Direktlänk till inlägg 21 mars 2022

Spännande nyheter

Av Julia Jacobsson - 21 mars 2022 20:49

Ännu en helg som flög förbi.. och snart även måndagen avklarad. Står nu på trappmaskinen på gymmet och har precis slutat jobba. Idag blir det ett ryggpass innan bastu och sen ska jag köra och köpa kycklingbaguette (min nya besatthet haha).

Helgen har dock varit bra! Fredagen va en ledig dag från jobbet, så jag började den med att fixa stallet, jobba lite och sen dra mot Ängelholm för att möta upp Kacper (min gamla kollega) som också va ledig och äta sushi på ett ställe som vi blivit tipsade om skulle va bra (A&M sushi). Det va sjukt gott, dock inte bättre än Kino-Hashi i Halmstad. Men vi hade det supertrevligt och mycket att snacka om efter så många veckor. Efteråt åkte jag till gymmet för att köra ett längre pass innan jag bastade och åkte hem för att äta med familjen. Vi skulle laga flygande Jakob och jag hann klippa till håret innan med (välbehövligt efter så lång tid haha..).
Lördagen började med att fixa stallet, följt av en löprunda på strax över milen. Skulle egentligen åkt till Kalmar och ridit men hästen ströks så jag hade fått min jobblördag ledig i onödan, men passade på att fixa massa hemma istället. Körde Crepes med Zigge på släp, körde Tornado en sväng i skritt och testade se hur han va i benet men han haltade när vi testade jogga och vi ska åka och lysa senan nu..
åkte sen till gymmet för att köra bröst, axlar, mage och rumpa på gymmet. Blev nästan 2h innan jag åkte hem och fixade mig för att hämta Filippa halv 8 för att åka till verona och äta innan utgång. Jag beställde min favoritpasta (specialbeställt skaldjurspasta med gorgonzola sås och champinjoner). Snackade massa skit innan vi åkte till Niklas där vi skulle förfesta och mötte upp Jonna, Dennis och hans kompisar innan vi drog till stan. Dock blev kvällen ute rätt kort och jag och Filippa va hemma redan strax efter 2.
Vaknade vid 10 dagen efter, gick ut och gick 1h med mamma innan jag gjorde mig ordning för jobb 13.45-18.15 Efteråt åkte jag bara hem och käkade och chillade.
Idag kördes Zigge med Crepes på släp och hastigt och lustigt ska vi nu till Åby på lördag där Zixten ska kvala och Crepes göra ÅRSDEBUT! Han har inte gått snabbjobb eller något så detta blir spännande haha, han skulle med som sällskap egentligen bara, så detta får bli ett snabbjobb.

En ROLIG nyhet är att jag antagligen inom närmsta veckan ska få hem en ny stor häst! SÅÅ taggad och nu känns det lite mer positivt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards