Direktlänk till inlägg 30 mars 2022

Nya äventyr, mot stjärnorna!

Av Julia Jacobsson - 30 mars 2022 20:54

Wow vad mycket som hänt sedan fredags.
Jag fick tränat, klippt ponnyer och åkte sedan med pappa till Tvååker. Mediumet va sjukt spännande, fick spelat in samtalet och det va väldigt roligt att lyssna. Troligtvis va det farmor som va på besök under tiden med.
Efteråt åkte jag och pappa och fikade på ett ställe som hette Johanssons Gård som låg precis i närheten som hon hade rekommenderat. Det va väldigt gott och jag rekommenderar även det! Tog en Budapestbakelse och en äggmacka. Eftersom jag fick längre tid än tänkt på besöket så va vi hemma sent, men jag och mamma åkte direkt till hästen och provred. Det första han gjorde va att bocka iväg med mig haha. Men han va pigg och busig och jag kände att vi verkligen klickade direkt.
Åkte hemåt och beställde mat och gjorde mig sedan iordning för att åka till Halmstad. Blev förfest hos Dennis kompis (som roligt nog bodde i SAMMA lägenhet som en kille jag träffade innan haha) innan vi drog mot stan och BoomBoom. Vid halv 2 drog jag dock hemåt för att hinna sova lite innan jag skulle upp igen.
Vid 7 ringde klockan och jag och mamma åkte på spinning 8-9 innan vi åkte hem och gjorde oss redo att bege oss mot Göteborg.
Crepes fick värma annorlunda än annars. Vi körde 2-3 km och sen ett varv snabbt innan vi joggade av och gasade sista raksträckan. Körde sen in och väntade ca 20 min tills strax innan loppet då vi gick ut och joggade lite. Fixade Zigge under tiden.
Väl när loppet gick kom vi iväg bra, men fick galopp efter ca 300m. Sen travade han så sjuuukt bra och finare än någonsin. In vid ett varv och upplopp kvar så hade vi tagit in mer än halva tillägget och jag tänkte att det kunde gå bra. Han tar tag i grejerna och vid 500m kvar är vi ikapp och han flyger om och tar en överlägsen seger!! På 1.54,2 Sjukt nöjd va jag när jag inte hade förväntat mig att han skulle orka och startat nästan 300m bakom, men han va SÅ fin!!
Sen gick Zigge ut och kvalade sjukt lugnt och fint ensam på 01. Han va piggare än förväntat och det va positivt!
På kvällen lagade jag jonna och Dennis mat och chillade bara.
På söndagen hämtade jag sedan Floalts Clouseau som nu är i min träning. Åkte sedan till jobb 14-18 och red dressyr 20min på honom när jag kom hem! Han va väldigt lugn och fin!
Måndagen inleddes med stallfix, körning av Zigge med Crepes på släp och sen red jag Clousse till 6 km (till båtplatsen). Han va pigg och glad. Åkte sedan och köpte hästmat innan jag åkte till jobb tills sent.

Igår va det jobb 8-17, sen till Fönstermiljö för att va där till 18 då dom behövde hjälp. Sen hem och köra Wille 5km, första rundan sen kastreringen och han va fin!! Jobbade sedan en timme och gick ut och sprang 4,5km intervaller innan kvällsmat och sömn.

Idag va det jobb 8-17, sen till apoteket, tvätta bilen som verkligen va i behov av det, för att vid 18 träffa Filippa på Örelid och käka. Blev en panerad spätta för mig. Vi åkte sedan till Halmstad och systemet innan vi åkte hem och jag drog till gymmet. Har nu avverkat 45kr på trappan, snackandes med en kille och fixat inlägg. Ska nu ut och köra ryggpass och testa på liiiite ben för första gången på flera veckor, spännande!

 
 
Ingen bild

jonas

31 mars 2022 06:50

kan vi på dejt snart

Julia Jacobsson

5 april 2022 17:19

Jag vet inte vem du är

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards