jobbade sedan en sväng innan jag åkte till gymmet och körde intervaller, axlar, bröst och mage. Jobbade sedan 11.45-20.15 och körde därefter till snapparp för att specialbeställa en kycklingbaguette av en kille som gymmar på jobbet. Körde hem och la mig för att på tisdag gå upp tidigt och släppa ut hästar, springa 8km innan jobb vid 8-12. Åkte hem och fixade Tornado för att sedan lasta han och Billy som fick va med som stöd och bege oss mot Skara vid 1 med mamma. Resten är historia..

 
 
Ingen bild

Lida

16 mars 2022 22:52

Älskar din blogg! Kämpa på en fantastisk fin häst du har

Julia Jacobsson

21 mars 2022 20:29

Åh vad snäll du är, vad kul att höra, tack!!
Och vad kul att du tycker det, tack för peppen!

 
Ingen bild

jonas

16 mars 2022 23:49

kan vi ta en dejt snart i ljungby bor jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards